UPDATE Achiziția a două trenuri de lucru, cu 200 milioane euro, a fost aprobată de guvern

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 28 aprilie 2021, 10:58 Economie | Industrie Feroviara


Tren de lucru
Foto: CFR Infrastructura
Guvernul a aprobat în ședința de miercuri achiziția a două trenuri de lucru care vor costa 200 de milioane euro și vor fi folosite de CFR Infrastructură pentru a moderniza porțiuni de cale ferată. Trenurile de lucru sunt utilaje complexe care fac lucrări precum înlocuirea traverselor de beton cu unele din lemn, Îndesarea balastului sub traversele liniei de cale ferată și alte operațiuni complexe la suprastructura căii ferate.

UPDATE Ce spune Ministerul Transporturilor, după ce achiziția a fost aprobată
Executivul a aprobat în cadrul ședinței desfășurate astăzi, 28 aprilie 2021, un memorandum inițiat de către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii cu privire la achiziția de “Sisteme de trenuri de lucru pentru dezvoltarea și modernizarea infrastructurii feroviare” în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare.
În prezent, din cauza lipsei de-a lungul ultimilor ani a unei finanțări constante pentru execuția lucrărilor de întreținere și de reparație capitală a infrastructurii feroviare, peste 70% din liniile curente şi directe au nevoie de reparaţii capitale. Viteza medie tehnică de circulaţie actuală pe reţeaua CFR este 69,04 km/h care reprezintă cca 80% din viteza proiectată a reţelei.
Ritmul actual de execuție a lucrărilor de refacţie reprezintă cumulat 1% din lungimea rețelei scadente de refacție (9.829 km).

Prin achiziția componentelor sistemelor de trenuri de lucru va fi sprijinit programul de modernizare a infrastructurii feroviare cu accent pe reînnoirea liniilor curente şi directe (refacţie), având beneficii imediate în ceea ce privește creșterea performanțelor infrastructurii feroviare, a competitivităţii serviciilor de transport feroviar de călători şi marfă.

Astfel, prin efectuarea lucrărilor de reparație a suprastructurii căii ferate cu refacerea substratului acesteia, viteza de circulație poate crește la peste 140 km/h, iar în cazul lucrărilor de reînnoire fără refacerea substratului căii se poate circula cu o viteză de până la 140 km/h, care este și viteza proiectată a liniilor.
ℹPentru realizarea acestei achiziții se au în vedere următoarele termene orientative:

▶pregătire documentație de achiziție publică și publicare anunț: iulie 2021;
▶derulare procedură achiziție publică și desemnare câștigător: august 2021 – ianuarie 2022;
▶semnare contract/contracte sectorial/e de livrare: februarie 2022;
▶livrare sisteme complete trenuri de lucru: maxim 36 luni de la contractare.

În urma realizării achiziției acestor sisteme a căror valoare totală estimată este de 200 milioane de euro, CFR Infrastructură estimează ca va realiza anual:
▶150 km de refacție a suprastructurii căii cu refacerea substratului căii ferate;
▶450 km refacție suprastructura căii fără refacerea substratului căii ferate.
ℹAstfel, lungimea totală de rețea care se va reabilita și refacționa anual poate fi de circa 600 km linie simplă.

Despre trenuri de lucru

Discuții despre aceste trenuri de lucru se poartă de anul trecut și este nevoie de ele fiindcă datele din 1989 arată că au fost reparați capital în acel an peste 600 km de cale ferată, în timp ce în ani precum 2008, 2009 sau 2015 figurează că au avut parte de RK un total de ZERO - 0 - km...

În noiembrie 2020 Lucian Bode (ministrul transporturilor de atunci şi prim-ministrul de atunci (Ludovic Orban) au participat la o operaţiune demonstrativă de reabilitare a jumătate de kilometru de cale ferată, în judeţul Suceava, la Pojorâta.

Obiectivele generale ale investiţiei.


În condițiile în care compania va achiziționa un utilaj de realizat strat de formă cu un potențial de 75 km/an și un utilaj de refacționat suprastructura căii cu un potențial de 300 km/an, CFR S.A estimează ca anual va realiza:
  • 150 km de refacție a suprastructurii căii cu refacerea substratului căii ferate;
  • 450 km refacție suprastructura căii fără refacerea substratului căii ferate.
Lungimea totală de rețea care se va reabilita și refacționa anual poate fi de circa 600 km linie simplă.

Programul de prioritizare a lucrărilor de refacţie a liniilor curente şi directe va fi coroborat cu programul de modernizare a infrastructurii aferente coridoarelor feroviare europene şi a reţelei TEN-T care vizează reabilitarea integrală în următorii ani a tuturor magistralelor feroviare, precum şi a principalelor legături intermagistrale.

