CFR Infrastructură informează că miercuri au fost semnate două contracte de lucrări pentru creșterea vitezei de circulație între Buzău - Făurei (firul II), de la 30 de km/h la 120 km/h. Între Buzău și Făurei vitezele medii ale trenurilor au scăzut mult și cele mai rapide trenuri fac 38 de minute pe 40 km, în timp ce în anii '80 și '90 făceau și 27-28 de minute. Tronsonul este parte a liniei 702 Buzău - Fetești. ”Costul lucrărilor este de aproximativ 1,5 milioane de lei/km (incluzând valoarea șinelor noi care sunt achiziționate de CFR). Sunt bani extraordinar de bine cheltuiți având în vedere impactul rapid și uriaș”, spune ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

Lucrari feroviareFoto: CFR Infrastructura

Ce spune CFR SA

Valoarea celor două contracte, semnate între Sucursala Regională de Căi Ferate Galați, reprezentată de Sorin MIHĂILESCU, directorul Sucursalei, și Asocierea WIEBE România SRL/SWIETELSKY Construcții Feroviare SRL, reprezentată de Daniel BÎRSAN, director Wiebe România SRL (liderul Asocierii), este de 41,7 milioane lei, sursa de finanțare fiind asigurată din fonduri de la Bugetul de Stat.

Lucrările de reînnoire a infrastructurii feroviare se vor executa prin ȋnlocuirea la rând a elementelor suprastructurii căii, pentru ridicarea restricţiei de viteză şi aducerea liniei ȋn parametrii tehnici proiectați, pe segmentul feroviar Buzău - Buzău Sud - Cilibia - Făurei, km 129+016 - km 167+700 (firul II) și au drept scop creșterea vitezei de circulaţie a trenurilor de călători de la 30 km/h la 120 km/oră. Perioada de execuție a lucrărilor este de maximum 180 de zile, de la emiterea Ordinului de începere.

Menționăm faptul că, în prezent durata călătoriei unui tren Interregio între Buzău și Făurei (firul I) este de 41-45 de minute, iar după finalizarea lucrărilor pe firul II, trenurile Interregio vor circula cu viteza maximă de 120 km/h și vor parcurge cei aproximativ 40 km în 27 de minute.

Iată ce a spus ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă despre aceste lucrări

Costul lucrărilor este de aproximativ 1,5 milioane de lei/km (incluzând valoarea șinelor noi care sunt achiziționate de CFR). Sunt bani extraordinar de bine cheltuiți având în vedere impactul rapid și uriaș.

Am explicat în mod repetat că dincolo de modernizările masive pe coridoarele europene, proiecte-gigant de miliarde de euro cu timpi de implementare de ani de zile, dar care au impact pe doar câteva sute de km de rețea, TREBUIE SĂ REÎNNOIM miile de kilometri de cale ferată degradată cu restricții de viteză.

Astfel de lucrări, ca pe Buzău-Făurei, ar trebui să desfășurăm pe mii de km de rețea. Sunt relativ ieftine, rapide și cu câștig enorme. Pentru asta, ne trebuie finanțare. De aceea m-am luptat, la începutul anului, ca în legea bugetului de stat de anul acesta la capitolul „Întreținerea infrastructurii feroviare” să avem un plus de 200 de milioane de lei.

Acești 200 de milioane de lei de la bugetul de stat merg exact în astfel de lucrări de ȋnlocuire la rând a elementelor suprastructurii căii, pentru ridicarea restricţiei de viteză şi aducerea liniei ȋn parametrii proiectați ai liniilor.

Anul acesta va fi un record de linie reînnoită prin înlocuire la rând. Dar ținta noastră ca țară, în anii următori, trebuie să fie de cel puțin 10 ori mai mare.

Va trebui să creștem semnificativ aceste alocări de la an la an, să ajungem să discutăm de lucrări de reînnoire în valoare de miliarde de lei anual, pentru a putea aduce în anii următori calea ferată în zona decenței.