Când au ajuns cele două trenuri care au întârziat 11, respectiv 13 ore. Drumul Mangalia - Timișoara a durat peste 28 de ore

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 30 iulie 2021, 10:45 Economie | Industrie Feroviara


Tren
Foto: Stefania Gal
​Joi a fost o zi dezastruoasă pe calea ferată din cauza deraierii de la Fetești, dar și din cauza furtunilor și caniculei. Multe trenuri au întârziat cu orele, însă două au avut cel mai lung parcurs, după ce au stat nouă ore în câmp. Trenul IR 1921 a ajuns la Arad la 22.45, la peste 27 de ore după plecarea din Mangalia, iar IR 1991 a ajuns la Timișoara în jurul ore 0.15, la peste 28 de ore. Sutele de oameni care au fost în acele trenuri nu vor mai vrea ani de zile să audă de acest mijloc de transport.

IR 1921


IR 1921 este celebrul tren cu copii despre care s-a vorbit mult joi, Mangalia - Arad, via Petroșani, 872 km. Pleacă la Mangalia la 19.10 și ajunge în mod normal la Arad la 11.48. Ei bine, joi seară trenul a ajuns la 22.45, așadar 11 ore mai târziu, după ce trenul a stat 9 ore la Fundulea unde copacii doborâți de vijelie au rupt linia de contact. CFR Călători nu a trimis locomotive în timpul nopții, iar oamenii au așteptat în vagoane.

Călătoria Mangalia - Arad este oricum lungă via Petroșani din cauza restricțiilor de viteză: 16 ore și o medie orară de 54 km/h pe întreg drumul, cu segmente consistente de 40 - 45 km/h. Din cauza întârzierilor de ieri drumul a durat 27 de ore.

IR 1991

IR 1991 a plecat miercuri la ora 19.40 din Mangalia și ar fi trebuit să ajungă la Timișoara la 10.48, joi. Viteza sa medie pe tot parcursul este și mai mică decât la 1921: sub 53 km/h din cauza dezastrului de pe magistrala 900 (plină de restricții)

IR 1991 are un parcurs total de 793 km care durează în mod normal 15 ore, însă și el stat nouă ore în câmp în zona Fundulea. Nu avea să fie finalul ghinioanelor pentru pasagerii din acest tren.

Trenul a ajuns la București Băneasa în jurul orei 9.30, în loc de 23.59.

Și-a continuat apoi parcursul (lent) spre Timișoara, dar la stația Valea Albă locomotiva a fost declarată defectă la ora 16.13. A fost trimisă o locomotivă de ajutor, însă și ea a fost declarată defectă când a ajuns, la 17.30. Trenul a plecat până la urmă la 18.52, cu o a treia locomotivă și și-a continuat drumul spre Caransebeș unde a ajuns după ora 22.05. Între Valea Albă și Caransebeș sunt 127 km, dar din cauza restricțiilor viteza medie este de 42 km/h.

La Caransebeș pasagerii au fost rugați să se urce în alt tren care i-a dus la Timișoara, unde au ajuns aproape două ore mai târziu, în jurul orei 0.15. Cei care au făcut călătoria completă Mangalia - Timișoara au ajuns la 0.15. Călătoria a durat peste 28 de ore.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1557 vizualizari

  • +5 (7 voturi)    
    Vinovati sunt copacii si caldura. (Vineri, 30 iulie 2021, 10:52)

    Cripto [utilizator]

    Isi mai aminteste cineva de Necolaiciuc? 111 milioane dolari au intrat in buzunarul nemernicului cand a falimentat CFRul iar SUA nu vroiau sa-l extradeza ca bagase prea multi bani in bancile lor.
  • +2 (4 voturi)    
    Clarificari la... (Vineri, 30 iulie 2021, 11:47)

    Feroviarul [utilizator]

    ...la enuntul "​Joi a fost o zi dezastruoasă pe calea ferată din cauza deraierii de la Fetești, dar și din cauza furtunilor și caniculei": deci avem 3 "cauze": deraierea, furtuna si canicula.
    1."Deraierea" de la Fetesti (care de fapt e accident feroviar) nu s-ar fi intamplat daca mecanicul n-ar fi condus locomotiva cu mult peste timpul stabilit de regulamente si daca n-ar fi consumat alcool.
    2. Furtunile nu le putem controla dar putem controla efectele lor. Cum ? Prin defrisari in vecinatatea cailor ferate, prin lucrari de executare constructii specifice pentru scurgerea apelor etc.
    3. Canicula nu o putem controla dar putem moderniza linii (cum s-a facut pe Bucuresti-Constanta) iar in cadrul procesului de modernizare, tehnicile folosite la imbinarea cupoanelor de sina de cale ferata prin sudura sa preia dilatarile longitudinale ale acestor cupoane de sina (procedeul Thermite). Asa se explica faptul ca pe magistrala 800 foarte rar se introduc limitari de viteza din cauza temperaturii ridicate din sina iar pe restul retelei feroviare (inclusiv Bucuresti-Campina) aceste limitari de viteza sunt la ordinea zilei, in perioadele de canicula.
    Deci, cele 3 cauze care au condus la "haosul de joi de pe calea ferata" sunt controlabile de om, nu sunt calamitati naturale...Deci pot fi evitate, trebuie doar sa vrem. Sa vrem ca sectorul feroviar sa devina cu adevarat o prioritate nationala.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by