Linia de tren către viitorul Terminal 2 al Aeroportului Otopeni ar presupune un racord de 6 km și un tunel de 4 km. Nu va exista legătură între cele două gări de la aeroport - proiect

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 7 aprilie 2021, 9:11 Economie | Industrie Feroviara


Lucrari de modernizare Pajura Aeroport H Coanda Terminal Est
Foto: ANPM
Dacă va fi să existe o legătură feroviară între Gara de Nord și viitorul Terminal 2 de la aeroportul Otopeni, aceasta va avea 21,3 km lungime și vor trebui construite un tunel de 4,3 km, un racord de 6,7 km și alte lucrări mai complicate decât la legătura către T1 inaugurată la final de 2020. Din păcate cele două gări de la aeroport vor fi separate și trenurile nu vor putea trece prin ambele, cum se întâmplă în aeroporturile europene mari. Reamintim că aeroportul Internațional "Henri Coandă" se va extinde cu un nou terminal de pasageri și o zonă cargo - un proiect de peste 1 miliard de euro.


Săptămâna trecută s-a publicat Memoriul Tehnic pentru faza II a legăturii București-Aeroport Otopeni care ar trebui să asigure conexiunea cu viitorul Terminal 2

„Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord - Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti – Faza II”. Lucrările prevăzute în prezentul proiect sunt corelate cu proiectul “Dublarea liniei de cale ferată existentă între stațiile Mogoșoaia și Balotești” aflat, în acest moment, în execuție.

Prezentul proiect supus aprobării prevede:

  • •modernizarea și electrificarea liniei c.f. existente între Cap X halta de mișcarePajura și Cap Y halta de mișcare Balotești;
  • •racord nou de cale ferată din capătul Y al haltei de mișcare Balotești la noul terminal al aeroportului cu tunel de 4.245m şi staţie c.f. nouă (Terminalul Est, AIHCB);
  • •reabilitarea racordului c.f. existent la zona Cargo
Linia de cale ferată București Nord – AIHCB supusă aprobării trece prin:
  • •halta de mișcare Pajura;
  • •punct de oprire Parc Mogoșoaia: se înființează;
  • •stația c.f. Mogoșoaia (se sistematizează);
  • •punct de oprire Odăile: se desființează;
  • •halta de mișcare Balotești(se sistematizează);
  • •zona Cargo;
  • •punct de oprire Tunari: se înființează;
  • •stația c.f. Terminal Est, AIHCB: se înființează.

Proiectul propune următoarele lucrări:

  • •reabilitarea liniei c.f. existente București – Urziceni pe amplasamentul actual al liniei c.f. între Pajura și Balotești, pe circa 18,27 km total traseu și anume: pe intervalul Pajura – Mogoșoaia, pe circa 7,40 km, sistematizarea pe existent a stației c.f. Mogoșoaia, pe circa 2,09 km, pe intervalul Mogoșoaia – Balotești, pe circa respectiv 6,66 km și sistematizarea haltei de mișcare Balotești, pe circa 2,12 km;
  • •realizarea unui racord nou de cale ferată la Terminalul Est al AIHCB (stație c.f. nouă), pe amplasament nou, pe circa 6,76 km; •reabilitarea liniei c.f. Băneasa – Chitila, pe amplasamentul existent, pe circa 2,57 km şi reabilitarea liniei c.f. pe amplasament nou alăturat (în zona podului de încrucișare (tunel) de la km pr. 7+971), pe circa 0,90 km;
  • •reabilitarea racordului c.f. existent în zona Cargo, pe amplasamentul actual al liniei, pe circa 0,50 km.

Lungimea traseului va fi de 21.34 km

Prin lucrările de corectare a traseului în plan, viteza maximă de circulație pentru trenurile de călători va fi 100 km/h pe distanţa București Nord - Pajura – Mogoșoaia și 120 km/h pe distanţa Mogoșoaia - Balotești.

Prin proiect sunt prevăzute 9 lucrări/construcții, şi anume: 1 pasaj pietonal înlocuit, 1 pod înlocuit, 1 pod reabilitat, 1 podeț înlocuit, 1 podeț demolat, 2 pasaje inferioare noi, 2 podețe noi, 1 tunel nou. Se propunee realizarea unui tunel nou de 4,2 km între km pr. 25+350 ÷ km pr. 29+595. Tunelul va avea secțiune circulară(execuţie cu scutul) sau casetată (cu pereți mulați de la suprafață).

