La toamnă va circula un ”expres transeuropean” care va trece prin 40 de orașe și va opri și la București, spune comisarul european Adina Vălean

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 31 martie 2021, 12:18 Economie | Industrie Feroviara


Tren regio - urban
Foto: Teabum, Dreamstime.com
Anul acesta a fost desemnat de UE ca fiind ”anul căilor ferate”, iar la toamnă va circula un tren simbolic ce va opri în aproape 40 de orașe, inclusiv la București, a spus comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean. Ea spune că trenul își va propune să testeze care sunt obstacolele ce stau în calea creării unei rețele feroviare perfect interconectată.

Există mai multe proiecte, promovate în special de Germania și Austria, de lansare a unor trenuri internaționale de lung parcurs, în condițiile în care multe dintre trenurile care circulau acum 10-15 ani nu mai sunt, fiindcă nu mai erau rentabile și pasagerii au migrat către avion. Germania a vorbit despre renașterea rețelei Trans Europ Expres, în timp ce Austria are planuri clare de lansare a unor rute mai lungi pentru trenurile de noapte.

În această toamnă va fi pus în circulație un tren expres care va opri în 40 de oraşe europene, inclusiv la Bucureşti. Anunțul vine de la comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean.

Este un proiect prin care se doreşte promovarea finanţării pentru infrastructura de transport, sustenabilă şi prietenoasă cu mediul.

”Expresul transeuropean este un exemplu despre cum trenurile sunt un liant pentru țările din UE. Este un tren care are o valoare simbolică şi culturală, dar şi una practică. Încercând să conectăm printr-un singur traseu cât mai multe orașe europene, vom vedea clar care sunt obstacolele pentru a avea cu adevărat o rețea europeană perfect interconectată. Expresul va opri în aproape 40 de gări, fiecare oprire va fi urmată de un eveniment la care vor participa ONG-uri, companii feroviare, autorități și, bineînțeles, publicul larg”, spune Adina Vălean, citată de Europa FM.

Când este vorba de obstacole, la România o problemă mare ține de faptul că 40% din rețea este electrificată și, spre exemplu, orice tren către Bulgaria trebuie să fie tractat și de o locomotivă diesel fiindcă nu sunt electrificate liniile Giurgiu - Videle și Craiova - Calafat.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















10480 vizualizari

  • +1 (13 voturi)    
    chiar ca simoblic (Miercuri, 31 martie 2021, 12:29)

    licasamadau [utilizator]

    si care este scopul cheltuirii banilor cu plimbarea unui tren prin Europa? Numai asa de la multi ani?
    Liant intre tarile din Europa care permiteau intrarea in spatiul de libera circulatie in functie de diverse criterii subiective? Care spatiu s-a dus de suflet de cand cu pandemia oricum...
    • +7 (9 voturi)    
      ... (Miercuri, 31 martie 2021, 14:36)

      samuraijack [utilizator] i-a raspuns lui licasamadau

      Poate ai uitat care e scopul trenului și anume de a transporta persoane și marfă. Faptul că la noi rețeaua feroviară s-a degradat nu înseamnă că în alte locuri din Europa acestea nu sunt eficiente și pe profit.
      Trenurile de viteză pe distanțe medii sunt mai eficiente/confortabile decât avionul.

      Dacă lumea se vaccinează, până la toamnă COVID-ul va fi ținut sub control și turismul se poate relua.
      • +1 (3 voturi)    
        ... (Miercuri, 31 martie 2021, 16:44)

        licasamadau [utilizator] i-a raspuns lui samuraijack

        poate n-ai citit articolul.
        Scopul trenului simbolic este de a transporta persoane simbolice si marfa simbolica?
    • -7 (9 voturi)    
      Nici eu nu vad scopul... (Miercuri, 31 martie 2021, 15:21)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui licasamadau

