Se împlinesc 175 de ani de când a circulat primul tren între două capitale europene. Cum au scăzut timpii de parcurs

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 15 iunie 2021, 17:58 Economie | Industrie Feroviara


Trenuri de mare viteza
Foto: Wiktor Wojtas, Dreamstime.com
​Acum 175 de ani a început să funcționeze prima legătură feroviară între două capitale europene: la 14 iunie 1846 a circulat primul tren între Paris și Bruxelles, iar cei 370 de km erau parcurși în 12 ore și jumătate, scrie rtbf.be. În prezent există o linie de mare viteză care permite ca drumul să dureze o oră și 22 de minute (313 km).

Belgia a inaugurat la 1835 prima linie de cale ferată din Europa continentală, la cinci ani după prima linie adevărată de cale ferată: Manchester - Liverpool. În 1846 era deschisă calea ferată Paris - Bruxelles, iar o locomotivă cu abur parcurgea distanța de 370 km în 12 ore și jumătate.

Belgia a construit căi ferate în ritm alert, avea aproape 5.000 km la 1912, iar în 1930 introducea și tracțiunea diesel.

Între Paris și Bruxelles s-au făcut modifcări ale traseului încă din primii cinci ani, astfel că trenurile au putut face 8 ore la 1853, media fiind de 46 km/h. Îmbunătățirile aduse tracțiunii feroviare și căii de rulare au dus la timpi de sub 5 ore la 1896, adică o medie orară de 62 km/h.

Între cele două orașe au circulat și trenurile Trans-Europ-Express în anii 70 și 80, iar din 1963 au circulat și locomotive electrice.

Din 1996 între cele două orașe circulă trenurile Thalys și călătoria durează 82 de minute. Un bilet luat chiar înainte de călătorie costă peste 80 de euro, însă unul luat cu mult timp înainte poate costa și 26 de euro la trenurile de mare viteză.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1394 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Sper să citească și d-l Drulă articolele dv. (Marţi, 15 iunie 2021, 18:26)

    Nyk1 [utilizator]

    E bine că e expert la autostrăzi, dar sper să nu neglijeze transporturile feroviar și aerian. Adevărul e că ne-ar prinde bine o linie de mare viteză Curtici - Arad - Timișoara - Tr. Severin - Craiova - București - Constanța, cu o ramificație înspre podul de la Calafat/Vidin.

    Alte țări mai sărace ca a noastră au reușit să construiască așa ceva, de pildă Uzbekistanul.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by