Trenurile noi se lasă și mai mult așteptate - Încă o amânare pentru desemnarea câștigătorului unei licitații pornite cu mult timp în urmă

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 12 octombrie 2021, 17:14 Economie | Industrie Feroviara


Linii de cale ferata
Foto: Hotnews
Autoritatea pentru Reformă Feroviară a stabilit ca dată pentru desemnarea câștigătorului la licitația de 20+20 de trenuri interregionale luna ianuarie 2022. Tergiversarea surprinde, în condițiile în care Cătălin Drulă, fostul ministru al transporturilor, dădea asigurări că mai există doar o ofertă acceptată în licitație, după excluderea chinezilor de la CRRC, scrie Club Feroviar.

Potrivit anunțului postat în Sistemul de Achiziții Publice SEAP, evaluarea financiară va avea loc până la 17 ianuarie 2022, după ce evaluarea calificării și tehnicii s-a făcut la 23 august 2021.

Anunțul ARF surprinde, în condițiile în care există o singură firmă acceptată la licitație, anume Alstom, după ce oferta CRRC – Astra a fost exclusă în urma adoptării OUG 25 din 31 martie 2021, cunoscută drept Ordonanța anti-China.

Acest lucru a fost declarat de Cătălin Drulă, ministru al Transporturilor la început de septembrie. Nu este clar însă dacă punctul de vedere ministerial a fost însușit și de Comisia de licitație a ARF.

„În cel mult două luni, vom semna un contract de achiziţii pentru 20 de trenuri noi, moderne, de ultimă generaţie, electrice, cu opţiune de a cumpăra încă 17. Şi eu cred că ar fi o idee absolut excelentă să cumpărăm 37 de trenuri. Iarăşi discutăm de finanţare şi mă voi lupta ca să avem aceşti bani în principal din fonduri europene. 37 de trenuri, de rame electrice moderne cu aproximativ 350 de locuri. Asta este parte din soluţia de viitor şi nu cârpeala care se desfăşoară de ani şi ani, aş zice de zeci de ani, în care reparăm locomotive care sunt vechi de 40 de ani şi încearcă oamenii ăştia din domeniu să facă minuni cu materialul învechit”, spunea Drulă, pe 7 septembrie.

Ciudat este că deși Drulă menționa excluderea asocierii româno-chineze, aceasta nu a fost informată de excludere, potrivit surselor citate de Club Feroviar.

Cătălin Drulă susţinea că are mare încredere că se va semna acest contract şi a subliniat că aceasta este ultima şansă pe care a dat-o echipei de la ARF.

„Trenurile nu se cumpără de pe raft, ele trebuie produse înainte. Am mare încredere că va fi semnată această licitaţie. E ultima şansă pe care am dat-o echipei de la ARF (Autoritatea pentru Reformă Feroviară – n. r.), să o încheie cât mai repede. Un argument este că s-a depus o singură ofertă, pentru că au fost doar două companii – o companie europeană şi o companie din China. Companiile din China nu mai au dreptul să participe după ordonanţa de urgenţă emisă de guvern la procedurile de achiziţie publică din România, deci au o singură ofertă de evaluat a acelei companii europene producătoare de trenuri. Nu poate să fie foarte greu. Mi-au spus că într-o lună o să încheie această evaluare şi o să-i ţin la acest termen. Eu am spus două luni, ca să putem să semnăm şi contractul”, menţiona Drulă.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1721 vizualizari

  • +3 (5 voturi)    
    Păi dacă (Marţi, 12 octombrie 2021, 17:24)

    fokerul [utilizator]

    nu a ieşit cine trebuie? Ce atâta mirare? A plecat Drulă, băieţii au rămas, treaba a revenit la normal.
    • -2 (6 voturi)    
      Ce tare! (Marţi, 12 octombrie 2021, 19:43)

      atc [utilizator] i-a raspuns lui fokerul

      Chiar asa: licitatie cu un singur participant, nominalizat de Drula? Nu scrie pe el" puscarie"?
      • +3 (3 voturi)    
        Pai daca... (Miercuri, 13 octombrie 2021, 2:26)

        Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui atc

        doar o firma mai ramasese... Evaluezi oferta, iar daca se incadreaza in cerinte si pret, semnezi contractul!
        Sau tu esti genul de persoana care daca te ia foamea intr-o gara uitata de lume, nu cumperi un covrig de la singura covrigarie din gara, pt ca... n-ai oferte de comparat! Pai daca ti-e foame (iar la noi e foame enorma de trenuri de foarte mult timp), te uiti sa fie curata covrigaria si covrigii relativ proaspeti si iti rezolvi problema!
  • -1 (9 voturi)    
    pentru ce? (Marţi, 12 octombrie 2021, 17:27)

    Mistrelutz [utilizator]

    sa aiba pe ce deraia ?nu avem cai ferate sigure sau stabile si ei cumpara trenuri..
    • 0 (2 voturi)    
      La fel a fost și cu ”Săgeata Albastră”, (Marţi, 12 octombrie 2021, 21:18)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui Mistrelutz

      în urmă cu 20 de ani, pe vremea lui Miron Mitrea. S-au cumpărat trenuri noi care stăteau defecte ”la gard”, iar în timpul ăsta Regiotrans și Via Terra asigurau transportul călătorilor cu rame Caravelle X 4500, vechi de 30-40 de ani.

      Problema în transporturile feroviare de pasageri din România e modelul de business. Dacă nu se schimbă modelul de business, trenurile noi sunt doar bani aruncați, exact cum a fost și cu Siemens Desiro. Se foloseau pe trasee complet nepotrivite pentru ele, ca să le vadă lumea în trafic, se defectau în serie, iar oamenii tot nu aveau motive să prefere trenul.
  • +2 (6 voturi)    
    dureaza pana produce alstom-ul (Marţi, 12 octombrie 2021, 18:01)

    mmmircea [utilizator]

    40 de bucati de avelia horizon care vor circula apoi cu 40kmh la ora intre Bucuresti si Craiova.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by