LUCRĂRI LA LINIA DE CONTACT – ELECTRIFICAREA:

Proiectul prevede următoarele lucrări:
  • •pe linia c.f. București – Urziceni se va reabilita/moderniza linia de contact între km pr. 4+800 ÷ km pr. 6+500 pe circa 1,70kmtraseu și în stația c.f. Mogoșoaia, pe circa 2,09 km traseu; •pe linia c.f. București – Urziceni se va electrifica linia c.f. între km pr. 6+500 ÷ km pr. 12+197 pe circa 5,70km traseu, cele 2 linii c.f. pe intervalul Mogoșoaia – Balotești, inclusiv linia c.f. (dubla) executată conform proiectului “Dublarea liniei de cale ferată existentă între stațiile Mogoșoaia și Balotești”, pe circa 6,66 km traseu, cât și liniile c.f. în halta de mişcare Balotești, pe circa 2,12k m traseu.
  • - electrificarea racordului nou de cale ferată la Terminalul Est-AIHCB, pe circa 6,76km lungime traseu.
  • •pe linia c.f. Băneasa – Chitila se va reabilitarea/modernizarea liniei de contact pe circa 2,57km lungime traseu şi se va electrifica varianta locală de traseu la podul de încrucișare, pe circa 0,90km lungime traseu.

Într-o postare pe Facebook, Asociația Pro Infrastructura critică dur proiectul, pe motiv că vine cu soluții de anii '60.


Proiectanții arată că nu au învățat nimic din soluția chinuită aflată în operare pentru Terminalul 1 cu frecvențe extrem de slabe: abia se înghesuie un tren la 40 min.

Ni se propune și pentru T2 o legătură pe linie simplă, într-o gară înfundată. Ambele sunt soluții de anii 1960. Linia simplă limitează numărul de trenuri pe oră, ceea ce vedem acum la T1. Gara înfundată este complet lipsită de perspectivă, condamnă gara din terminal și pe călătorii ei la izolare feroviară, fiind legată doar de Gara de Nord în loc să fie legată direct spre Brăila, Galați, Iași, Ploiești sau Constanța.

În plus, ar urma ca Terminalele 1 și 2 să aibă gări complet separate, în loc ca trenurile să treacă prin ambele terminale, ca la Sydney, Londra Heathrow, Stockholm Arlanda, Barcelona El-Prat etc. Trenurile spre aeroport ar urma să se înghesuie pe aceeași linie de la Gara de Nord, via Mogoșoaia, care este deocamdată linie simplă operată deja la capacitate maximă.

Cerem Ministerului Transporturilor, CNAB și CFR revizuirea imediată a acestui proiect care, în forma curentă, nu este doar inutil, ci chiar dăunator prin subdimensionare. Este nevoie de capacitate la nivelul cerut de un aeroport de capitală europeană, nu de soluții zgârcite, chinuite, fără gândire de ansamblu și fără interoperabilitate cu aeroportul și cu restul sistemului de transport.

Minumul necesar pentru T2 este linie dublă electrificată în gară de trecere, astfel încât trenurile care vin din provincie să poată trece prin aeroport. În perspectivă, este necesar tranzitul subteran prin T1 și abandonarea soluției improvizate actuale.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















12462 vizualizari

  • -2 (20 voturi)    
    Romania nu e in stare de nimic (Miercuri, 7 aprilie 2021, 9:22)

    emil bobu [utilizator]

    Ce lucruri construiam acum cateva zeci de ani si cat de inapti suntem acum. Multumim PSD si PNL ca ne trimit in tari mai bune.
    • +2 (16 voturi)    
      Vorbești despre tine. (Miercuri, 7 aprilie 2021, 10:16)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

      Dacă tu ești incapabil să faci ceva, nu poți spune că românii sunt ca tine. Românii au milogii lor care trăiesc din munca altora. Sincer, emil bobu așa trăia. Ai ales bine.
      • -4 (10 voturi)    
        Terminal prezent se închide dacă se face al doilea (Miercuri, 7 aprilie 2021, 13:37)

        Rower [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        Atentie! Daca se construiește acel terminal de 1 mld. Euro la est de Aeroportul Otopeni atunci cel folosit acum se închide. Nu vor exista doua. Nu ai de ce sa conectezi actuala gara data în funcțiune în 2020 cu cea care se va realiza în est. Nu înțeleg nemulțumirile din articol.

