​Oficialii din Frankfurt au dat undă verde pentru construirea unui mare tunel feroviar care să crească de la 1.250, la 1.500 de trenuri pe zi capacitatea gării centrale Frankfurt Hbf. Tunelul va avea peste 7 km lungime, va costa 3,6 miliarde euro și va fi construit în zece ani. Frankfurt are o infrastructură excelentă: spre exemplu, de la gară la aeroport sunt uneori și 8 trenuri pe oră, durata călătoriei fiind de 11-13 minute.

Orasul Frankfurt vazut din zona garii centraleFoto: Lunamarina, Dreamstime.com

Gara Frankfurt Hauptbahnhof este saturată și este mare nevoie de creșterea capacității de circulație, astfel că proiectul Fernbahntunnel Frankfurt a primit undă verde și va fi construit un tunel subteran, dar și încă o gară subterană cu patru peroane.

Prin noul tunel care va avea mai mult de 7 km vor putea trece în fiecare oră peste 12 trenuri pe sens, cele mai multe fiind trenuri de mare viteză ICE.

S-au făcut studii de fezabilitate câțiva ani și s-a ales până la urmă coridorul sudic fiindcă ocolește în mare parte centrul și merge mai ales pe sub râul Main. Una dintre rutele propuse a fost eliminată fiindcă era prea adâncă fundația zgârie-norilor din cartierul financiar al orașului. Coridorul sudic ales are și un alt avantaj: permite legături mult mai bune cu infrastructura existentă.

Construcția tunelului va începe după 2030 și va fi gata după 2040.

Germania și-a propus ca între orașele mari ale țării să existe trenuri la intervale de cel mult 30 de minute și între câteva mari orașe deja este acest interval. Spre exemplu, de la Frankfurt la Berlin sunt în medie două trenuri pe oră, iar de la Frankfurt la Munchen sunt 3.

Frankfurt este unul dintre cele mai importante noduri feroviare europene, existând trenuri directe internaționale către orașe precum Paris, Amsterdam, Viena, Zagreb, Basel, Lyon, Milano și Bruxelles.

Sursa: International Railway Journal