Trenurile de noapte revin în Europa - S-a lansat cursa Viena - Amsterdam

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 26 mai 2021, 11:23 Economie | Industrie Feroviara


Tren austriac Nighjet
Foto: OBB
​Olanda și Austria au lansat unul dintre trenurile de noapte cu cel mai lung parcurs european, cel care leagă Viena de Amsterdam, via Germania. Trenul face 14 ore și biletele costă de la 30 de euro. Trenurile de noapte au dispărut treptat în ultimele două decenii, însă încep să reapară datorită companiilor feroviare din Austria, Germania, Elveția și Olanda. Și Franța a reintrodus după mulți ani un tren de noapte între Paris și Nisa.

Trenul circulă sub brandul Nightjet al companiei OBB din Austria și are șase vagoane de dormit și cușetă și patru vagoane clasă, capacitatea totală fiind de 500 de pasageri.

Unele restricții contra răspândirii Covid sunt în vigoare, iar Olanda este printre țările europene unde rata infectărilor este încă mare. Din cauza pandemiei aproape toate trenurile internaționale de noapte au fost anulate luni bune, dar acum revin.

Există grupă de vagoane Innsbruck - Amsterdam, iar aceste vagoane sunt cuplate la Nuremberg cu cele care sunt aduse de la Viena și apoi trenul complet își continuă drumul către Amsterdam.

Olanda avea acum peste 30 de ani vagoane de noapte directe către destinații precum Minsk, Copenhaga și Milano, dar ultimele trenuri de noapte au circulat în 2016.

Legătura feroviară ar fi trebuit lansată în decembrie, dar s-a amânat din cauza crizei Covid. Ultimul tren direct între cele două capitale a circulat în 2010.

Trenul Wien Hbf - Amsterdam Centraal are 16 opriri intermediare, inclusiv Linz, Regensburg, aeroportul Frankfurt și gara Utrecht.
Sursa: NL Times








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2123 vizualizari

  • 0 (6 voturi)    
    aviation is toast... (Miercuri, 26 mai 2021, 11:29)

    demaGOGU [utilizator]

    ...urmata indeaproape de rutier: trenurile de noapte+tgv-urile de zi sunt viitorul mobilitatii in Europa.
    • -3 (3 voturi)    
      zero sanse pt trenuri pe termen scurt (Miercuri, 26 mai 2021, 12:26)

      kmlx [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      zero sanse in termen scurt. din cate s-a vazut cu pandemia, nimeni nu mai foloseste trenul/metroul/transportul public. toata lumea isi ia masina. toata lumea vrea sa zboare cat mai departe.

      dupa ce trec efectele pandemiei, poate ca, in anumite cazuri, trenurile sa fie folosite mai mult ca inainte de pandemie. dar efectul va fi atat de limitat incat va fi nul.

      pe langa toate astea, trenul are o problema masiva: cum ajung foarte departe foarte rapid fara sa folosesc avionul? nu exista in acest moment vreo solutie.
      • +2 (4 voturi)    
        Mai bine o noapte cu trenul decit o zi cu avionul (Miercuri, 26 mai 2021, 13:37)

        D-or [utilizator] i-a raspuns lui kmlx

        E mult mai confortabil sa calatoresti cu vagonul de dormit, linga vagonul restaurant si sa ajungi din centrul orasului in centrul orasului, decit sa-ti strici o zi cu avionul si chiar si o noapte, daca avionul decoleaza pe la 6-7 dimineata.
      • +1 (1 vot)    
        Trenul trans-atlantic (Joi, 27 mai 2021, 0:47)

        Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui kmlx

        Nu se asteapta nimeni ca trenul sa te treaca oceanul Atlantic, spre SUA! Dar nici nu e nevoie! Nu iei un tren daca ai nevoie sa "ajungi foarte departe, foarte repede"! Europa nu e chiar atat de intinsa precum Sua, Rusia, China...Iar distante de in jur de 1.000 km parcurse pe neobservate noaptea, cand dormi, pentru 30 de euro, dupa care sa ajungi intr-o gara pozitionata in interiorul orasului (spre deosebire de aeroporturi)... cred ca este atractiv pt multi! Sa nu mai spun ca daca vrei sa mergi intr-o vacanta in mai multe tari, trenul te-ar putea scuti de o noapte de cazare, in unele cazuri!
  • +1 (3 voturi)    
    Cooperarea e infinit mai buna decit concurenta (Miercuri, 26 mai 2021, 12:44)

    D-or [utilizator]

    Trenurile de noapte si trenurile internationale in general au disparut odata cu impunerea ideii (stupide, dupa parerea mea) de concurenta intre operatorii feroviari.

    Pentru ca, in cazul trenurilor, costurile sunt mari si sunt compensate partial de catre state.

    Pentru ca aceste costuri sa fie cit mai bine acoperite de catre calatori, este necesar un trafic mare (altfel nici nu se justifica ideea de tren, se poate circula cu microbuzul) pe cele mai bune rute, la cele mai bune ore.

    Ideea de concurenta ar insemna fragmentarea traficului, deci trenuri nerentabile, dar sustinute de catre state.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by