Trenul Gara de Nord - Aeroport a avut cele mai bune zile din istoria sa, cu peste 1.000 de pasageri/zi

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 14 iunie 2021, 15:29 Economie | Industrie Feroviara


Tren in gara de la aeroportul Otopeni
Foto: Vlad Barza / HotNews.ro
Trenul Gara de Nord - Aeroport a ajuns să fie folosit de peste 1.000 de pasageri/zi, în timp ce media de până acum fusese de 600, a spus ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. Pe zi sunt 36 de trenuri pe sens, cadența este de 40 de minute, iar călătoria durează 20-25 de minute și costă 4 lei. De puțin timp trenul oprește și la stația Patinoar PO situată la 700 de metri de gara de la aeroport. Trenurile circulă din decembrie 2020.

De precizat că 1.000 de oameni/zi nu este mult pentru 72 de trenuri, dar numărul de zboruri este în creștere și tot mai multă lume află de legătura feroviară.

Așa cum am putut constata și în weekend, mulți părinți și-au dus copiii la aeroport cu trenul în plimbare, nu pentru a pleca înapoi cu avionul. Biletele pot fi cumpărate și din tren, fără suprataxă.

Peste jumătate dintre trenuri sunt de la CFR Călători și celelalte sunt de la companiile private Regio Călători și Transferoviar.

Iată ce a scris ministrul Transporturilor pe Facebook

Cifra zilei care ne bucură: peste 1000 pasageri pe zi, în medie, la trenul Gara de Nord-Otopeni, în ultima săptamână. Și continuă să crească, pe măsură ce revenim la normalitate și oamenii află de această opțiune:

1) convenabilă - stația de tren este chiar la ieșirea din terminalul Sosiri Internaționale
2) ieftină - 4 lei/călătorie
3) rapidă - 20-25 de minute
4) comodă - trenuri curate, legături multiple de la Gara de Nord

E o creștere semnificativă și vine în contextul unei reveniri a traficului de pasageri pe Aeroportul Henri Coandă - 17.000 pasageri/zi, media ultimei săptămâni. Suntem încă departe de perioada ante-pandemie (38% față de perioada similară a anului 2019).








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















8065 vizualizari

  • -2 (16 voturi)    
    pacat (Luni, 14 iunie 2021, 15:59)

    mavi [utilizator]

    ca e pe motorina. Ce tampenie.
    • +8 (14 voturi)    
      Sigur ca da (Luni, 14 iunie 2021, 21:48)

      Anges [utilizator] i-a raspuns lui mavi

      Iti trebuia linie electrificata sa vii cu locomotiva de 5000-6000 CP sa cari 2-3 vagoane de pasageri cu bagaje (ca mai multe nu intra in gara).
      Ca sa-ti faci o idee Sageata are 700-800 CP cred si e exact ce trebuie. Dar hai sa ne trezim vorbind.
      Si se mai gasesc si fani care sa dea +.
      Sa faca metrou la Otopeni sau poate chiar prelungit pana la Corbeanca/Balotesti, ca e zona rezidentiala, comerciala mare si sint si Thermele, daca vrei ceva electric.
      • +1 (7 voturi)    
        14 călători/tren și încasări de 56 lei. Dezastru! (Marţi, 15 iunie 2021, 10:00)

        Rower [utilizator] i-a raspuns lui Anges

        1000 pasageri / 72 trenuri/zi = 13.88 persoane/tren.

        Cum prețul drumului este 4 lei înseamnă ca încasările pe cursa sunt de 4 lei/bilet x 13.88 bilete = 55.55 lei, bani cu care se cumpăra 10.14 litri motorina (5.475 lei/litru).

        Cum o săgeată albastra consuma 60 litri/100 km adică 0.6 L/km, înseamnă ca cei 10.14 litri ajung doar pentru parcurgerea a 16.91 km din cei 20 ai traseului.

        Nici măcar banii de motorina nu se scot, și asta la 1000 călători pe zi! Linia Gara de Nord - Otopeni este un dezastru financiar.

