​FOTOGALERIE Trenurile aduse din Germania de compania TFC au ajuns în România. Cum arată și pe ce rute noi vor circula

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 28 iunie 2021, 8:00 Economie | Industrie Feroviara


Tren Bombardier Talent intrat in flota Transferoviar
Foto: Transferoviar
Primele șase automotoare diesel aduse din Germania de compania privată Transferoviar au intrat la mijlocul săptămânii trecute în țară, pe la Curtici și au ajuns la Cluj. În 2-3 luni vor fi puse în circulație, pe rute din zona Clujului și a Capitalei, inclusiv către Aeroport. Compania TFC va intra cu aceste trenuri și pe noi rute având ca punct de pornire Clujul: către Alba Iulia, către Târgu Mureș și către Baia Mare, au spus pentru HotNews.ro cei de la Transferoviar. O parte dintre trenuri sunt din 2004 și un lot mai mic din 2001.


Sursă foto: Transferoviar Călători

Primele șase automotoare second-hand cumpărate din Germania de compania Transferoviar au ajuns în țară și, după ce vor fi făcute o serie de revizii și igienizări la Cluj, vor intra în circulație peste 2-3 luni pe câteva rute din zona Capitalei și din Transilvania.



Vor circula pe rute precum București - Aeroport H Coandă, București - Buzău și Cluj - Oradea, dar vor intra și pe câteva rute noi pe care TFC nu avea trenuri:
Cluj - Alba Iulia (121 km)
Cluj - Târgu Mureș (127 km)
Cluj - Baia Mare (193 km)



Compania a solicitat deja aceste rute, dar nu le-a putut efectua pentru că nu avea suficiente automotoare.

Trenurile trebuie să primească și avizul de la AFER pentru a putea intra în circulație și se verifică și documentația și avizele.


Click aici pentru a mări fotografia

Transferoviar a cumpărat în total 12 trenuri Bombardier Talent BR 643 fabricate în 2001 și 2004, trenuri care au circulat până acum în zona orașului Dusseldorf. Aceste trenuri au o viteză maximă de 100 km/h. Opt dintre trenuri sunt produse în 2004 și restul de patru, în 2001.



Dacă totul merge bine, aceste automotoare vor circula din septembrie sau octombrie și celelalte șase trenuri vor ajunge și ele în țară în săptămânile următoare.

Aceste trenuri vor deveni cele mai noi din flota Transferoviar care cuprinde automotoare fabricate în anii '60 și '70.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















38441 vizualizari

  • -13 (57 voturi)    
    Diesel???? (Luni, 28 iunie 2021, 8:26)

    MarinaA. [utilizator]

    Romania a devenit cosul de gunoi al UE!!!! Ar trebui sa nu facem nici macar un pas in aceste trenuri. Sa fie goale si sa si le bage conducerea Transferoviar direct in "spate"!
    • +7 (31 voturi)    
      Diesel? (Luni, 28 iunie 2021, 9:52)

      atc [utilizator] i-a raspuns lui MarinaA.

      E valabil sfatul si pentru ceilalti doi operatori pe Buc.Nord - Otopeni? Sau mai bine o luam cu trotineta? Electrica, desigur!
      • +7 (7 voturi)    
        Linia de Otopeni (Marţi, 29 iunie 2021, 11:19)

        andreia67 [utilizator] i-a raspuns lui atc

        nu este electrificată. Până va fi dublată și electrificată sunt bune și aceste trenuri.
    • +8 (30 voturi)    
      dizel? (Luni, 28 iunie 2021, 11:30)

      Point [utilizator] i-a raspuns lui MarinaA.

      dizel?dizel?dizel?
      cam asa se protapeste coana vasilica,cu mainele in solduri,cu baticul eco cazandu-i pe ceafa de indignare
    • +5 (9 voturi)    
      . (Marţi, 29 iunie 2021, 11:11)

      Annona [utilizator] i-a raspuns lui MarinaA.

