S-ar putea circula mai repede cu trenul pe 119 km din Transilvania - CFR SA a lansat licitația pentru elaborarea studiului de fezabilitate în vederea modernizării tronsonului Apahida - Ilva Mică
Între Apahida și Ilva Mică trenurile IR au o viteză medie de sub 55 km/h, iar cele Regio, de sub 40 km/h. Față de acum 25 de ani timpii de parcurs pentru cele mai rapide trenuri a scăzut cu 15-20 de minute pe cei 119 km.
În prezent sunt foarte scurte porțiuni unde trenurile pot atinge 100 km/h, există și zone cu limitare la 50 km/h, dar pe cea mai parte a traseului limitările sunt undeva la 70-80 km/h.
Iată ce spun CFR SA
Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA a lansat licitaţia deschisă pentru realizarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic necesare modernizării liniei de cale ferată Apahida - Ilva Mică (subsecțiunea I a tronsonului Apahida - Suceava), pentru viteza maximă de circulație de 160 km/h pentru trenurile de călători, respectiv de 120 km/h pentru trenurile de marfă.
Studiul de fezabilitate și Proiectul Tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferată pe subsecțiunea I Apahida - Ilva Mică, în lungime de 119 km, au drept scop identificarea soluției optime din punct de vedere tehnic, operațional, economic, financiar, al impactului asupra mediului.și al schimbărilor climatice.
Obiectivul general al contractului de prestări servicii este modernizarea infrastructurii feroviare între Apahida și Ilva Mică, pentru integrarea unui transport durabil între regiunea Centrală și Nord-Estică a țării, asigurarea dezvoltării socio-economice a zonelor traversate, îmbunătățirea competitivității economice a României și asigurarea condițiilor necesare pentru creșterea numărului de pasageri și a volumului de mărfuri transportate pe rețeaua TEN-T. De asemenea, contractul prevede și atingerea unor importante obiective specifice, printre care menționăm:
► creșterea vitezei de circulație și, implicit, reducerea duratei de călătorie pe subsecțiunea analizată și pe întreaga secțiune Apahida - Suceava;
►îmbunătățirea condițiilor de călătorie și creșterea gradului de siguranță, gestionând în același timp impactul asupra mediului, în conformitate cu cerințele europene.
Studiul de fezabilitate și Proiectul Tehnic vor respecta legile, reglementările, directivele, standardele, instrucțiile specifice și metodele în vigoare, cu respectarea conformității standardelor impuse pentru Coridoarele TEN-T și asigurarea specificațiilor tehnice de interoperabilitate pe teritoriul României.
Valoarea estimată a contractului este de 34.088.600 RON, sursa de finanţare fiind asigurată în procent de 85%, din fonduri europene nerambursabile și 15% fonduri naționale. Durata contractului este de 23 de luni.
- +2 (2 voturi)tot in Transilvania ?! (Joi, 11 februarie 2021, 11:45) jescu [utilizator]Nu pot sa inceapa licitatii pe tronsoalene cu limita de 20km/h, si cand termina cu acelea sa liciteze pe cele cu 30km/h, si dupa acea pe cele cu 50km/h, si tot asa pana ajung toate liniile la 160km/h ? Oriunde s-ar afla acele tronsoane si oricat de mici ar fi, nu doar in Transilvania.raspunde trimite

INTERVIU Paun Rohovei, însărcinatul cu afaceri al Ucrainei: Rusia a pregătit infrastructura militară din Crimeea pentru desfășurarea armelor nucleare / Obiectivul Moscovei - transformarea Crimeii într-un „portavion de nescufundat”
„Recensământul bugetarilor”. Liviu Mălureanu, președinte ANFP: Prin proiectul bugetar vrem să mapăm toți bugetarii, câți sunt, ce salariu au și ce fac / Concursuri naționale pentru posturile din administrație INTERVIU
Marian Popescu, Centrul de Integritate al Universității București, despre frauda de la Drept: „Numărul studenților e șocant / Când copiatul ca mod de a funcționa ajunge la facultate, partida e pierdută”
Când marketingul ne păcălește să cădem în capcana consumului irațional/ Sunt diamantele valoroase sau nu?