Franța a abandonat controversatul proiect de renovare pentru cea mai tranzitată gară europeană

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 22 septembrie 2021, 9:42 Economie | Industrie Feroviara


Paris Gare du Nord
Foto: Chris Lofty, Dreamstime.com
Compania feroviară franceză SNCF a anunțat că va fi abandonat uriașul proiect de renovare a celei mai tranzitate gări din Europa, Gare de Nord din Paris, după neînțelegeri legate de preț și de detalii cu compania care ar fi trebuit să execute lucrările. Inițial se spera că renovarea va putea fi făcută cu 600-700 milioane euro, dar costurile estimate au ajuns la 1,5 miliarde euro.

Gare du Nord este cea mai tranzitată gara a Europei, cu 700.000 de călători pe zi. Gara are 32 de peroane și zilnic pleacă și vin 1.500 de trenuri. Din Gare du Nord pleacă trenurile Eurostar către Londra, dar sunt și trenuri directe către Amsterdam și Bruxelles.

Gara ar fi trebuit să fie renovată complet până în 2024 când Parisul va găzdui Jocurile Olimpice de Vară. Ca urmare a anulării uriașului proiect de modernizare va trebui să se găsească o soluție mai simplă, mai rapidă și mai puțin costisitoare.

Prima gară de nord din Paris a fost construită în 1846 de Chemin de Fer du Nord, iar clădirea din prezent datează din 1864, dar de atunci a fost renovată de mai multe ori, ultima oară acum 18 ani.

Parisul are patru gări foarte mari, iar Paris Nord primește cei mai mulți pasageri.

La început de ianuarie 2020 două rapoarte ale experților au arătat ”insuficiențe grave” în proiectul de renovare și cele două studii desființau pas cu pas soluțiile propuse și recomandau Primăriei Paris-ului să dea aviz defavorabil.

Experții au fost puși la treabă de Primărie să găsească soluții alternative la acest proiect pe care autoritățile l-au susținut puternic până vara trecută, dar și-au schimbat părerea.

Planul de 600 milioane euro prevedea creșterea suprafețelor ocupate de magazine de la 5.000 mp, la 19.000 mp, separarea sosirilor de plecări, construirea unui nou terminal de plecări, a unor clădiri de birouri și a unor pasarele din sticlă.

Proiectul ar fi trebuit realizat de SNCF și de o filială a Auchan (filiala Ceetrus) și era gândit să revitalizeze gara, să o facă modernă și eficientă. Șantierul urma a fi finanțat în totalitate de Ceetrus, filiala imobiliară a Auchan, care primea pentru 42 de ani drept de concesiune pentru spațiile comerciale din gară. Proiectul a fost desemnat în decembrie 2018 câștigător al concursului organizat de municipalitate.

Cea mai mare modificare ar fi constat în ridicarea unei clădiri de 300 metri lungime, 50 m lățime și cinci etaje, clădirea trebuind să găzduiască la parter noua sală de plecări.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3264 vizualizari

  • -2 (4 voturi)    
    Garile de Nord.... (Miercuri, 22 septembrie 2021, 9:59)

    Crup [utilizator]

    Se pare ca Garile de Nord, indiferent ca sunt la Paris sau pe malul Dambovitei sunt blestemate sa ramana mereu invechite si anacronice, desi fiecare este cea mai mare din tara ei... :))))
    Referitor la Gara de Nord de pe malul Dambovitei, am urmarit cu atentie un proiect de renovare a Garii de Nord intocmit de Universitatea de arhitectura "Ion MIncu" din Bucuresti, daca nu ma insel.... M-am crucit! Pe scurt, proiectul propunea sa se construiasca un mall imens peste sinele de cale ferata.... O sa ziceti, cum adica? "Genialii" arhitecti au gasit solutia. E simpla si halucinanta. Asadar, peronurile de tren raman unde sunt. Pleaca trenul din gara, dupa care, la foarte mica distanta, trenul intra in subteran. Ca metroul. Merge o vreme prin subteran, deasupra fiind mall-ul imens propus, dupa care onor trenul iese din nou la suprafata. Totul de dragul preaiubitului mall! Genial! :)))))))
    M-am intrebat atunci... arhitectii aia erau drogati, in permanenta beti, de-o incopetenta profesionala crasa sau erau deja in cardasie cu ceva companie care construieste mall-uri?
    • 0 (4 voturi)    
      asa sunt garile moderne (Miercuri, 22 septembrie 2021, 10:38)

