CFR SA a scos la licitație studiul de fezabilitate pentru electrificarea liniei Constanța - Mangalia, tronson unde trenurile nu au multe șanse în fața microbuzelor

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 7 mai 2021, 9:36 Economie | Industrie Feroviara


Tren sezonier la Mangalia
Foto: Hotnews
CFR SA a lansat licitația pentru studiul de fezabilitate privind electrificarea liniei de 43 km dintre Constanța și Mangalia pe care trenurile fac în prezent peste o oră. Valoarea totală a contractului este de 14,3 milioane lei, iar durata este de nouă luni. În diversele documente oficiale, costul total al lucrărilor este estimat la aproximativ 120 milioane euro.

În prezent sunt nouă trenuri pe sens, dar când vor fi introduse și sezonierele numărul se va dubla, marea problemă fiind că o parte dintre aceste sezoniere fac și peste 90 de minute pe cei 43 km, oprind în 7-8 stații.

Tronsonul nu a fost niciodată unul de viteză: extrem de rar era în Mersul Trenurilor un singur tren care să facă 58-59 de minute: media era undeva pe la 65-75 de minute.

Linia de cale ferată Constanța – Mangalia este o continuare a magistralei 800 București – Constanța, componentă a Coridorului Rin – Dunăre (fostul Coridor IV).

Valoarea și durata contractului


Valoarea estimată pentru achiziționarea „Servicii de elaborare Studiu de Fezabilitate pentru ”Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Constanța - Mangalia” este 12.023.503,80 lei, fără TVA, la care se adaugă TVA în valoare de 2.284.465,72 lei, rezultând o valoare totală estimată de 14.307.969,52 lei inclusiv TVA. Durata contractului este de 9 luni. Durata de prestare a serviciilor este de 8 luni de la data de începere a prestării serviciilor, la care se adaugă 1 lună necesare activităţilor de verificare şi aprobare a documentelor/livrabilelor de către Entitatea Contractantă, inclusiv emiterea de către Entitatea Contractantă a Certificatului de Finalizare a obligațiilor prevăzute în Contract.

Despre stadiul liniei

Obiectivul de investitii în legătură cu care se solicită achiziționarea serviciilor de elaborare a „Servicii de elaborare Studiu de Fezabilitate pentru ”Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Constanța - Mangalia” este realizarea proiectului ce are ca scop „Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Constanța - Mangalia”, cu o lungime de aproximativ 43 Km, în vederea asigurării unui grad ridicat de siguranţă a traficului feroviar.

Caracteristicile actuale ale liniei de cale ferată Constanța - Mangalia sunt: - Linia c.f. Constanța - Mangalia are linie dublă electrificată pe tronsonul Constanța -Agigea Ecluză (9 km), iar tronsonul Agigea Ecluza - Mangalia (34 km) dispune de linie simplă neelectrificată; - în zona localităților Eforie Nord și Eforie Sud linia urmează un traseu amplasat pe malul lacului Techirghiol; - raza minimă a curbelor pe linia c.f. Constanța - Mangalia este de 250 m, rază situată pe intervalul de circulație Halta de mișcare (H.m) Agigea Ecluză - Eforie Nord; - linia c.f. Constanța - Mangalia este neelectrificată cu excepția tronsonului Constanța - Agigea Ecluză;

Stația Constanța este dotată cu instalație CE. Stația c.f. Eforie Sud este echipată ci instalție CED-CR, având ca an de punere în funcțiune (PIF), anul 2006. Stațiile de cale ferata Agigea Nord și H.m. Agigea Ecluză sunt dotate cu instalații de centralizare electrodinamică (CED), iar celelalte stații dispun de încuietori cu chei si tablouri mecanice; - pe linia c.f. Constanța - Mangalia sunt amplasate 8 puncte de secționare (6 stații c.f. inclusiv Constanța si Mangalia și 2 Hm (halte de mișcare)), 2 halte comerciale și 2 h (halte); lungimea utilă a liniilor din punctele de secționare este cuprinsă intre 360 si 750 m

Obiectivele specifice ale proiectului sunt:

• Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată existentă, pe tronsonul CF Constanța – Mangalia pentru a permite circulația trenurilor cu viteze maxime de 120 Km/h (pentru trenurile de marfă) și 160 Km/h (pentru trenurile de călători), în conformitate cu previziunile cererii de trafic de călători și de marfă;
• Reducerea timpului de călătorie pe tronsonul analizat;
• Creşterea numărului de trenuri de călători care pot fi înscrise în graficul de circulație (prin creșterea capacității de circulație) și a numărului ce călători între orașele Constanța și Mangalia;
• Îmbunătăţirea condiţiilor de călătorie şi de siguranţa circulaţiei, gestionând în același timp impactul asupra mediului, în conformitate cu standardele europene;
• Modernizarea/ consolidarea/ repararea clădirilor situate pe tronsonul de cale ferată Constanța – Mangalia, precum și a spațiilor destinate serviciilor pentru călători și a zonei comerciale și asigurarea facilităților pentru persoanele cu mobilitate redusă, handicap vizual, auditiv;
• Sistematizarea stațiilor CF și lucrări pregătitoare pentru dublarea de viitor;
• Dublarea tronsoanelor de cale ferată simplă, acolo unde necesitatea satisfacerii traficului prezent și de viitor o impune;
• Ridicarea nivelului peroanelor în conformitate cu standardele europene în vigoare și reabilitarea copertinelor.

Știrea a fost semnalată de publicația Club Feroviar








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5473 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    dublarea liniei+electrificare... (Vineri, 7 mai 2021, 9:45)

    demaGOGU [utilizator]

    ...stupid people.
  • +1 (1 vot)    
    Imposibil si 120, dapai 160 (Vineri, 7 mai 2021, 12:08)

    Feroviarul [utilizator]

    "trenurile nu au multe șanse în fața microbuzelor" pentru ca 1. trenul asteapta in statie alt tren din sens invers, pentru ca intre Agigea Ecluza si Mangalia exista doar un singur fir de circulatie; 2. trenul franeaza la treceri la nivel ca sa evite accidentele (pe traseu exista limitari de viteza de 5 km/h) si 3. actuala configuratie a traseului (curbe si declivitati) precum si distanta mica dintre statii nu permit atingerea vitezelor propuse in proiect. Dublarea liniei este o poveste frumoasa iar electrificarea fara reconfigurarea traseului nu va scurta timpii de mers. In conditiile in care numarul de calatori care folosesc trenul a tot scazut in favoarea auto personal, nu vad fezabila investitia pentru un tronson pe care doar 3 luni pe an circula trenurile sezoniere (iar din 3 luni doar vreo 2 luni trenurile sunt pline). Dupa electrificare, un plus ar fi ca in extrasezon sa existe rame electrice care penduleaza Constanta-Mangalia, nu 1 locomotiva+1 vagon cum e acum...
    • 0 (0 voturi)    
      Nu trebuie neaparat viteza maxima de 160 (Luni, 10 mai 2021, 11:01)

      andreia67 [utilizator] i-a raspuns lui Feroviarul

      , nici macar 120 decat poate pe aliniamentele lungi. Este suficienta reducerea timpilor de parcurs. Si asta se poate face prin refacerea infrastructurii chiar pe traseul actual si prin electrificare. Chiar ma intreb de ce nu s-au facut aceste lucrari chiar in anii 70 cand s-a electrificat Bucuresti-Constanta si numarul de pasageri transportati era mult mai mare decat astazi. 1. Puncte de sectionare sunt suficiente, trebuie doar un sistem modern de comanda a macazurilor in toate punctele de sectionare (statii si halte de miscare). 2. Asta pentru ca s-au construit multe treceri la nivel fara ca sa se monteze instalatii de semnalizare la toate aceste treceri desi pe aceasta sectie au existat asemenea instalatii inca din 1973. 3. Dublarea e inutila dar electrificarea nu. Se castiga mult timp daca nu se schimba locomotiva in Constanta. Pe Bucuresti-Mangalia ar trebui sa circule doar rame electrice tip Hyperion sau similare cu performante dinamice si de consum superioare trenurilor clasice. E o distanta care s-ar putea parcurge lejer in 2 h 45 min (2 ore Bucuresti-Constanta inclusiv oprirea in Constanta si 45 min pentru restul de 43 km cu opriri cu tot.). Doar sezonierele de lung parcurs ar trebui echipate cu vagoane clasice tip cuseta. Traficul local Regio ar trebui asigurat tot cu rame electrice. Problema e generala pe toate sectiile electrificate, ar trebui cumparate de urgenta cam 120-150 trenuri/rame electrice atat pentru Regio cat si pentru Interregio de zi cu rute sub 4-5 ore de parcurs.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by