        Citat:
        "Din păcate cele două gări de la aeroport vor fi separate și trenurile nu vor putea trece prin ambele, cum se întâmplă în aeroporturile europene mari. Reamintim că aeroportul Internațional "Henri Coandă" se va extinde cu un nou terminal de pasageri și o zonă cargo - un proiect de peste 1 miliard de euro."
        • +3 (5 voturi)    
          Rowere, esti ne-functional (Miercuri, 7 aprilie 2021, 19:01)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Rower

          Scopul este extinderea aeroportului, iar asta nu inseamna de multe ori marirea numarului de piste de decolare/aterizare ci marirea capacitatii de preluare a pasagerilor, adica terminalele.
          Terminalul existent asa cum e el, carpit, adaugit va face fata inca multi ani traficului.
          Deci nu inteleg din ce put al gandirii ti-a venit ideea cu inchiderea!
    • +7 (7 voturi)    
      Nenea Emil, aeroportul Otopeni (Miercuri, 7 aprilie 2021, 18:55)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

      E fix una din acele marete realizari de acum zeci de ani? O aerogara de provincie dupa standardele europene de atunci, fara legatura feroviara, fara parcari, fara nimic ce inseamna infrastructura unui aeroport. Hei rup!
      Si de aici probleme actuale.
      • +1 (3 voturi)    
        Pardon! (Joi, 8 aprilie 2021, 9:49)

        Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        NU, nu sunt fan Pingelica, dar in 1970, cand a fost dat in folosita aeroprtul, eram tare mandru de "mareata realizare"!

        La vremea respectiva,a fost un mare pas innainte fata de Aeroportul Baneasa.

        pe timpul comunismului, era perfect firesc sa NU existe tren catre aeroport.

        Amormal este ca dupa 1990 nu s-a facut nimic serios in acest sens, ci doar carpeli!
  • +6 (14 voturi)    
    .... (Miercuri, 7 aprilie 2021, 9:34)

    ursu_rebegea [utilizator]

    Varza a la Romania, proiecte facute fragmentat, fara sa tina cont de dezvoltarea viitoare
    • +4 (12 voturi)    
      Nu fi răutăcios. (Miercuri, 7 aprilie 2021, 10:19)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui ursu_rebegea

      Proiectul pare mai degrabă un aeroport nou, nu o extindere a actualului aeroport. Dacă ar fi o extindere ar trebui să fie ceva în comun.
      • +8 (8 voturi)    
        Aeroport nou presupune alte piste, alea-alea (Miercuri, 7 aprilie 2021, 19:02)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        Asta e fix ceea ce este, un terminal nou la aeroportul existent.
  • 0 (6 voturi)    
    Specialiști vs nespecialiști (Miercuri, 7 aprilie 2021, 10:01)

    Jolly Roger [utilizator]

    Dacă specialiștii, cei cu studii și experiență în domeniu, zic că e ok si ca asta e soluția de viitor, așa o fi. Pe lângă studii și experiență au și bonusuri de performanta, bonusuri pentru fonduri europene, etc

    Ce sens are să zic, eu sau alții, că e timp pierdut și bani aruncați aiurea sau că cei cu planul ar trebuit dați afară și chemată o altă echipă de lucru?
    O echipă chiar și de voluntari - sigur s-ar găsi pt așa proiect numai sa nu iasă năzbâtiile astea...
    • +6 (6 voturi)    
      ... (Miercuri, 7 aprilie 2021, 14:56)

      a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui Jolly Roger

      Nu, specialistii n-au spus niciodata asta, din contra au sustinut varianta subterana cu gara de tranzit. Singurul motiv pentru care s-a ales solutia actuala a fost timpul foarte scurt de implementare. Pentru am fost incapabili sa facem proiectarea in timp util (si pentru niste nenorocite de meciuri) s-a sacrificat solutia tehnica mai buna in favoarea unei improvizatii care ne va incurca zeci de ani...
  • +14 (16 voturi)    
    Record de Guness Book! (Miercuri, 7 aprilie 2021, 10:04)

    Jegul Cristian Ioan [utilizator]

    De ce nu vedeti si partea buna?!?!

