CFR Infrastructură a început lucrări de reparații capitale pe 14 km de pe magistrala unde vitezele au scăzut cel mai dur în ultimii 25 de ani

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 18 mai 2021, 11:04 Economie | Industrie Feroviara


Lucrari feroviare
Foto: CFR Infrastructura
​CFR SA a anunțat lucrări de reparații capitale pe 14 km din zona Caransebeș de pe magistrala 900 București - Timișoara, linie pe care vitezele au scăzut dramatic față de 1995. Astfel, dacă atunci erau și trenuri IC care făceau sub 6 ore și jumătate pe cei 533 km, acum trenurile fac peste 9 ore și jumătate. Lucrările pe cei 14 km vor duce la creșterea vitezei maxime de la 70 km/h, la 100 km/h și valoarea este de 42 milioane lei.

Cei 14 km sunt între Caransebeș și Băile Herculane, unde cele mai rapide trenuri fac 85 de minute pe 71 km, iar trenurile Regio fac și peste 2 ore.

CFR SA spune că pe intervalul CF Vălişoara - Caransebeş sunt în desfășurare lucrările de refacţie totală a căii ferate între km 461+100 și km 475+835 (14,635 km), lucrări care au drept scop îmbunătățirea condițiilor de circulație și a gradului de confort.

În cadrul programului de refacție sunt executate lucrări de specialitate feroviară pentru readucerea elementelor componente ale căii la parametrii iniţiali și creșterea vitezei de circulație a trenurilor de călători de la 70 km/h, la 100 km/h.

Date despre lucrare

- Valoare contract: 42,2 milioane lei
- Sursa de finanțare: Buget de Stat
- Alocație bugetară 2021: 7,3 milioane lei
- Executantul lucrării: Wiebe SRL - Swietelsky CF - Swietelsky AG
- Termenul de finalizare a lucrării: octombrie 2021

Reparații capitale pe linia CF Vălișoara - Caransebeș pentru creșterea vitezei de circulație la 100 km/h

Descrierea lucrărilor:
- înlocuirea suprastructurii vechi cu suprastructură nouă tip 60 (înlocuire șină, traverse din beton cu prindere Pandrol Fastclip, piatră spartă)
- ciuruirea integrală a prismei de piatră spartă, execuția burajelor I, II și III și a ripajelor, profilarea prismei căii
- înlocuirea a 7 schimbătoare de cale cu schimbătoare de cale noi pe traverse din beton ( sch. 2 din stația Vălișoara, sch. 3 și sch. 2 din stația Valea Timișului, sch. 1, sch. 3, sch. 2 și sch. 4 din stația Balta Sărată)
- refacerea substratului căii pe zona schimbătoarelor de cale și pe zonele noroioase, pe o porțiune de aprox. 1000 m cale
- refacerea podeţului de la km 474+034 din patru cadre prefabricate de tip C1EN cu lumina de 1m.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















7326 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    Foarte bine (Marţi, 18 mai 2021, 13:58)

    1anonim [utilizator]

    La mai multe!
  • +1 (1 vot)    
    reparatii (Marţi, 18 mai 2021, 17:22)

    hash [utilizator]

    Dragi tovarasi,

    Reparatiile capitale au sens pe acele tronsoane pe care trenurile realizeaza vitezele minime, DAR SI care sunt tranzitate cel mai des.

    Daca calculati timpul total pe care il fac toate trenurile pe toate sectoarele, reabilitarea acestor tipuri de tronsoane va contribui cel mai mult in scaderea timpului total.

    Altfel spus, sa incercam sa lucram dupa principiul Pareto si, imbunatatind cele mai esentiale 20% din sectiuni, va avea un impact pozitiv asupra a 80% din trenuri (v. Wikipedia, principiul Pareto). Asta pentru ca pare ca suntem foarte saraci si de-abia miscam si noi in CFR infrastructura.

    Altfel, lucrari de tipul acesta vor fi o cheltuiala nechibzuita din niste resurse si asa precare (inteleg ca CFR infrastructura nu are trenuri de lucru. Retinem si asteptam ca, dupa achizita acestora, sa repare anual 600km de cale ferata.

    Un alt criteriu ar fi unul combinat intre durata si castiguri potentiale - de optimizat sectoare cu mare impact financiar, de export al productiei industriale pe calea ferata - rapid si eficient.

    O lectura instructiva aici, referitor la cateva segmente de importanta vitala: stirileprotv.ro/romania-te-iubesc/de-ce-maerg-atat-de-incet-trenurile-la-noi-seful-ford-romania-le-pot-intrece-cu-bicicleta-asta-e-o-problema.html

    Harta CFR este la http://www.cfr.ro/files/ddr/Anexa%201.a%202021.pdf Aici vedem ca zona cu probleme, Balota, este inainte de Herculane (sector pentru reabilitare). Si viaductul Varciorova.

    As dori un portal de monitorizare a timpilor de tranzit si a lucrarilor de mentenanta realizate, in timp - CFR, poate gasiti si voi un student la info sa va ajute?

    Se darama tzara asta .. Partea buna e ca sectorul asta o sa ajute (putin) Ford. Eu acolo as baga banii. De asemenea, poate DNA ajuta cu litigiul acela.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by