      bobo2 [utilizator] i-a raspuns lui Crup

      la noi orasul e taiat in doua de linia ferata.
      Trenul trebuie sa mearga prin subteran, iar gara este de fapt combinata cu un centru comercial.
      • +1 (1 vot)    
        nu merg prin subteran (Miercuri, 22 septembrie 2021, 12:17)

        Crup [utilizator] i-a raspuns lui bobo2

        Nu baga nimeni trenurile pe sub garajele subterane ale unui mall!
        Da, este posibil sa construiesti un centru comercial chiar desupra peroanelor, dar nu bagi trenurile la 30 metri sub pamant.
        In cazul garilor centrele comerciale se construiesc in jurul cailor ferate, nu caile ferate se construiesc in jurul unui centru comercial.
        Si sa facem totusi distinctia intre centru comercial (ca si acum Gara de Nord e un centru comercial) si un mall, care e o cladire imensa, distancta, construie pe mai multe etaje si cu un garaj subteran.
    • +2 (2 voturi)    
      Asa fac altii (Miercuri, 22 septembrie 2021, 11:32)

      Moi1 [utilizator] i-a raspuns lui Crup

      Fix da fix asa au procedat elvetienii. Au ingropat o bucata buna din gara si triaj si deasupra au construit blocuri si birouri, un cartier intreg. Si culmea, nu i-a criticat nimeni ba din contra CFR lor au scos asa de mult profit din imobiliare incat l-au impartit cu oamenii (au trimis vouchere la toti abonatii).
      Pentru ca au avut asa de mult success cu proiectul asta pilot acu planuie sa-l extinda toate garile mici. Unde exista un petec de teren, darama fostele hale, depozite si construiesc blocuri. E drept ca iti trece un tren la 10 min pe sub geamul de la bucatarie dar la ce criza imobiliara e in tara omu e fericit ca are unde sta!
      In concluzie da se poate si e si inteligent sa ingropi traficul feroviar.
      • 0 (0 voturi)    
        Criza imobiliară o creează chiar autoritățile (Miercuri, 22 septembrie 2021, 13:57)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui Moi1

        Iar ”CFR”-ul lor se numește e SBB și e de stat, de asta se ocupă cu investiții în imobiliare. Sunt banii autorităților locale și ai cantoanelor, evident că e loc de investiții faraonice cu ei.

        În Elveția există 72 de operatori feroviari, iar ceilalți nu se ocupă cu imobiliare.
  • +1 (3 voturi)    
    Parisul are (Miercuri, 22 septembrie 2021, 10:06)

    Sebip [utilizator]

    6 mari gari: Saint Lazare, cea de Est, de Nord, Austerlitz, Lyon si Montparnasse.
  • +3 (3 voturi)    
    E ok (Miercuri, 22 septembrie 2021, 10:33)

    ionescu.pop2222 [utilizator]

    In loc de asta poate ii fac doar o curatenie generala pentru jocurile olimpice. Francezii sunt acum cam la fel de corupti si impotenti precum suntem si noi. Iar Gara de Nord din paris si zona din jurul ei au ajuns sa fie de-a dreptul periculoase si, cred eu, irecuperabile, invadate de o populatie cu ten inchis la culoare. Ferentari din Bucuresti e 100% sigur in comparatie cu mahalaua care a ajuns zona Garii de Nord din Paris.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by