    Este un record mondil, demn de cartea recordurilor!

    Cate tari de pe glob se potlauada ca au un aeroport INTERNATIONALsituat la numia 11 Km d ors, nu la40 sau 50,dar care NU este legat prin linii de mare viteza (autobuz, tren, metrou) de centrul orasului?

    Iar faza cu "doua gari, dar care nu au legatura intre ele" este chiar unica in lume!

    multumim din inima pedesereului!
    • +3 (5 voturi)    
      depinde cum privesti (Miercuri, 7 aprilie 2021, 15:27)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Jegul Cristian Ioan

      Avem aeroport international cu legaturi rapide in centrul orasului - aeroportul Baneasa. Dar este dedicat doar pentru vip-urile lui Tiriac Air.
      • +2 (4 voturi)    
        Nu mai imi spune!!! (Joi, 8 aprilie 2021, 9:54)

        Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Cand aveam 4 ani, ma duceam matusa la aeroprt, sa vad cum decoleaza si aterizeza avioanele Li-2 si IL-18.
        Ajungeam cu trolebuzul 82 sau 83!

        Sigur ca da, Baneasa era extrem de accesibil din centrul orasului, cu troleul sau autobuzul - cursa obinuita, nu speciala.

        Ar fi fost excelent pentru zborurile interne, pentru cele externe low-cost capacitatea este cam mica.

        Dar pedesereul a decis ca "pulimea" nu merita aeroprt in Bucuresti, acum este numai pentru multi-milionarii de tranzitie!
        • +2 (4 voturi)    
          Flux prea mare (Joi, 8 aprilie 2021, 14:06)

          Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui Jegul Cristian Ioan

          Eu tin minte ca in 2008 era jale in Baneasa, Stateam umar la umar, in picioare, inghesuiti ca sa asteptam autobuzul pe imbarcare. Si nu vorbesc de perioadele in care plecau romanii in spania si italia ci de o luna obisnuita, octombrie, undeva in timpul saptamanii.
          Te simteai de parca asteptai rata.
          E fluxul de pasageri prea mare pentru Baneasa dar daca s-ar fi impartit intre cele doua era alta poveste. Numai ca la Baneasa au facut gura aia cu casele de langa aeroport :) daca mai tineti minte.
          Nu mai stiu ce se aude cu aeroportul din sud? :)
          • +3 (5 voturi)    
            Aceeasi problema (Joi, 8 aprilie 2021, 15:53)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui Ecce_Homo

            Si la Otopeni ar fi fost imposibil sa avem numarul de pasageri de azi cu terminalul inaugurat in anii '70.

            Cine ne opreste sa construim un terminal modern la Baneasa? Pista de aterizare este modernizata. Pot ateriza/decola avioane la 2-3 minute. Sute de zboruri pe zi.
            Aia cu casele langa aeroport n-au decat sa se mute. Doar stiau ca e aeroport acolo cand si-au construit casele.
  • 0 (14 voturi)    
    Romania este Bucuresti si atat! (Miercuri, 7 aprilie 2021, 10:24)

    Verde1 [utilizator]

    In restul tarii se mai construieste ceva? Sau Romania e doar Bucuresti si atat?
    • +7 (7 voturi)    
      se construieste (Miercuri, 7 aprilie 2021, 11:33)

      Erwin [utilizator] i-a raspuns lui Verde1

      dar trebuie sa te informezi.
      Anul asta ar trebui sa se deschida aeroportul Brasov.
      Si este si un proeict de modernizare pentru aeroportul Craiova.
    • +1 (1 vot)    
      ?! (Vineri, 9 aprilie 2021, 7:39)

      Jebediah_Sanchez [utilizator] i-a raspuns lui Verde1

      Subiectul este legatura la tren pentru un nou terminal la OTP. Nu vad legatura cu restul tarii. Vrei sa legi restul tarii de terminalul 2? Exista alt aeroport in RO care isi construieste un nou terminal?
  • -1 (7 voturi)    
    Toate aceste proiecte (Miercuri, 7 aprilie 2021, 11:31)

    DomnuTrandafir [utilizator]

    Creaza un Aeroport sau chiar Doua nefunctionale si nefrecventabile pe sistemul propus!

