CFR SA a desemnat câștigătorul care va întocmi studiul de fezabilitate pentru modernizarea a 99 km de cale ferată din Transilvania

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 2 septembrie 2021, 13:38 Economie | Industrie Feroviara


Tren al CFR Calatori
Foto: Stefania Gal
​Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a desemnat Asocierea TPF Inginerie S.R.L. – S.C. I.S.C.P.F. S.A. – S.C. BAICONS IMPEX S.R.L. câştigătoare a procedurii de licitaţie publică pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic pentru modernizarea liniei CF Coșlariu – Cluj-Napoca. Sunt 99 de km și este nevoie de modernizare, fiindcă trenurile IR fac două ore, iar cele Regio, aproape trei ore. La finalul anilor 90 vitezele erau superioare față de acum și pe această parte a magistralei 300 și pe cei 99 km călătoria dura cam cu o jumătate de oră mai puțin.

Valoarea estimată a contractului este de 52.3 milioane lei, fără TVA.

Ce spune CFR SA


Comunicările oficiale au fost transmise tuturor firmelor participante la licitaţia deschisă, contractul de achiziţie publică urmând a fi semnat de ambele părţi (CNCF CFR SA şi ofertantul câştigător), după finalizarea perioadei legale de contestaţii.

Oferta financiară a Asocierii TPF Inginerie S.R.L. – S.C. I.S.C.P.F. S.A. – S.C. BAICONS IMPEX S.R.L, a fost de 41.842.445 lei fără TVA (criteriul aplicat fiind Cel mai bun raport calitate-preț).

Studiul de fezabilitate și Proiectul Tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferată COȘLARIU - CLUJ-NAPOCA, în lungime de aproximativ 99 km, au drept scop identificarea soluției optime din punct de vedere tehnic, economic și operațional pentru modernizarea liniei de cale ferată Coșlariu – Cluj-Napoca, ținând cont de conformarea în relație cu standardele europene și cerințele de interoperabilitate la nivelul rețelei feroviare românești.

Obiectivul general al contractului de prestări servicii este modernizarea infrastructurii feroviare între COȘLARIU și CLUJ-NAPOCA pentru creșterea numărului de pasageri și a volumului de mărfuri transportate, precum și îndeplinirea următoarelor obiectivelor specifice:
  • creșterea vitezei de circulație și, implicit, reducerea duratei de călătorie pe întreaga secțiune;
  • creșterea numărului de călători, inclusiv a numărului de turiști;
  • creșterea volumului de mărfuri transportate la nivel intern și internațional;
  • îmbunătățirea condițiilor de călătorie și creșterea gradului de siguranță, gestionând în același timp impactul asupra mediului, în conformitate cu standardele europene.

Valoarea estimată a contractului este de 52.329.361,16 lei fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată din Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei - CEF Sector Transport, în procent de 85% din valoarea eligibilă, iar restul sumei va fi suportat de la Bugetul de stat. Durata contractului este de 23 de luni.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2526 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    CFR (Joi, 2 septembrie 2021, 14:22)

    levierul [utilizator]

    dupa foarte mult timp am calatorit cu trenul. Am constatat cu regret ca toate investitiile nu sunt acoperite cu lucrari de mentenanta si toate peroanele facute in urma cu 10-15 ani sunt distruse in mare parte. Nu e posibil sa se bage sute de milioane chiar miliarde in lucrari care apoi sa nu prevada niciun fel de intretinere.
  • +1 (1 vot)    
    mai multe proiecte de reparatii simultane (Joi, 2 septembrie 2021, 14:52)

    Laurell [utilizator]

    ROMANIA are nevoie de multe proiecte de reparatii si modernizare ale cailor ferate realizate simultan.
    In ritmul actual ne apuca anul 2100 doar la magistrale.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by