Pentru câteva zile, într-una dintre cele mai aglomerate săptămâni din an, trenurile japoneze Shinkansen vor rula cu 210 km/h prin tunelul Seikan care este cel mai lung tunel submarin din lume, cu ai săi 53 km. Trenurile rulează în mod normal cu maxim 160 km/h prin acel tunel, dar crescând viteza va scădea cu doar 3 minute parcursul pe 820 km.

Tren ShinkansenFoto: Hacksss23, Dreamstime.com

Trenurile vor circula cu viteza maximă de 210 km/h între 3 și 6 mai, în așa numita ”Golden Week”, o săptămână cu mai multe sărbători, când și traficul va fi mai mare.

Prin această creștere temporară de viteză va scădea cu doar 3 minute timpul de parcurs pe linia de 824 km Tokyo – Shin-Hakodate-Hokuto. Trenurile deja erau foarte rapide și făceau 3 ore și 57 minute, iar în acele zile vor face 3 ore și 54 minute, viteza medie fiind de 206 km/h.

Practic, trenurile vor face prin tunelul gigantic 16 - 17 minute, în loc de 19 - 20 de minute.

Tunelul se află între insulele Honshu și Hokkaido și a fost construit între 1971 și 1988, după investiții de 7 miliarde dolari, fiind una dintre minunile inginerești din a doua parte a secolului 20.

Traversând tunelul, trenurile parcurg cei 149 km dintre gările Shin - Aomori și Shin-Hakodate-Hokuto în 56 - 63 minute, în funcție de tren.

Tunelul este tranzitat și de trenuri de marfă ce rulează cu maxim 110 km/h. Problema cu viteza în tunel ține de faptul că undele de presiune cauzate de trenurile de mare viteză pot duce la desprinderea containerelor trenurilor de marfă ce vin din sens opus.

Teoretic ar fi posibil ca trenurile să ruleze cu 270 km/h prin tunel, dar viteza maximă a trenurilor Shinkansen era limitată la 140 km/h când au început să circule prin acest tunel, în mai 2015. În martie 2019 viteza a fost ridicată la 160 km/h.

Sursa: Railway Gazette International