Ce spune Astra Transcarpatic despre anulări și despre problemele automotoarelor în zona Predeal

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 2 iulie 2021, 14:02 Economie | Industrie Feroviara


Trenul IC2
Foto: Hotnews
​Astra Transcarpatic este cunoscută pentru trenurile galben-verzi și a fost foarte lăudată în primii ani pentru vagoanele confortabile produse la Arad. În ultimii doi ani însă, Astra a anulat de multe ori trenurile și mulți oameni au fost foarte nemulțumiți. I-am întrebat pe cei de la Astra de ce sunt așa de dese anulările și cum se explică faptul că în unele cazuri trenurile companiei au fost tractate chiar și de locomotive CFR Marfă. Afirmația că trenurile “ trag foarte greu” în zona Predeal este ”puțin tendențioasă”, a spus pentru HotNews.ro administratorul companiei ATC. El a spus și că o pereche de trenuri Brașov - București a fost anulată câteva zile fiindcă trebuie să sosească o piesă.

Operatorul feroviar Astra Trascarpatic este o companie paradoxală fiindcă nimeni altcineva nu a primit atât de multe laude pentru trenuri dar nicio altă companie nu le anulează atât de des.

Astra a devenit cunoscută pentru vagoanele de dormit luxoase introduse în februarie 2017 între București și Arad, unele având și duș. Laudele au curs, iar Astra a devenit renumită pentru trenurile sale. Erau singurele trenuri ce erau spălate des la exterior, iar personalul de tren avea uniforme impecabile.

Însă în ultimii doi ani anulările de trenuri au fost atât de dese, încât mulți pasageri s-au plâns, pe drept cuvânt. Și este păcat, fiindcă mulți au prezentat Astra TC ca o alternativă bună la CFR Călători, cu trenuri mai civilizate. O mare problemă este că mulți pasageri au aflat că trenurile au fost anulate doar în ultimul moment, când au mers la gară. Compania anunța anulările și pe Facebook, dar de câteva luni nu mai face asta.

Și acum, dacă intri pe site-ul companiei poți vedea anulări (spre exemplu RE 15533 si RE 15532 Brașov - București și retur sunt anulate din 28 iunie, până cel puțin în 4 iulie).

”Va informam ca trenurile RE 15533 si RE 15532 ,pe relatia Bucuresti -Brasov si retur , sunt anulate in data de 02.07.2021!

Va informam ca trenurile RE 15532 pe relatia Brasov - Bucuresti Nord si RE 15535 pe relatia Bucuresti Nord - Brasov, sunt anulate in perioda 03.07.2021 - 04.07.2021!”


Am trimis câteva întrebări celor de la ATC, iată răspunsurile primite de la Liviu Pescărașu, administrator al companiei.

Ce se întâmplă cu automotoarele IC 2 pe Brașov - Predeal. Mai multă lume a semnalat că trag foarte greu. Mi s-a spus că duminică trenul a circulat doar între Predeal și București. De ce aceste trenuri au probleme acolo?

Și la automotoarele IC2 apar defecțiuni, care sunt inerente la orice mijloc de transport – terestru , aerian, naval. Duminică am înregistrat o anomalie la calculatorul central al automotorului care circula spre Brașov și recomandabilă a fost limitarea circulației acestuia la Predeal.

Afirmația că trenurile “ trag foarte greu” pe zona respectivă este puțin tendențioasă. Parametrii tehnici ai trenului asigură circulația corectă și pe zona de munte. Problema sesizată de calculatorul central al trenului a necesitat retragerea acestuia din circulație duminică seara. Este necesară înlocuirea unei piese și din păcate furnizorul o poate livra în câteva zile. În această situație circulația trenului spre munte a fost anulată câteva zile, întrucât materialul rulant disponibil circulă spre litoral.


Oamenii au mai pus și fotografii cu vagoanele Astra trase de locomotive CFR Călători sau chiar CFR Marfă. Pentru a acoperi mai bine nevoia, nu puteți închiria încă o locomotivă electrică?


ASTRA TRANS CARPATIC utilizează locomotive închiriate de la firme de profil, iar în situații deosebite când este absolut necesar, pentru operativitate și de la alți operatori feroviari. Nu toate locomotivele utilizate sunt vopsite în culorile ASTRA. Și în continuare vor fi cazuri și fotografii când locomotiva este de altă culoare. Numărul actual de locomotive închiriate asigură volumul nostru de trafic.

Sunt rute noi pe care vreți să intrați?

Sunt planuri de dezvoltare a activității, de intrare pe noi rute cât și de creștere a parcului de material rulant, dar acestea sunt strâns legate de evoluția economico-socială din România.