Programul de achiziție este de 36 de luni de la data semnării contractelor de achiziții iar finanțarea va face obiectul unei proiecții financiare multianuale atât din punctul de vedere al contribuției bugetului național cât și din perspectiva finanțării nerabursabile provenite din fonduri europene.

Studiul de fezabilitate va fi elaborat de experţi BEI – PASSA.

Cuantificarea rezultatelor ca urmare a realizării/implementării investiției:
  • Creșterea volumului de lucrări de refacție a suprastructurii căii ferate;
  • Efectuarea unor investiţii pentru modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii feroviare, pe măsura acumulării expertizei şi experienţei necesare;
  • Reducerea duratelor de realizare a proiectelor de investiţii pentru reînnoirea,modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii feroviare cu aplicabilitate în toate etapele ciclului de derulare a unui proiect: pregătire, atribuire, execuţie;
  • Reducerea la minim a duratelor de indisponibilizare a liniei din cauza lucrărilor de refacţie constituie principalul argument în favoarea necesităţii de a asigura dezvoltarea capacităţii administratorului infrastructurii de a executa cu resurse proprii lucrările de refacţie a liniei.
  • Reutilizarea unei importante părţi a materialelor rezultate din demontări pentrunreparaţia liniilor din staţii și a liniilor de importanţă secundară.
  • Restabilirea vitezelor de circulație proiectate cu avantajele conferite utilizatorilor sistemului feroviar.
  • Reducerea cheltuielilor de întreținere și reparație a liniilor întrucât sunt eliminate costurile suplimentare aferente eliminării restricțiilor de viteză ce ar fi fost introduse în condițiile neefectuării lucrărilor de refacție.
Din punct de vedere financiar, valoarea lucrărilor realizate în regie proprie este mai mică față de lucrările executate cu societăți terțe.

Estimarea calendarului de implementare a investiției
  • pregătire documentație de achiziție publică și publicare anunț: iulie 2021;
  • derulare procedură achiziție publică și desemnare câștigător: august 2021 – ianuarie 2022;
  • semnare contract/contracte sectorial/e de livrare: februarie 2022;
  • livrare sisteme complete trenuri de lucru: maxim 36 luni de la contractare.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4393 vizualizari

  • -8 (16 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 28 aprilie 2021, 11:08)

    [anonim]

    • +14 (16 voturi)    
      Romanica (Miercuri, 28 aprilie 2021, 12:01)

      arpi [utilizator] i-a raspuns lui

      De ce nu-l intrebi pe Razvan Cuc??? Vad ca astia mai misca ceva...
      • -7 (11 voturi)    
        Doua trenuri de 20 locomotive cost 200 mil. E !! (Miercuri, 28 aprilie 2021, 14:16)

        Rower [utilizator] i-a raspuns lui arpi

        O locomotiva Siemens Vectron costa 5 mil. Euro (vezi adresa de mai jos).

        Cu cele 200 mil. Euro pe care vrea Catalin Drula sa le dea pe 2 trenuri de lucru se pot cumpăra 40 locomotive Vectron, adică doua trenuri de câte 20.

        Daca trenurile de lucru (vorbesc de cele care fac de toate dar costa 100 mil. Euro bucata) ar fi asa rentabile s-au fi achiziționat demult. Realitatea este ca acestea se strica repede, nu pot lucra deodată pe mai multe fronturi, au caracter de unicat piesele de schimb fiind greu disponibile, și ai cu ele numai probleme. Vor sta degeaba defecte, fără sa aducă nici un beneficiu CFR.

        Vezi:
        https://www.globalrailwayreview.com/news/24892/pkp-cargo-to-purchase-15-siemens-vectron-multi-system-locomotives/
        • +6 (10 voturi)    
          Tu ai citit articolul?? (Miercuri, 28 aprilie 2021, 15:20)

          arpi [utilizator] i-a raspuns lui Rower

          Unde mergi cu locomotivele??? Pe aratura??? Nu a mai fost reparata infrastructura, de zeci de ani..
          • 0 (4 voturi)    
            Trenurile lucru de 100 mil. nepotrivite pt Romania (Miercuri, 28 aprilie 2021, 22:52)

            Rower [utilizator] i-a raspuns lui arpi

            Uite asa arata un tren de lucru de 100 mil. Euro:

            https://www.youtube.com/watch?v=tMXfU8blPMM

            (Cauta: Railway Track Laying Machine renewing a high-speed railway line)

            Nu ai ce sa faci cu el din motivele pe care le-am enumerat în comentariul meu precedent.