        Citat:
        "Cifra zilei care ne bucură: peste 1000 pasageri pe zi, în medie, la trenul Gara de Nord-Otopeni, în ultima săptamână. Și continuă să crească, pe măsură ce revenim la normalitate și oamenii află de această opțiune:

        1) convenabilă - stația de tren este chiar la ieșirea din terminalul Sosiri Internaționale
        2) ieftină - 4 lei/călătorie
        3) rapidă - 20-25 de minute
        4) comodă - trenuri curate, legături multiple de la Gara de Nord"
        • +4 (4 voturi)    
          Problema trenului (Marţi, 15 iunie 2021, 11:22)

          Anges [utilizator] i-a raspuns lui Rower

          …e ca e strict pentru aeroport. Ori acum aeroportul nu trece prin cele mai fericite momente ca trafic. Chiar si cu meciurile; nu stiu ce legaturi avem cu Ucraina si Macedonia si e posibil multi sa vina si cu masinile. Odesa si Skopje sint la 2 pasi.
          Nu exista nici o parcare ieftina pe termen scurt pentru navetisti si fiind aeroport nici nu va fi. D-aia metroul e mult mai util sa colecteze traficul in zona.
          Trenul trebuie sa fie doar o solutie pentru supra-traficul din orele de varf sau vara/de sarbatori sau noaptea cand metroul nu circula.
          • 0 (2 voturi)    
            Trebuia asigurata (Marţi, 15 iunie 2021, 13:09)

            t4v1 [utilizator] i-a raspuns lui Anges

            continuarea catre Ploiesti si Constanta a.i. sa poata deservi toata zona.

            EURO trece, linia facuta prost ramane.
      • -5 (7 voturi)    
        tren Diesel (Marţi, 15 iunie 2021, 12:01)

        mavi [utilizator] i-a raspuns lui Anges

        in secolul 21 arata esec nu succes.
  • +1 (11 voturi)    
    Daaaa ... (Luni, 14 iunie 2021, 17:17)

    paulbutoi [utilizator]

    Pe cand linie dubla ?
    Si electrificata ?
    • 0 (10 voturi)    
      Statii in Otopeni? (Luni, 14 iunie 2021, 19:00)

      mihaiAlt [utilizator] i-a raspuns lui paulbutoi

      Pe langa ca Otopeniul e izolat in doua de DN1, trenul izoleaza partea din stanga fara nici o statie (patinoarul nu se pune ca nu locuiesc oameni in el).

      Nici macar nu vezi o discutie, o planificare urbana gen hai sa facem o halta macar ca e ieftina si utila. Vinovatii sunt Primarul din Otopeni si Prefectura Ilfov ca nu au nici o idee sau initiativa in directia asta.
      • +5 (5 voturi)    
        Nu sta nimeni acolo (Marţi, 15 iunie 2021, 8:11)

        ids [utilizator] i-a raspuns lui mihaiAlt

        Sint cateva case doar in zona fermelor. Daca vrei Otopeniul legat si deservit de transport cere metrou d-lui ministru, metrou care era pe lista de prioritati pana sa vina el. E harta pusa in toate vagoanele…
  • +6 (12 voturi)    
    Pentru asta a fost făcut. (Luni, 14 iunie 2021, 18:14)

    asavreau [utilizator]

    trenul aeroport Gara de Nord a fost făcut pentru Campionatul European de fotbal.
    • +4 (14 voturi)    
      Noroc cu pandemia,ca ne faceam de ras cu trenul ! (Luni, 14 iunie 2021, 19:30)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      Anul trecut nu era gata...
    • 0 (0 voturi)    
      Bine zis (Marţi, 15 iunie 2021, 13:02)

      t4v1 [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      100 milioane Euro pentru suporterii de la 4 meciuri cand OTP are trafic de 10 milioane pasageri pe an.
  • -2 (2 voturi)    
    1000 x 4 lei = 4000 lei = 800 euro (Marţi, 15 iunie 2021, 13:19)

    Ahha [utilizator]

    o singura masina de taxi face mai multi bani pe zi.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by