      Trenurile, imi pare rau sa o spun, mai ales ca sunt fiu de CFR-ist, si-au cam trait traiul. Nu vorbesc de cele pe distante scurte, de naveta, ci de cele pe distante lungi. Uitati-va peste ocean, unde trenurile pe distante lungi sunt folosite in interest turistic. Sunt foarte curios cati vor folosi acest tren...
      • +6 (8 voturi)    
        China (Miercuri, 31 martie 2021, 16:10)

        Cardplayer [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

        investeste trilioane de $ in cai ferate, pacat ca nu te-au intrebat si pe tine ca nu mai dadeau atatia bani :(
        • -1 (3 voturi)    
          China vax albina (Miercuri, 31 martie 2021, 17:03)

          Abc_abc [utilizator] i-a raspuns lui Cardplayer

          Tot China construieste orase fantoma.
        • -1 (1 vot)    
          Foarte inteligent rapunsul... (Joi, 1 aprilie 2021, 3:05)

          LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Cardplayer

          Mai ales ca nu aduce nici un argument! Se compara puterea economica a Chinei, structura politica, a populatiei, geografia, si cate si mai cate cu cele ale Romaniei? Daca sunt asemanatoare de acord, mai vorbim si poate chiar imi schimb parerea. Dar dovediti asta, argumentati, inclusiv economic. Ca a da din gura degeaba e simplu...
  • +12 (12 voturi)    
    so! (Miercuri, 31 martie 2021, 13:31)

    Fu Thien Zbang [utilizator]

    în ro va circula cu 40-50-60 km/h!
    • +7 (7 voturi)    
      FTFY (Miercuri, 31 martie 2021, 15:05)

      imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui Fu Thien Zbang

      Vezi ca ai pus zerouri din greseala la numere. Corect e fara zerouri.
  • +9 (9 voturi)    
    Daca trece prin romania NU e express (Miercuri, 31 martie 2021, 14:32)

    Gryphus [utilizator]

    avand in vedere ca la noi se circula cu maxim 100kh/h

    express sunt alea din germania, Anflia, Franta, Spania sau Italia care cicula cu 200-300 km /h
    • +4 (4 voturi)    
      pai in ro (Miercuri, 31 martie 2021, 16:42)

      Watcherss [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      franeaza ca se apropie de cap de linie. iar la plecare e de incalzire ...
  • +7 (7 voturi)    
    Era si timpul! (Miercuri, 31 martie 2021, 14:42)

    DrNRazvan [utilizator]

    S-au cam pierdut vreo 10 ani decand trebuia facut un astfel de tren. Pacat ca cei care ajung sa lucreze pentru europa au gandul la altceva.
    E nevoie de un tren de mare viteza care sa lege capitalele europene, cu mai multe axe.
  • -6 (10 voturi)    
    Regres nu progres (Miercuri, 31 martie 2021, 14:55)

    Abc_abc [utilizator]

    de ce sa facem avioane mai eficiente cand ne putem intoarce in urma cu 100 de ani. bine gandit, UE!
  • +2 (10 voturi)    
    sunteti convinsi ca mai exista cf... (Miercuri, 31 martie 2021, 15:06)

    demaGOGU [utilizator]

    ...construita de Ceausescu acum 30/40 de ani , ptr ca acel tren zis european sa ajunga pana la Bucuresti?

    suntem o tara africana aflata pe continentul gresit.
  • +7 (9 voturi)    
    ... (Miercuri, 31 martie 2021, 15:19)

    a.nonim [utilizator]

    Bine zis simbolic, pe liniile noastre nu pot circula decat trenuri simbolice...
  • +2 (6 voturi)    
    cum se va numi?? (Miercuri, 31 martie 2021, 15:19)

    ALFY [utilizator]

    COVRIG EXPRESS
  • +7 (7 voturi)    
    Da (Miercuri, 31 martie 2021, 17:10)

    JustinCase [utilizator]

    La toamna va trece prin Bucuresti si va parasi Romania la primavara pe la Arad.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by