CFR SA a scos la licitație studiul de fezabilitate pentru modernizarea a 99 km de cale ferată din zona Clujului

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 24 februarie 2021, 15:51 Economie | Industrie Feroviara


Tren al CFR Calatori
Foto: Vlad Barza / HotNews.ro
Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA a lansat licitaţia deschisă pentru realizarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic necesare modernizării liniei de cale ferată Coșlariu – Cluj-Napoca, pentru viteza maximă de circulație a trenurilor de călători cu 160 km/h, respectiv 120 km/h pentru trenurile de marfă. Sunt 99 de km și este nevoie de modernizare fiindcă trenurile IR fac două ore, iar cele Regio, aproape trei ore.

La finalul anilor 90 vitezele erau superioare față de acum și pe această parte a magistralei 300 și pe cei 99 km călătoria dura cam cu o jumătate de oră mai puțin.

Ce spune CFR SA

Valoarea estimată a contractului este de 52.329.361,16 RON, sursa de finanţare fiind asigurată în procent de 85%, din finanțare externă nerambursabilă, respectiv 15% finanțare națională, alocată de la Bugetul de Stat. Durata contractului este de 23 de luni.

Studiul de fezabilitate și Proiectul Tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferată pe COȘLARIU - CLUJ-NAPOCA, în lungime de aproximativ 99 km, au drept scop identificarea soluției optime din punct de vedere tehnic, economic și operațional pentru modernizarea liniei de cale ferată Coșlariu – Cluj-Napoca, ținând cont de conformarea în relație cu standardele europene și cerințele de interoperabilitate la nivelul rețelei feroviare românești.

Obiectivul general al contractului de prestări servicii este modernizarea infrastructurii feroviare între COȘLARIU și CLUJ-NAPOCA pentru creșterea numărului de pasageri și a volumului de mărfuri transportate, precum și îndeplinirea următoarelor obiective specifice:

► creșterea vitezei de circulație și, implicit, reducerea duratei de călătorie pe întreaga secțiune;

► creșterea numărului de călători, inclusiv a numărului de turiști;

► creșterea volumului de mărfuri transportate la nivel intern și internațional;

► îmbunătățirea condițiilor de călătorie și creșterea gradului de siguranță, gestionând în același timp impactul asupra mediului, în conformitate cu standardele europene.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3114 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    Pai si in zona Iasului? (Miercuri, 24 februarie 2021, 20:54)

    Anarb [utilizator]

    Sau a Craiovei? Sau a Constantei?
    • +3 (3 voturi)    
      Pai... (Joi, 25 februarie 2021, 11:17)

      Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui Anarb

      Iasiul are Untold? N-are! Trebuie sa faca si Iasiul galagie mare si o sa primeasca!
      Asta e toata chestia la Cj si in Ardeal, trec autostrazile si caile ferate pe la ei pentru ca ele duc spre Europa de vest... Dar ei, ardelenii, in mintea lor, considera ca acele autostrazi se construiesc acolo pt ca sunt ei "gospodari"! In fapt, finantarea e europeana si nationala, iar in multe cazuri constructor sunt moldovenii de la UMB! Deci ardelenii stau doar in poarta cu "detul" de palinca si au un bufeu de narcisism!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by