      Ca sa vezi. Prefer sa merg cu aceste trenuri Transferoviar in conditii decente si cu personal cu bun simt, decat sa circul cu CFR, o mare cocina, cu zeci de controlori nesimtiti si indolenti platiti ca sa se plimbe ca o cireada de vaci prin tren si sa composteze biletele (treaba e o singura persoana)
      • +2 (4 voturi)    
        wc (Marţi, 29 iunie 2021, 21:28)

        beradi17 [utilizator] i-a raspuns lui Annona

        La conditii decente incluzi si toaletele? Pentru ca astea sunt trenuri de S-bahn, fara toalete.
        Oricat de jegoase ar fi trenurile CFR, macar ai unde sa faci, nu faci pe tine.
        • -1 (1 vot)    
          . (Miercuri, 30 iunie 2021, 14:56)

          Annona [utilizator] i-a raspuns lui beradi17

          Deci tu nu ai mers niciodata cu Transferoviar, dar comentezi aici ca sa te afli in treaba?

          Trenurile Transferoviar cu care am mers eu (nu astea noi, ca nu aveam cand, dar hai sa nu ne ambalam inainte sa stim cu certitudine) aveau toaleta. Si scot fum.
          Iar eu, ca sa reiau, prefer asa, decat sa circul cu CFR care sunt jalnici.
          • 0 (0 voturi)    
            . (Vineri, 2 iulie 2021, 10:34)

            beradi17 [utilizator] i-a raspuns lui Annona

            Eu vorbeam de cele noi, evident, care nu sunt nici confortabile (au scaune de tramvai), nu au nici toalete.
  • -15 (47 voturi)    
    Diesel? (Luni, 28 iunie 2021, 8:27)

    cato [utilizator]

    Sunt diesel, am citit bine? Parca era vorba sa fie interzise motoarele diesel?
    • +44 (56 voturi)    
      pe liniile neelictrificate ce sa circule? (Luni, 28 iunie 2021, 8:50)

      Crup [utilizator] i-a raspuns lui cato

      Iti dau in singur exemplu. Baia Mare - Dej, spre Cluj, e neelectrificata. Si multe alte rute care cuprind diverse municipii de judet.
      Pe rutele alea ce ai vrea sa circule? Locomotive cu carbuni si/sau pacura? Iti dau doua vesti proaste. Prima, alea cu carbuni si/sau pacura sunt scoase demult din uz. A doua, nu exista pe planeta asta vreo locomotiva care sa fie propulsata de panouri solare sau moristi de vant montate pe locomotiva...
      Si un ultim aspect, da, este vorba sa fie interzise motoarele diesel de pe autoturisme, nu pe trenuri. Oricum, un tren, chiar cu propulsie Diesel, este muuuuult mai putin poluant raportat la numarul de oameni care il folosesc la un moment dat decat un autoturism.
      • +15 (23 voturi)    
        nici nu e nevoie pana acolo (Luni, 28 iunie 2021, 11:49)

        Adry@n [utilizator] i-a raspuns lui Crup

        Asta nu a mers niciodata cu trenul ca ar sti sigur ca o mare parte din infrastructura ferata e neelectrificata!
    • +21 (25 voturi)    
      unde ai citit tu? (Luni, 28 iunie 2021, 11:55)

      Adry@n [utilizator] i-a raspuns lui cato

      Trebuie sa treci pe energie sustenabila, dar tu nu ai curent elecric pe infrastrucura feroviara.
      Nu scrie nicaieri ca trebuiesc interzise. Ce zici tu sunt la auto si sunt ambitii nationale de la tara la tara. Intr-un tren pot fi cateva sute de persoane deci mai putin cu cateva cateva sute de masini diesel pe autostrada asa ca impactul e mult mai mic.
      Iar ambitiile alea nationale tin de puterea economica a tarii, ca nu te compari cu Norvegia sau Suedia care au pib de 5 ori mai mare decat romania in conditiile in care sunt de 4-5 ori mai putini decat romanii. Aia au bugete de investitii in alternative tu vinzi grau in europa si te lauzi cu asta. Cand aud pe aia cu grandarul europei ma bufneste rasul, si ma gandesc ca suntem tara care vinde seminte de grau in timp ce retu vand produse finite la de zeci de ori sau sute de ori valoare adaugata.
      • +13 (15 voturi)    
        Norvegia electrifica parcul auto vanzand petrol (Luni, 28 iunie 2021, 13:42)

        Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui Adry@n

        Emiratele Arabe Unite, Arabia Saudita fac bani din inteligenta ? Nu, ii fac din petrol, ca si Norvegia.
        De aia au sarit de pe camila in Burj-Al-Arab, nu de destepti, ci de norocosi. Le-a crescut sonda in curte...
        • -2 (2 voturi)    
          Serios? (Marţi, 29 iunie 2021, 18:56)

          atc [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

          1. Vorbim de inteligenta Norvegiei, care este cel mai mare producator european de hidroenergie
          ( cca. 98% din productie), avand si parcuri eoliene offshore.?Le-or fi crescut si lor barajele si turbinele prin munti?
          2. Cat despre banii din petrol,din 1990 intra intr-un fond national de dezvoltare ( la care TOTI cetatenii sunt actionari) pentru viitor.
          • +1 (1 vot)    
            Norvegia... (Miercuri, 30 iunie 2021, 13:51)

            Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui atc

            Este in zona de influenta a ciclonilor atlantici, care aduc ploi (serioase) vara si ploi iarna, nu ingheturi (influenta GolfStream).

            Fiorduri multe, rauri scurte si cu debit constant (alimentat de ploi).
            99% din energia electrica este produsa de hidro.

            Daca nu profiti de asta, esti prost.


            Dar maximul de venituri bugetare vine din PETROL.
            Este al cincilea exportator mondial de petrol si al treilea de gaze naturale.
    • +6 (12 voturi)    
      Ce ai auzit n-ai auzit bine (Luni, 28 iunie 2021, 21:38)

      Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui cato

      Dacă motoarele Diesel sunt interzise într-o săptămână ai muri de foame și sete. 99.99% din chestiile cu care te îmbraci cu care te hrănești, pe care le bei și pe care le folosești sunt transportate cu motoare Diesel. Înțelegi cum e treaba?
  • -10 (46 voturi)    
    bucuria saracului (Luni, 28 iunie 2021, 9:14)

    piticu_enigmatic [utilizator]

    in ce hal suntem daca am ajuns sa luam ce arunca altii. Luam trenuri vechi de 20 de ani. Drezine cand luam?
    • +5 (25 voturi)    
      decat sa luam noi si de calitate dubioasa... (Luni, 28 iunie 2021, 9:24)

      florin4u [utilizator] i-a raspuns lui piticu_enigmatic

      mai bine sh ...!!!
    • +16 (32 voturi)    
      Întrebarea săracului (Luni, 28 iunie 2021, 9:59)

      Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui piticu_enigmatic

      Ați fi dispus să plătiți 30-40 EUR pe o călătorie cu trenul de la Cluj la Dej ?... Exact... Așa credeam și eu ! Când o să fiți, o să avem trenuri noi-nouțe, nemțești, care se învârt după soare. Până atunci, asta e.
    • +16 (20 voturi)    
      lasa trenurile (Luni, 28 iunie 2021, 11:30)

      varavara [utilizator] i-a raspuns lui piticu_enigmatic

      caci oricum sunt mult peste rablele noastre de locomotive diesel si vagoane din anii 60-70
      Dar de ce nu spui de zecile de mii de rable-autoturisme care ne intra in tara continuu? Sau nu vrei sa recunosti ca alea sunt adevaratele rable poluante nu cele cateva locomotive.
      • -3 (7 voturi)    
        fix acelasi lucru (Luni, 28 iunie 2021, 19:45)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui varavara

        Daca importa Dorel un BMW diesel vechi de 20 de ani sau Transferoviar un automotor diesel vechi de 20 de ani, care este diferenta?
        • +4 (10 voturi)    
          Mai calculează... (Luni, 28 iunie 2021, 21:26)

          Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Toate locomotivele importate poluează cam câcât 200 de Dorei cu rable expirate.