Astra Transcarpatic este compania fabricii de vagoane de la Arad și este cunoscută pentru trenurile galben-verzi și în septembrie 2018 a introdus și automotoarele IC2 aduse din Danemarca, unde au avut probleme. Astra are puține trenuri pe zi, iar cota de piață, la număr de trenuri operate, este de 0,31%, în timp ce numărul de angajați era de 83 în 2020, iar compensația primită a fost de 14,3 milioane lei.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















6526 vizualizari

  • +8 (8 voturi)    
    IC2 - Ansaldo Breda ? (Vineri, 2 iulie 2021, 14:32)

    tzoli1971 [utilizator]

    Daca sunt trenurile IC2, produse de Ansaldo Breda in Italia si livrate pentru DSB Danemarca, unde nici dupa 8 ani nu au reusit sa le gaseasca solutii tehnice pentru defectarea lor, atunci este o problema reala, semnalata chiar de catre ASCORO (Asociatia Construim Romania), in 2017, cand se dorea omologarea acestor rame pentru circulatie in Romania. Aceste trenuri prezinta risc de incendiu, risc de rupere de osie, risc de deraiare, risc de depășire a spațiului de frânare, conform ASCORO.
    • +1 (1 vot)    
      da, alea sunt. Sicrie luxoase (Vineri, 2 iulie 2021, 16:19)

      Crup [utilizator] i-a raspuns lui tzoli1971

      Fix alea sunt. Danezii le-au dus la fier vechi (la propriu) si de acolo le-au recuperat Astra. Practic pe gratis. Sunt niste sicrie luxoase pe roti.
      Si pentru toti socatii de afirmatia de mea de mai sus, ii rog sa citeasca articolul din link-ul de mai jos.
      https://www.contributors.ro/pericolul-pe-ro%c8%9bi-de-fier-romania-second-hand-si-catastrofalele-ic2/
      Nu stiu de ce face Astra magarii de astea, fiindca pe partea de productie chiar sunt o firma serioasa.
      • 0 (0 voturi)    
        pentru ca (Duminică, 29 august 2021, 9:55)

        ClaudiuO [utilizator] i-a raspuns lui Crup

        Iti spun eu de ce , pentru ca problemele respective apar la o anumita viteza (conform testelor) iar la noi pe sine se circula mult mai incet.
  • +1 (1 vot)    
    O mizerie de SRL (Duminică, 29 august 2021, 10:14)

    ClaudiuO [utilizator]

    Din punctul meu de vedere Astra Trans Carpatic e un esec si o mizerie. Un esec cu care nu o sa mai intalnesc niciodata. Un transportator care nu e capabil sa imi ofere siguranta si consistenta nu are ce cauta pe o piata. La romani merge si asa ca sunt obisnuiti. Eu o singura data am vrut sa merg cu ei de la Bucuresti la Timisoara - am platit cel mai scump bilet - vreo 300-400 lei cred ca a fost- la vagonul de dormit pentru ca trebuia sa fiu odihnit a doua zi avand o intalnire de afaceri si ma anunta cu 6-7 ore inainte ca trenul s-a anulat. Am crezut ca a picat cerul. Aveam o intalnire destul de importanta si mi-a fost imposibil sa ajung in Timisoara deoarece nu mai erau locuri nici la avion nici la CFR fiind sezon estival. Am pierdut bani multi (si trebuia sa prelungesc si sederea in Bucuresti) si ma gandeam serios sa dau in judecata operatorul dar am consultat un avocat si mi-a spus ca m-au anuntat in timpul legal si nu am ce sa le fac , mai ales ca au mentionat problema de ordin tehnic (locomotiva defecta)
    In fine , pentru mine de acum incolo au ajuns la categoria de evitat. Din cate am inteles au dese astfel de probleme. La CFR nu exista asemenea probleme si chiar daca ai probleme cu locomotivele trenul nu se anuleaza si se schimba locomotiva. La un parlit de operator ca Astra faptul ca se strica locomotiva inseamna ca nu mai pleci sau ramai in camp ca altele nu mai au. Rusine! Ar trebui ca astfel de operatori sa fie interzisi. Nu ai locomotiva de schimb , salut. Anulezi des ,salut. Pacat ca se permit asemenea SRL-uri de 2 lei sa foloseasca reteaua nationala de cale ferata. Pai maine imi fac si eu SRL si transport oameni pe calea ferata cu caruta. Maine merge, poimaine poate nu mai merge dupa cum au eu chef. Nu exista niste notiuni de calitate si niste obligativitati. Pai cel care da linia in folosinta ce dracu face? Ca daca Astra ar plati amenzi ar lua masuri sa nu se mai intample. Acum o doare undeva - poate fac transport poate nu. Rusine!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by