    Practic câți călători doresc sa ajungă in avion trecând prin Gara de Nord?
    Ce mari modernizări o sa aducă acest proiect?
    E groaznică traversarea Gării de Nord!
    Ce viteze de 100km/h propune proiectul?
    La ce ajuta ca are o mulțime de statii si o singura linie!
    Trebuie o strategie sa corectezi aeroportul de Bucuresti!
    Oricum e un proiect cu dedicatie!
    Si cred ca e cunoscut si constructorul!

    Si cred ca reteaua de metrou e singura solutie!
    Iar călătorii de la trenuri sa se conecteze la Stația 1 Mai cu reteaua de metrou!
    Nu mai risipiți resursele cu gândul la cașcaval!
    Faceti conexiunea pentru generatia viitoare!
    Asta ca vin călători cu trenul pentru aeroport ei poezie.
    Se va da in functiune Aeroport la Brasov si poate se mai fac vreo doua de mici dimensiuni de ex. Ianca ca fost aerodrom militar.
    Cam e acoperită Ro cu aeroporturi!
    Mai ales ca peste zece ani vor fi 15 milioane de români!
    Nu risipiți resursele!
    • 0 (6 voturi)    
      Asta nu am mai mentionat (Miercuri, 7 aprilie 2021, 12:27)

      Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui DomnuTrandafir

      Ai dreptate cu ce spui, doar ca astea le-am reamrcat de anul trecut, referotor la PRMA linie de tren catre Aeroport!

      Nu era nevoie de TGV, dar de ce sa treci obligatoriu pe la Gara de Nord si sa iei un tren ce ocolset mult, merge cu viteza mica, si are o multime de statii intermediare??

      ideea cu "călătorii de la trenuri sa se conecteze la Stația 1 Mai cu reteaua de metrou!" este excelenta!

      Da, acolo statia este aproape de calea ferata.
      La Berlin am vazut in 1992 asta: una din gari avea, sa zicem zece peroane, la unul din ele venea, in loc de trenuri interurbane, metroul!
      • +2 (8 voturi)    
        Candva (Miercuri, 7 aprilie 2021, 18:24)

        DomnuTrandafir [utilizator] i-a raspuns lui Jegul Cristian Ioan

        Acolo in zona la metrou 1 Mai era o statie internationala.
        Un peron ceva.
        Eram copil nu mai retin mare lucru.
        Acolo trebuie conectată reteaua CF la cea de metrou.
        Prostii model Ministerul Transporturilor se termina odata cu ambuscada Gara de Nord.

        Si terminat cu fantasmagoria cu calea ferată spre terminalul 2.
        Punct.

        Metroul trebuie terminat pana la cele doua terminalele aeroport.
        Din reteaua existentă.
        O porțiune are finanțare japoneză.

        Pe anumite portiuni metroul poate iesi la suprafata ca ROR din Paris.
        E mult mai simplu si se va termina cam tot atunci când T 2 va fi functional!

        De ce nu putem fi practici?
        De ce sa nu risipim resurse pe SF?
        Dar daca calea ferată nu mai va putea aduce călători la Otopeni?
        Mai facem o absurditate de tronson CF?
        Sa rămână Relicva prostiei?
        In 2025 nu prea mai cred!
        • 0 (2 voturi)    
          Admir optimismul! (Joi, 8 aprilie 2021, 10:14)

          Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui DomnuTrandafir

          Dar nu prea il impartasesc!

          "Sa rămână Relicva prostiei?
          In 2025 nu prea mai cred! "

          Cand o sa revina Daddy la guvernare, impreuna cu haur, sa vezi atunci Absurdistan!
    • 0 (2 voturi)    
      ha (Joi, 8 aprilie 2021, 14:08)

      Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui DomnuTrandafir

      Am mai zis si eu asta la articolul despre metroul spre Otopeni dar a zis lumea ca am prejudecati pentru ca stau in Otopeni :)))
      Nu cred ca a facut cineva studii pe bune despre fluxurile de oameni si despre usurinta utilizarii, user experience si alte nebunii din astea...
  • +1 (3 voturi)    
    Oare ? (Joi, 8 aprilie 2021, 17:34)

    danmarian [utilizator]

    N-ar fi cazul sa terminam cu prostiile si SA FACEM METROU pana la cele doua terminale de la Otopeni ? E la mintea cocosului - dar nu galic !


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by