          Sunt mult mai mulți Dorei ce aduc junghiuri în România. În plus la fiecare BMW de 25 de ani e cam un Dorel. O locotivă tractează zilnic sute sau mii de Dorei...
          • -1 (3 voturi)    
            hai sa calculam.. (Marţi, 29 iunie 2021, 3:28)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

            Daca tot te dai expert si faci estimari aiurea:

            1. In primul rand, ce motor diesel au aceste autotrenuri, cat combustibil consuma si ce emisii /km au?
            2. Cati pasageri si cati km inregistreaza zilnic Transferoviar pe fiecare autotren diesel?
            • +1 (3 voturi)    
              Uite socoteala (Marţi, 29 iunie 2021, 13:18)

              Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              1. Vorbim de 6 automotoare fiecare cu un motor de 840 CP MTU ce îndeplinește cerințele normelor de poluare americane Tier III. Asta înseamnă că poluează cam tot atât cât poluează 3 BMW-uri serie 3 de acum 20 de ani. Plus că locmotiva e mai bine întreținută și în mod cert poluează mult mai puțin decât mașina Dorelului ce e întreținută după ureche.

              Deci cele 6 automotoare poluează în cel mai rău caz cât BMW-urile sau Merțanele de 20 de ani a 18 Dorei.

              2. Pentru ca automotoarele să nu ajungă la fier vechi, fiecare trebuie să aibă măcar vreo 200 de pasageri pe zi pe o rută gen Tg Mureș Cluj. Câți Dorei circulă în 3 BMW-uri din alea coapte pe zi? 6? Păi vezi?!
              • -1 (3 voturi)    
                Trenul se incadreaza la off-road vehicle (Marţi, 29 iunie 2021, 20:32)

                jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

                si asta inseamna ca e mai rau decat un autobuz euro I. Care si ala are alte masuratori decat o masina mica.

                Engine Power Tier Year CO HC NMHC+NOx NOx PM
                kW ≥ 560
                (hp ≥ 750) Tier 1 2000 11.4 (8.5) 1.3 (1.0) - 9.2 (6.9) 0.54 (0.4)

                https://dieselnet.com/standards/us/nonroad.php
              • -1 (1 vot)    
                tier 2 se aplcia dupa 2006 (Marţi, 29 iunie 2021, 20:33)

                jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

                fyi
  • -4 (26 voturi)    
    Bravo (Luni, 28 iunie 2021, 9:46)

    mihnea1976 [utilizator]

    Statul sa modernizeze calea ferata si sa desfinteze CFR calatori.Lasati privatii sa se ocupe de transportul calatorilor,asa se intampla in UK.Guvernul se ocupa doar de metenanta caii ferate si de construirea de noi rute,privatii au trenuri si totul functioneaza foarte bine.
    • +12 (16 voturi)    
      Ia zi si cat costa un bilet de tren acolo? (Luni, 28 iunie 2021, 10:41)

      feroviarul123 [utilizator] i-a raspuns lui mihnea1976

      Ca eu am mers cu Virgin si era mai ieftin sa-mi cumpăr o mașină.
      • -1 (5 voturi)    
        Costa cat face (Marţi, 29 iunie 2021, 3:43)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui feroviarul123

        Virgin Trains a pierdut licenta de vreo 2 ani, dar o cursa pe care o operau ei in mod normal era Londra - Manchester.
        Daca te duci dimineata la gara si cumperi bilet, este ~200 de lire. Daca il cumperi on-line cu o seara inainte este 180 de lire. Cu o saptamana inainte 90 de lire. Cu 3-4 saptamani inainte 30 de lire.

        30 de lire pentru o cursa de 2h7' pe o distanta comparabila cu Bucuresti - Sibiu sau Timisoara - Brasov. Ti se pare scump?
        • +2 (4 voturi)    
          Fals. Cifrele tale nu sunt adevărate (Marţi, 29 iunie 2021, 13:46)

          Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Tocmai am verificat de curiozitate.

