Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a finalizat și emis rapoartele de evaluare a ofertelor depuse la procedurile de licitaţie publică pentru lucrări de întreținere pe secția de circulație Buzău – Făurei (firul II), în vederea ridicării restricțiilor de viteză și creșterea vitezei de circulație la 120 km/h, pentru trenurile de călători, ofertele depuse de Asocierea Wiebe Romania SRL/ SWIETELSKY Construcții Feroviare SRL, pentru ambele loturi, fiind desemnate câștigătoare. Vitezele maxime sunt în prezent de 80 km/h.

Lucrari feroviareFoto: CFR Infrastructura

Între Buzău și Făurei, pe linia 702, cele mai rapide trenuri fac 38 e minute pe 40 km, în timp ce în anii 80 și 90 făceau și 27-28 de minute. Tronsonul este parte a liniei 702 Buzău - Fetești care în trecut era tranzitată de o mulțime de trenuri către Litoral, inclusiv internaționale. În prezent sunt 15 trenuri pe sens pe zi.

Iată ce spune CFR SA

Ofertele financiare depuse de Asocierea Wiebe Romania SRL/ SWIETELSKY Construcții Feroviare SRL, pentru cele două loturi, au valoarea totală de 41.774.673,76 RON, fără TVA, din care 21.027.158,34 RON pentru Buzău - Buzău Sud - Cilibia (fir II), de la Km 129+016 la Km 148+700 (lotul I), respectiv 20.747.515,42 RON pentru Cilibia - Făurei (fir II), de la km 148+700 la km 167+700 (lotul II), contractele de achiziţie publică urmând a fi semnate de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii.

Sursa de finanțare, pentru derularea celor două contracte de lucrări, este asigurată din Fonduri de la Bugetul de Stat, alocate CFR SA pentru anul 2021, iar durata de execuție a lucrărilor va fi de 180 de zile, pentru fiecare lot.

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, prin programul de investiții implementat și derulat pe secția de cale ferată Buzău - Buzău Sud - Cilibia - Făurei (firul II), pe o lungime totală de 38,6 km, contribuie astfel la dezvoltarea infrastructurii feroviare prin îmbunătăţirea calităţii transportului și sporirea vitezei de circulaţie la 120 km/h pentru trenurile de călători.