Pentru 3 minute mai puțin - Trenurile japoneze vor rula cu 210 km/h prin cel mai lung tunel submarin din lume

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 1 aprilie 2021, 11:04 Economie | Industrie Feroviara


Tren Shinkansen
Foto: Hacksss23, Dreamstime.com
Pentru câteva zile, într-una dintre cele mai aglomerate săptămâni din an, trenurile japoneze Shinkansen vor rula cu 210 km/h prin tunelul Seikan care este cel mai lung tunel submarin din lume, cu ai săi 53 km. Trenurile rulează în mod normal cu maxim 160 km/h prin acel tunel, dar crescând viteza va scădea cu doar 3 minute parcursul pe 820 km.

Trenurile vor circula cu viteza maximă de 210 km/h între 3 și 6 mai, în așa numita ”Golden Week”, o săptămână cu mai multe sărbători, când și traficul va fi mai mare.

Prin această creștere temporară de viteză va scădea cu doar 3 minute timpul de parcurs pe linia de 824 km Tokyo – Shin-Hakodate-Hokuto. Trenurile deja erau foarte rapide și făceau 3 ore și 57 minute, iar în acele zile vor face 3 ore și 54 minute, viteza medie fiind de 206 km/h.

Practic, trenurile vor face prin tunelul gigantic 16 - 17 minute, în loc de 19 - 20 de minute.

Tunelul se află între insulele Honshu și Hokkaido și a fost construit între 1971 și 1988, după investiții de 7 miliarde dolari, fiind una dintre minunile inginerești din a doua parte a secolului 20.

Traversând tunelul, trenurile parcurg cei 149 km dintre gările Shin - Aomori și Shin-Hakodate-Hokuto în 56 - 63 minute, în funcție de tren.

Tunelul este tranzitat și de trenuri de marfă ce rulează cu maxim 110 km/h. Problema cu viteza în tunel ține de faptul că undele de presiune cauzate de trenurile de mare viteză pot duce la desprinderea containerelor trenurilor de marfă ce vin din sens opus.

Teoretic ar fi posibil ca trenurile să ruleze cu 270 km/h prin tunel, dar viteza maximă a trenurilor Shinkansen era limitată la 140 km/h când au început să circule prin acest tunel, în mai 2015. În martie 2019 viteza a fost ridicată la 160 km/h.

Sursa: Railway Gazette International






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2152 vizualizari

  • +8 (8 voturi)    
    prin comparatie (Joi, 1 aprilie 2021, 11:43)

    mmmircea [utilizator]

    dupa ce am cheltuit peste un miliard de euro pentru reabilitarea caii ferate Bucuresti-Constanta, care a durat 7 ani, a trebuit sa mai asteptam inca 5 ani dupa-aceea pentru ca reabilitarea podurilor de la Cernavoda si Fetesti nu era parte din proiect. Gandirea strategica a MT-ului merge dincolo de executia in 5 ani in loc de 2 cati au fost contractual. Podurile au fost proiectate pentru o viteza de 140kmh si reabilitate la atentie 100kmh. Cum s-a reusit ? E simplu, firma care a executat lucrarile nu avea utilaje sa execute nici macar o anvelopare termica la un bloc de 4 etaje. Oamenii au muncit cu mainile goale la propriu, folosind metode empirice. Rezultatul catastrofic de altfel a fost prezentat ca un succes al MT-ului, care a ingropat la propriu rahatul. Acum, la peste 16 ani de la inceperea lucrarilor pe m800, liniile directe cat si garile din Ciulnita si Fetesti au ramas nereabilitate, iar cum mentenanta nu se face viteza de circulatie a scazut gradual de la 120 la 80 apoi la 50 si ne pregatim de 30 la ora. Intre timp, sectorul se raporteaza verde desi lucrarile nu sunt terminate, iar semnalizarea si centralizarea ects2 sunt in pom, se circula cu bla si indusi ca acum 50 ani. E drept, acum 20 ani se faceau 2h23 pana la Constanta, acum se fac 2h00. Cf estimarilor din proiect trebuiau sa fie 1h45, dar noi sa fim sanatosi, ca ne-am obisnuit cu putin, incet, prost si scump, asa se misca lucrurile la noi.
  • +4 (4 voturi)    
    E o intreaga poveste cu aceste tunele (Joi, 1 aprilie 2021, 12:00)

    t4v1 [utilizator]

    Cand intrii cu 160-210-270 km/h intr-un tunel ingust fortele sunt foarte mari. Cu siguranta n-ai putea intra cu viteza asta cu o garnitura de la CFR, s-ar dezintegra :).
  • +4 (6 voturi)    
    Eh (Joi, 1 aprilie 2021, 12:11)

    imi_pasa_de_romania [utilizator]

    Pentru romani orice viteza mai mare de 10 km/h e astronomica pentru un tren.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by