          Un bilet azi de la Londra la Mabchester este $96.28 „standard” și $237.56 la clasa 1.

          Un bilet azi de la București la Sibiu este $18.35 la clasa a 2-a și 27.86 la clasa 1.

          Tocmai că e o diferență semnificativă. Nu știu câți români ar plăti trenul de la București la Sibiu la $96 sau 400 de lei.
    • +13 (17 voturi)    
      Ai pus punctul pe i. Dar n-ai apasat deloc. (Luni, 28 iunie 2021, 10:58)

      danduta [utilizator] i-a raspuns lui mihnea1976

      "Statul sa modernizeze calea ferata". Ei, vezi?
      Asta se trage pe fund statul s-o faca, iar daca o face, pana si piatra de terasament va fi platita drept granit, dar se va pune sist, adica va plati oaie si va primi pisica, restul parandarat, ca statul are multe si hulpave guri.
    • +15 (15 voturi)    
      zici?! Zici povesti cu zane si printi (Luni, 28 iunie 2021, 15:09)

      Crup [utilizator] i-a raspuns lui mihnea1976

      In ultimii 3-4 am circulat mult cu trenul. Atat pe rute regionale, cat si pe rute care traverseaza tara de la un capat la altul. Si nu doar intr-o zona geografica a RO, ci cam in toate. Pe baza asta pot sa fac trei observatii din ce am vazut in anii astia cu ochii mei, nu din prejudecatile nationale pe care le tooot rostogolim aiurea.
      1. CFR Calatori - per ansamblu - are cele mai ok trenuri. Per ansamblu vorbesc. Pur si simplu sunt cele mai moderne (dintre cele care circula in RO). Am vazut niste trenuri la TFC parca, zici ca au facut razboiul, atat sunt de primitive si de vechi! Astra a introdus niste trenuri mai noi, care circula si azi, a tot facut tam tam, wow, ce misto sunt! Sunt. Atata doar ca sunt trenuri aruncate la dezmembrare de catre caile ferate daneze, fiindca acele trenuri sunt atat de prost facute (sunt italienesti) incat au considerat ca sunt un pericol public. Ca un simplu exemplu... franele nu franeaza conform parametrilor, au aparut fisuri in osii, etc etc etc. E o chestiune de timp pana cand se va produce o tragedie. Astra Arad e o firma serioasa, nu stiu de ce au facut porcaria asta. Poate fiindca au fost gratis (la propriu), le-au recuperat din atelierul unde urmau sa fie dezmembrate si date la fier vechi. Ori, asa ceva la CFR Calatori absolut exclus sa se intample.
      2. Dpdv al sigurantei calatorilor, CFR Calatori este net peste ceilalti. Dar net! Lasand la o parte trenurile Astra care sunt bombe (sclipitoare) pe roti, am urmarit incidentele feroviare din ultimii ani. Cam 90% sunt la operatori privati, desi mult peste 50% din trenurilor din Romania le are CFR Calatori, nu privatii.
      3. In ciuda prejudecatiilor stupide a romanilor, cum ca operatorii provati sunt pe profit si nu stiu ce, in realitate, statul roman acorda subventii din banii publici si operatorilor privati, exact asa cyum acorda si CFR Calatori. Un pic cam stupid ca tu stat sa dai subventii la privatii care sunt competitori directi ai propriei tale companii de stat...
      • +3 (5 voturi)    
        Despre Craiova? (Luni, 28 iunie 2021, 17:13)

        nick24 [utilizator] i-a raspuns lui Crup

        Softrans, Hyprion?
        • -1 (1 vot)    
          Articolul nu este despre Softrans (Marţi, 29 iunie 2021, 11:40)

          andreia67 [utilizator] i-a raspuns lui nick24

          Softrans, ca și Astra, sunt producători de material rulant nevoiți să intre pe piața transporturilor pentru că CFR Călători nu le cumpără produsele. Dar în același timp probabil că nu este suficient de rentabilă activitatea ca să crească mai repede.
      • +3 (7 voturi)    
        Explicații Astra Arad: (Luni, 28 iunie 2021, 18:20)