            Exista în țara trenuri de lucru mai simple, cum este acesta:

            https://www.youtube.com/watch?v=13Tu_KNt5pg&t=716s

            (Cauta: Trenul Robel Train CFR Infrastructura Descarcand Cale Ferata/Unloading Rail Track in Suncuius)
            • -2 (2 voturi)    
              Ok, dar cat costa un tren de lucru simplu? (Joi, 29 aprilie 2021, 0:21)

              Denulu [utilizator] i-a raspuns lui Rower

              Si cate trenuri de lucru exista deja, de au reparat 0 km in 2015?

              PS: Mersi pentru linkuri. E evident de ce ar vrea cei de la CFR Infrastructura un tren de acela de 100 de milioane, indiferent de cat de rentabil ar fi.
        • +1 (3 voturi)    
          Uite expertul! (Miercuri, 28 aprilie 2021, 23:18)

          Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui Rower

          De unde scoti tu parerile astea de "expert"? Costa mult pt ca sunt complexe! Si e ca si cum ai spune: un utilaj de sondat pt petrol, cand putem cumpara mai multe capuri-tractoare de tir la acelasi pret! sau: De ce sa cumperi un utilaj ce sapa tuneluri pt metrou, cand putem cumpara direct cateva zeci de tramvaie!
          Partea cu "unicat" e pur si simplu o minciuna! Cele mai multe subansamble in ziua de azi sunt luate direct din oferta deja disponibila pe piata! Iar daca ai nevoie sa schimbi ceva, cumperi aceeasi piesa din acelasi loc de unde a cumparat-o si producatorul utilajului!
          Apoi, spune-ne tu cum se repara o cale ferata daca nu cu trenuri de felul acesta! Cu Dorei crezi? Cu lopeti, tarnacoape si rangi?
          Ai aparut tu repede rusnacu' sa bagi strambe pt cei mai indoielnici din fire!
    • -7 (7 voturi)    
      Mda (Miercuri, 28 aprilie 2021, 12:16)

      TheFaime [utilizator] i-a raspuns lui

      1. de unde bani pt 3 trenuri de lucru?
      2. crezi ca il prinde paltonul tot in functia de ministru al transporturilor?
      astia se schiba ca sosetele, nu ramane nimic dupa ei. o sa cumpere si asta 1 tren de lucru, apoi sunt 2 variante: vine un nou ministru al tr si anuleaza contractul ca deah, are el o idee mai buna si mai ieftina SAU comandam si primim trenul in 10 ani, pt ca spaga si comisoane ...
    • +6 (8 voturi)    
      Ai ridicat la fileu exact lauda pentru Drula (Miercuri, 28 aprilie 2021, 13:08)

      1anonim [utilizator] i-a raspuns lui

      Ministrul a gandit un pic, si a cerut trenul asta. Ba a zis chiar doua trenuri noi. Fostii ministrii ai transporturilor nu s-au stradut prea mult, e adevarat ca avem un tren nou PTH500, e adevarat ca mai avem si un tren Platov vechi, dar puturos rau, si mai sunt niste vechituri Colmar, Geismar..
  • +5 (9 voturi)    
    Cum adica, nu aveam pana acum trenuri de lucru? (Miercuri, 28 aprilie 2021, 12:06)

    Ahha [utilizator]

    Incredibil...
    • -2 (6 voturi)    
      Vezi raspunsul de mai sus. (Miercuri, 28 aprilie 2021, 13:11)

      1anonim [utilizator] i-a raspuns lui Ahha

      Da de unde ai dedus ca nu aveam? Cum spuneai? incredibil mod de gandire.
  • -3 (7 voturi)    
    Dezavantaje nu are în cazul României? (Miercuri, 28 aprilie 2021, 12:35)

    clencix [utilizator]

    Costul de întreținere al utilajului, pregătirea personalului local și a mijloacelor de întreținere cu piese de schimb locale, adaptarea la lucrări neuzuale, rata de defectare și timp de reparare utilaj complex, condiții de securitate la vandalizare, nu în ultimul rand costul de extindere a perioadei de garanție și costurile modernizărilor ulterioare achiziționării? Este util și la ajutarea Republicii Moldova să-și schimbe ecartajul caii ferate de la standardul rusesc cu cel european?
  • -4 (6 voturi)    
    Dincolo, parca, era un pic mai ieftin (Miercuri, 28 aprilie 2021, 14:10)

    justin puscasu [utilizator]

    De exemplu, tot complexul Guggenheim din Bilbao a costat 100M Eur si a schimbat radical in bine economia intregii provincii.
  • -1 (5 voturi)    
    Da' bani pentru.... (Miercuri, 28 aprilie 2021, 16:47)

    gigiN [utilizator]

    ....infrastrctura....e ???


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by