China a inaugurat prima linie de cale ferată electrificată din Tibet

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 29 iunie 2021, 11:03 Economie | Industrie Feroviara


Trenuri din Tibet
Foto: Piccaya, Dreamstime.com
China a inaugurat prima linie de cale ferată electrificată din Tibet, o linie pe care vor circula trenurile de mare viteză Fuxing. Inaugurarea s-a făcut cu câteva zile înainte de marea aniversare a 100 de ani de existență ai Partidului Comunist Chinez. Pe cei 435 km trenurile vor face 3 ore și jumătate, iar viteza maximă este 160 km/h. Linia trece prin 47 de tuneluri și peste 121 de poduri, fiind aproape mereu la mai mult de 3.000 m altitudine.

Trenurile au 12 vagoane și vor circula 31 de garnituri pe zi, pe traseu fiind 9 opriri între Lhasa și Nyingchi. Lucrările au început în 2015 și peste trei sferturi din parcurs este pe poduri sau prin tunele. Trenurile construite în China sunt special adaptate pentru rularea la mare altitudine și va fi pompat și oxigen în vagoane.

Trenurile trec și prin tunelul Milin care are peste 10 km lungime și se găsește la o altitudine de 3.100 m.

Calea ferată Lhasa – Nyingchi este una dintre cele trei secțiuni ale unui proiect gigantic: o cale ferată electrificată de 1.600 km, de la Chengdu, la Lhasa. Proiectul se numește Sichuan–Tibet Railway și are trei secțiuni, dintre care două sunt gata, inclusiv cea inaugurată acum. Investițiile totale pentru Sichuan–Tibet Railway sunt estimate la 50 miliarde dolari.

Mai rămâne o secțiune de 1.000 km care va fi gata în 10 ani și despre care se spune că va fi calea ferată cel mai greu de construit din lume.

Prima cale ferată construită în Tibet a fost gata în 2006 și este deservită de trenuri diesel. Trenurile fac 14 ore pe cei 1.142 de km dintre Golmud și Lhasa.

Pe această linie se găsește și gara situată la cea mai mare altitudine în lume, Tanggula, la 5.068 m, dar trenurile nu opresc în ea.

Nu sunt trenuri de mare viteză pe cei 1.100 km, însă cele existente prind adesea 100 km/h, locomotivele sunt super-puternice, iar vagoanele sunt modificate pentru altitudine. Trenul are trei clase, de la vagoane clasă tipice fără paturi, până la compartimente de dormit cu patru paturi. Linia se numește Qinghai-Tibet Railway.

Sursa: International Railway Journal








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2161 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    hei (Marţi, 29 iunie 2021, 14:25)

    john70 [utilizator]

    Trenuri de mare viteza?! La 160km/h, astea nu sunt trenuri de mare viteza, daca prindea 300km/h, da.
  • 0 (0 voturi)    
    Daca ati fi spus.... (Marţi, 29 iunie 2021, 16:16)

    gigiN [utilizator]

    ...."Peste 120 de poduri",,...mergea.Asa cum ati scris arata ...alceva.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by