        nick24 [utilizator] i-a raspuns lui Crup

        “ pariul Astra este că liniile de cale ferată din România sunt și vor rămâne proaste! Pentru că pe o linie secundară unde viteza maximă este de 30-70 km/h, o ramă ca IC2 pare un OZN, iar nivelul la care este ea solicitată este mult redus față de condițiile pentru care a fost proiectat. Nici motorul nu e prea turat, deci nici turbina nu vibrează prea tare, deci nici galeria nu se mai rupe. Apoi viteza nu-i prea mare, deci frânarea nu e prea puternică, deci osiile poate țin și nu se rup. Cu ușile, asta să ne fie ultima problemă, că oricum românii sunt obișnuiți să bage viscolul zăpadă în trenuri pe la uși. “
        Astra a avut dreptate, de 3 ani, merg f bine în Romània pe traseele cele mai grele: București-Brașov și București-Constanța!
      • +3 (3 voturi)    
        În general ai dreptate, depinde ce compari (Marţi, 29 iunie 2021, 11:33)

        andreia67 [utilizator] i-a raspuns lui Crup

        CFR Călători sunt singurii care operează Interregio, privații merg cu tarife de Regio pe rute care la CFR sunt Interregio. CFR are multe trenuri clasice relativ confortabile, modernizate în ultimii 15 ani și puține automotoare, privații au aproape exclusiv automotoare. Privații au închiriat multe linii secundare unde operează exclusiv, pe aceste linii CFR opera înainte cu trenuri mai vechi, mai proaste și mai energofage, ex. București (Titan Sud) - Oltenița. Dacă te referi la incidente la treceri la nivel astea se datorează 100% infrastructurii (lipsei instalațiilor de tip semafor sau barieră sau vizibilitate proastă) și conducătorilor auto implicați.
  • -1 (17 voturi)    
    mda (Luni, 28 iunie 2021, 10:42)

    SoulSearcher [utilizator]

    asta e precum celebra comparatie:

    un bmw sau un golf bine intretinut din germania e de 10 ori mai bun decat un logan nou-noutz :DDDDD
  • -4 (18 voturi)    
    desigur (Luni, 28 iunie 2021, 10:45)

    sile1 [utilizator]

    Daca suntem cumparatori masivi de masini SH,umpland soselele Romaniei de rable, de care cei din vest abia asteapta sa scape,de ce n-am cumpara si trenuri SH ca sa umplem si Caile Ferate de rable ?!

    "Progres " in toate directiile.
  • +10 (14 voturi)    
    Problema este "sinele de tren", nu trenurile. (Luni, 28 iunie 2021, 10:53)

    danduta [utilizator]

    Daca nu se ofera o viteza, confort, si frecventa buna, degeaba "Sageata Clujului"!
  • +16 (20 voturi)    
    Da, diesel, ce va mirati? Nu exista pe benzina (Luni, 28 iunie 2021, 12:05)

    Ahha [utilizator]

    iar pentru liniile neelectrificate asta e singura solutie. Deocamdata
  • +12 (12 voturi)    
    Nu au toalete (Luni, 28 iunie 2021, 12:35)

    Modernizator [utilizator]

    Ramele Bombardier Talent achizitionate de TFC nu au toalete. Pentru a fi puse in serviciu pe IR, trebuie sa aiba clima si toalete ecologice PMR, conform OMT 723/2015. Pot fi folosite numai pentru serviciul Regio.
    • +6 (8 voturi)    
      Nu exista tren fara toaleta. (Luni, 28 iunie 2021, 13:34)

      feroviarul123 [utilizator] i-a raspuns lui Modernizator

      Si-au luat mare teapa.
    • +4 (8 voturi)    
      Ar fi interesanta o fisa de produs... (Luni, 28 iunie 2021, 13:47)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui Modernizator

      Esti SIGUR ???

