Trenul Gara de Nord - Aeroport. Biletul va costa 4 lei, anunță Lucian Bode

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 11 decembrie 2020, 17:13 Economie | Industrie Feroviara


Tren in gara de la aeroport
Foto: CFR Calatori
​Informațiile din zilele trecute indicau faptul că biletele vor costa în jur de 8 lei între Gara de Nord și Aeroport, pe linia unde circulația se deschide pe 13 decembrie. Acum, printr-un proiect de Ordin al ministrului transporturilor, se va introduce categoria de trenuri Regio Expres și biletul va costa 4 lei. Proiectul a fost trimis spre publicare către Monitorul Oficial.

Ce spune ministrul Lucian Bode

Trenul spre Aeroportul Otopeni va circula începând de duminică, la un interval de 40 de minute, 24/24 ore, cu o durată de aproximativ 20 minute.

Am avut astăzi discuții pe marginea acestui tarif pe calea ferată, ținând cont de Metodologia de calcul a tarifelor maximale pentru transportul de călători pe calea ferată, dar și de discuțiile purtate cu operatorii feroviari și cu partenerii sociali, acestia fiind de acord cu propunerea MTIC, în privința pretului călătoriei. Sunt în măsură să vă spun că am reușit să ajungem la un consens și să anunț că prețul unei călătorii pe această rută este de 4 lei.


Ce spune Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor

Tariful de călătorie de la Gara de Nord la Otopeni va fi de 4 lei, prin actualizarea a două ordine de ministru:
➡ Introducerea categoriei de tren Regio Expres, care permite oprirea trenurilor și în stațiile intermediare, ne referim la Parc Mogoșoaia și, după Anul Nou, la punctul de oprire din zona Patinoar Otopeni
➡ Stabilirea unui preț unic de 4 lei
- 72 de trenuri vor circula pe această rută, începând de la miezul nopții de 12 - 13 decembrie 2020, 0:00h, odată cu promovarea noului Mers al Trenurilor 2020-2021.

Proiectul de Ordin al ministrului transporturilor, infrastructurii și comunicațiilor pentru modificarea Anexei nr. 2 la Ordinul Ministrului Transporturilor și Infrastructurii nr.153/2011 privind modificarea și completarea Regulamentului pentru circulația trenurilor și manevra vehiculelor feroviare - nr. 005 și a Anexei la Ordinul Ministrului Transporturilor nr.1050/2013 pentru aprobarea tarifelor de deservire generală din transportul feroviar public de călători a fost trimis spre publicare către Monitorul Oficial și poate fi consultat aici.


În proiect se menționează

Prin coroborare cu celelalte servicii feroviare periurbane în zona metropolitană Bucureşti această conexiune va permite consolidarea unei zone de influenţă a Aeroportului Internațional Henri Coandă pe o rază de cca.70 km în jurul oraşului Bucureşti, pe baza facilităţilor de transport feroviar.

În aceste condiţii, Aeroportului Internațional Henri Coandă va deservi în mod curent şi fiabil, prin intermediul transportului feroviar, oraşe mai îndepărtate de Bucureşti precum: Braşov, Târgovişte, Craiova, Giurgiu (inclusiv zona de frontieră Ruse), Constanţa, Buzău.

integrării cu transportul subteran respectiv metroul în stația București Nord, crescând astfel potențialul intermodal de conexiune al Gării de Nord, prin realizarea conexiunii rapide cu întreaga rețea de metrou a Bucureștiului și cu rețeaua de transport public de suprafață a Societății de Transport București,

În acest context, propunem valoarea de 4,00 lei, TVA inclus, la tren de rang Regio Expres, clasa 1 și clasa a 2-a, pentru tariful unic denumit „Tarif București Nord – Aeroport Internațional Henri Coandă. Tariful de rezervare va fi facultativ.

Tariful unic se va aplica pe secția de circulație Bucuresti Nord Gr.A - Aeroport Internațional Henri Coandă T1 pentru călătoria simplă cu trenuri de rang Regio Expres la clasa 1 și clasa a 2-a pentru orice relație de călătorie pe secția respectivă, pentru legitimații de călătorie eliberate la casa de bilete, la automatele de bilete, prin serviciul de vânzare bilete online sau în tren, de personalul de tren.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















6202 vizualizari

  • -3 (3 voturi)    
    bun dar... (Vineri, 11 decembrie 2020, 17:33)

    Boa [utilizator]

    Bun pret dar pare mai degraba populist si pare ca duce la venituri mai mici decat costurile de operare.

    Mai precis, la ce trafic ar putea avea pe aceasta linie sunt sanse mari sa mearga in pierdere.
  • 0 (2 voturi)    
    oare cine gandeste (Vineri, 11 decembrie 2020, 18:16)

    MrOpinie [utilizator]

    Nu ar fi fost mult mai simplu alocarea a 2 garnituri care sa circule la interval de 30 de minute? 20 min calatoria, 10 minute debarcarea imbarcarea... la fix si la si jumate. Nu inteleg "complicaciunea" cu 40 de minute (niciodata nu vei tine minte la cat pleaca) si de ce trebuie sa circule non-stop. Intre 1 si 5 dimineata nu aterizeaza sau decoleaza mai nimic.
    Tariful de 4 ron garanteaza neprofitabilitatea.
    • +2 (2 voturi)    
      Chiar daca nu zboara avioane. (Vineri, 11 decembrie 2020, 21:10)

      galaxyranger [utilizator] i-a raspuns lui MrOpinie

      Daca ai avion la 5, trebuie sa ajungi la 3 pe aeroport. Daca aterizezi la 1 pana treci de control si iti astepti bagajul se face 2.
      • +1 (1 vot)    
        Si mai (Vineri, 11 decembrie 2020, 22:32)

        pleosc [utilizator] i-a raspuns lui galaxyranger

        este si personalul din aeroport
  • +2 (4 voturi)    
    o prostie (Vineri, 11 decembrie 2020, 20:30)

    Wheelwright [utilizator]

    Cine isi permite sa circule cu avionul poate plati 8 lei pentru un bilet (un pret mai real fata de realitate), si nu 4 lei (subventionat si de cei care nu isi permit sa zboare cu un avion). Au trecut alegerile, nu mai faceti pomeni aiurea, care nu ajuta pe nimeni.
    • 0 (0 voturi)    
      Ce gândire limitată (Sâmbătă, 12 decembrie 2020, 6:57)

      Costin33 [utilizator] i-a raspuns lui Wheelwright

      Evident, cine își permite să zboare cu avionul, își permite să plătească chiar și 50 de lei pentru o călătorie cu trenul până la aeroport! Dar te-ai întrebat dacă va plăti?
      De ce să plătești dublu decât prețul unui bilet de autobuz pe aceeași rută?
      Linia ferată a fost construită tocmai pentru a atrage cât mai mulți călători la tren!
      Singurul motiv pentru care este subvenționat transportul feroviar, este acela de a-l face accesibil pentru categorii cât mai largi de populație!
      Transportul feroviar este un transport de masă!
      Peste tot în Europa este subvenționat?
      Despre ce profitabilitate vorbești?
      Activitatea de transport feroviar de călători nu este profitabilă niciunde în sens strict contabil!
      Rolul acestui sistem de transport este acela de a asigura mobilitatea populației în condiții de confort și siguranță, fiind o componentă importantă a politicii de protecție a mediului!
      Uniunea Europeană promovează acest tip de transport tocmai pentru că este cel mai prietenos cu mediul, chiar dacă este mai scump!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by