Ministrul Drulă anunță controale extinse și spune că operatorul privat al cărui tren a provocat accidentul de noaptea trecută nu va mai putea efectua operațiuni de transport feroviar

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 29 iulie 2021, 13:23 Economie | Industrie Feroviara


Accidentul de la Fetesti
Foto: Valentin Neagu
Operatorul privat al cărui tren a provocat accidentul de noaptea trecută, de la Fetești, nu va mai putea efectua operațiuni de transport feroviar ca urmare a restricționării certificatului de siguranță, a spus ministrul transporturilor, Cătălin Drulă. El a mai spus că Autoritatea pentru Siguranță Feroviară va declanșa controale la operatorii de transport feroviar de marfă și de călători, în care va verifica respectarea normelor de siguranță. Operatorul în cauză este Tim Rail Cargo.

Ministrul Transporturilor Cătălin Drulă a declarat, joi că cel mai probabil, conductorul trenului a adormit la volan.

”Totodată, sistemul de siguranţă automat care ar fi trebuit să frâneze trenul nu era funcţional", a mai declarat ministrul Cătălin Drulă.

Ce a spus Cătălin Drulă, pe Facebook
CU SIGURANȚA FEROVIARĂ NU ARE NIMENI DREPTUL SĂ SE JOACE
Tocmai am încheiat o ședință de urgentă cu autoritățile din sistemul de siguranță feroviară. Concluziile sunt următoarele:
1) Operatorul privat al cărui tren a provocat accidentul de noaptea trecută, de la Fetești, nu va mai putea efectua operațiuni de transport feroviar ca urmare a restricționării certificatului de siguranță.
2) Autoritatea pentru Siguranță Feroviară va declanșa controale la operatorii de transport feroviar de marfă și de călători, în care va verifica respectarea normelor de siguranță.
3) La nivelul ministerului va fi elaborat un nou act normativ, care va înăspri sancțiunile pentru încălcarea normelor de siguranță atât pentru operatori, cât și pentru personalul acestora.
4) Mâine, vineri, am convocat la minister reprezentanții tuturor operatorilor de transport feroviar de marfă și călători licențiați.
Deciziile vin după al treilea incident feroviar care implică trenuri de marfă în România din ultima perioadă.
Aceste incidente - soldate din fericire fără victime omenești - provoacă un disconfort uriaș pasagerilor și pagube însemnate la infrastructură.
În urma accidentului de noaptea trecută, de la Fetești, vor fi înregistrate întârzieri pe ruta București - Constanța până la efectuarea reparațiilor. Circulația nu va fi însă blocată.
Operațiunea este de amploare: 16 vagoane și o locomotivă răsturnate sau deraiate, dar toate echipele CFR SA sunt în teren deja pentru a scurta la maximum perioada de deranj asupra traficului.
Pe alt front, bătălia pe care o duc este cea de finanțare a sistemului feroviar, care are nevoie de capitalizare masivă după ani de subfinanțare și pierderile cauzate de pandemie.
Pe partea de investiții din fonduri europene stăm excelent la minister: 3,1 mld lei la zi (cu +22% mai mult ca anul trecut la 31 iulie și aproape dublu față de aceeași perioadă din 2019). Așa cum arată prognoza, ne vom atinge până la sfârșitul anului ținta propusă de 8 mld lei.
Dar capitalizarea sistemului feroviar se face cu fonduri de la bugetul de stat. Și aici cu pierderile acumulate din anii trecuți + efectul pandemiei, e nevoie de alocarea de sume suplimentare semnificative, așa cum am justificat în cererea de rectificare a bugetului către Ministerul Finanțelor.
La rectificarea bugetară, feroviarul trebuie să fie prioritatea absolută.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4380 vizualizari

  • +14 (14 voturi)    
    Lol (Joi, 29 iulie 2021, 13:48)

    mitg [utilizator]

    "sistemul de siguranţă automat care ar fi trebuit să frâneze trenul nu era funcţional"

    Asta nu, camerele de supraveghere nu, scannerele de marfa nu, panourile de informare de pe autostrazi nu ... ce dracu merge in tara asta in afara de spagi?
    • +4 (4 voturi)    
      hm (Joi, 29 iulie 2021, 15:31)

      Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Azi am fost pe A2.

      Panourile mergeau (erau și anunțuri cu restricțiile pt camioane in intervalul 12-20), iar la Fetești am văzut și tren de călători și de marfa in miscare.

      La camere și scannere nu mă bag :)
  • +3 (7 voturi)    
    ... (Joi, 29 iulie 2021, 13:53)

    a.nonim [utilizator]

    Toata lumea injura CFR-ul, dar ce nu prea se stie e ca si operatorii privati primesc subventii de la stat. De fapt asta e ratiunea de a fi a unora dintre ei. De multe ori nu fac altceva decat sa plimbe trenuri goale ca sa incaseze banii (eventual cu bilete fictive ca sa justifice traficul). Flota lor e in mare majoritate alcatuita din locomotive si vagoane casate de CFR, sau in cel mai bun caz aduse din alte tari. Iar mecanicii sunt pensionari sau disponibilizati de la CFR (multi cu probleme de disciplina). Este inca un exemplu de privatizare originala romaneasca, nimic altceva decat capusarea statului.
    • +4 (4 voturi)    
      Faci diversiune. (Joi, 29 iulie 2021, 18:55)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

      Ca să circuli pe calea ferată trebuie să fii autorizat de CFR. Au op instituție special pentru asta. Acolo trebuie umblat. Sau dat autorizații cum se dau certificatele medicale pentru șoferi. Plătești și obții certificatul fără nici-un control medical. La fel la angajare. Am pățit o figură penibilă în sensul ăsta-am mers la un cabinet medical de specialitate pentru o problemă medicală cronică, la o policlinică privată și madama doctor m-a întrebat unde să-mi pună ștampila și semneze fără a se interesa de starea mea de sănătate. Să nu spună careva că spun povești.
  • 0 (10 voturi)    
    privatii (Joi, 29 iulie 2021, 14:01)

    sareta [utilizator]

    Operatorul ar fi fost impuscat daca era in CHINA
    • +1 (5 voturi)    
      Intreb si eu... (Joi, 29 iulie 2021, 14:54)

      IoPaNet [utilizator] i-a raspuns lui sareta

      Daca nu era un operator privat ci CFR Marfa, erai la fel de vehement? Ca betivani sunt peste tot...
      Aceeasi intrebare i-as pune-o si dlui. ministru, daca nu era un operator privat ci CFR Marfa, era la fel de drastic? Ca in privinta directorului de la CFR Calatori care a lasat zeci de copii in camp 8 ore FARA APA, e o tacere suspecta...
  • +5 (5 voturi)    
    Curatenia de sinecuri, amantlacuri si nepotisme (Joi, 29 iulie 2021, 14:27)

    Just2019 [utilizator]

    PSD-isto-ALDE-isto -USL-iste ce au capusat toate structurile este cea mai buna solutie,in rezolvarea problemelor ce treneaza de 31 de ani.
    Domnul Ministru Drula ar trebui sa faca multaaaaa curatenie atat in minister cat si in regiile din subordinea ministerului, ca lucrurile sa se miste mai bine!
  • +2 (6 voturi)    
    Operatorul privat e de fapt tanti Udrea (Joi, 29 iulie 2021, 15:10)

    feroviarul123 [utilizator]

    Multe din firmele de operatori privati sunt capuse de genul asta, Udrea era actionar la Tim Rail Cargo. De unde avea bani un functionar public sa-si faca firma de transport? din spagi si din scutiri guvernamentale. adica furt.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by