      E ca si cum la un avion ATR-72 Bucuresti-Suceava nu exista toaleta, ca poti sa te tii pana aterizezi. :)
    • +7 (11 voturi)    
      Sunt "tramvaie! (Luni, 28 iunie 2021, 18:31)

      Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui Modernizator

      Ca si trenurile de metrou sau tramvaiele, sunt "destinate pentru un parcurs "scurt", sub 45 de minute, si la fel ca orice vehicul URBAN, nu au toaleta!
      Se considera ca nu este necesara toaleta in autobuz sau tramvai ...
      • -1 (3 voturi)    
        Trebuie sa aiba (Marţi, 29 iunie 2021, 22:52)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Jegul Cristian Ioan

        Mai ales dacă face București - Buzău, circa 2 ore
        Chiar și dacă oprește din 10 in 10 minute, totuși nu te așteaptă

        "Bombardier talent - zxc.wiki" https://de.zxc.wiki/wiki/Bombardier_Talent
  • -7 (13 voturi)    
    Evident, vor deservi Clujul (cum atfel?) si Buc (Luni, 28 iunie 2021, 12:45)

    jackalphonse [utilizator]

    Zona de este va primi un mare ciuciuciu, ca de obicei.
    • +3 (9 voturi)    
      Confunzi statul cu privatul (Luni, 28 iunie 2021, 16:47)

      vidra [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      Ai aparut sa te plangi pt ce rute cumpara o compania PRIVATA trenuri?
      • +1 (5 voturi)    
        Primesc aceeasi subventie ca cele de stat (Marţi, 29 iunie 2021, 9:35)

        D-or [utilizator] i-a raspuns lui vidra

        Teoretic, nu exista nicio diferenta intre stat si privat. In fapt, "statul" e dezavantajat.
  • +3 (5 voturi)    
    iarasi tramvaie, frateee...? >: (Marţi, 29 iunie 2021, 4:34)

    Codruta N [utilizator]

    Iarasi se apuca unii sa le bage oamenilor pe gat tramvaie, numindu-le pompos "trenuri"!
    Le urez acelora care vor autoriza asa ceva pe mai mult de 70 km, niste hemoroizi cat pepenii!
  • -1 (3 voturi)    
    Doar diesel? (Marţi, 29 iunie 2021, 11:16)

    andreia67 [utilizator]

    De ce nu cumpără și câteva automotoare electrice? Chiar și din anii 70, tot ar fi mai economic și ecolgic decât diesel sau locomotivă + 3 vagoane ca la CFR Călători. Cluj-Oradea OK, Cluj-Baia Mare OK, Cluj-Târgu Mureș OK, București-Otopeni aeroport OK astea sunt rute total sau parțial neelectrificate. Dar să faci Cluj-Alba Iulia, București-Buzău, etc. rute 100% electrificate cu diesel mi se pare aiurea.
    • +5 (5 voturi)    
      Sunt destule motive (Marţi, 29 iunie 2021, 13:29)

      Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui andreia67

      1. În primul rând că nu au flexibilitate. Un automotor Diesel poate ușor să circule pe o rută electrificată dar un automotor electric nu prea poate să circule pe o rută neelectrificată.

      2. Apoi sunt automotoare la mâna a doua. Iei ce găsești nu neapărat ceea ce ai vrea.

      3. Locomotivele Diesel dau prost în vest chiar dacă îndeplinesc normele de poluare, deci de multe ori sunt vândute în stare foarte bună și sub prețul lor real e piață doar pentru a mulțumi publicul. Ai mult mai multe șanse să faci o afacere bună la second hand cu o locomotivă Diesel decât cu una electrică...
  • +2 (6 voturi)    
    Sa traiasca ginerele lui Blaga, fost ministru (Marţi, 29 iunie 2021, 17:40)

    MTG [utilizator]

    Sa traiasca ginerele fostului ministru al transporturilor Blaga ca i-a facut socra-su firma de transport feroviar, obtinut avize, facilitati, tranuri, eliminat concurenta, etc


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by