FOTOGALRIE Cum arată șantierele feroviare de două miliarde de euro din vestul țării

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 19 octombrie 2021, 13:23 Economie | Industrie Feroviara


Lucrari intre Simeria si Arad
Foto: Asociatia Pro Infrastructura
​Se lucrează într-un ritm susținut pe cele patru loturi ale tronsonului Simeria - Km 614 pentru a ridica viteza maximă a trenurilor la 160 km/h, scrie Asociația Pro Infrastructură care a postat și o serie de fotografii de pe șantiere. Lucrările au început în primăvara lui 2018 și vor mai dura probabil doi ani, așa că mai repede de finalul lui 2023 nu se va circula super-rapid între Arad și Deva. Dacă este să fim realiști, timpii de circulație din 1989 vor fi depășiți după 2024.



Dat fiind că este șantier extins, trenurile cele mai rapide vor parcurge și în 2022 distanța Simeria - Arad cu o medie de 50-52 km/h și vor face peste trei ore, cum se întâmplă și în prezent. Sunt porțiuni unde și trenurile internaționale rulează cu mai puțin de 40 km/h. Apoi sunt porțiuni lungi cu limita de 50 km/h: Mintia - Ilteu (46 km), Milova - Bătuța (24 km).

Galeria foto completă o puteți vedea aici



Cât făceau cele mai rapide trenuri între Simeria și Arad, 157 km
1978: 2 ore și 5 minute
1989: o oră și 59 minute
1996: 2 ore și 7 minute
2001: 2 ore și 6 minute
2009: 2 ore și 6 minute
2014: 2 ore și 32 de minute
2021: 3 ore și 27 minute

Proiectul este unul foarte complex, având nouă poduri noi peste râul Mureș, dar și trei tuneluri.



Lucrările pe variantele noi de traseu au început pe întreg sectorul abia la finalul lunii mai 2018, când au fost emise autorizațiile de construire, la aproximativ un an de la semnarea contractelor.

Pe această linie trenurile de călători circulau la data întocmirii proiectului cu o viteză medie tehnica de 78 km/h, iar viteza maximă admisă era de 100 km/h pentru trenurile de călători și 60 km/h pentru trenurile de marfă.



Implementarea proiectului va permite circulația cu viteza de 160 km/h pe o lungime de cca. 89% din lungimea secțiunii. Pe 6% din lungime se va circula cu viteza de 120 km/h, iar pe 5% din lungime se va circula cu viteza de 100 km/h. Din cei 144 km, 60 de km vor fi traseu nou.



Valoarea totală a proiectului pentru reabilitarea celor 141 km este de 9.52 miliarde lei și este finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 75% din valoarea totală eligibilă aprobată va fi asigurată din Fondul de Coeziune, iar restul de finanțare va fi asigurată de la bugetul de stat.










Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4278 vizualizari

  • -4 (4 voturi)    
    In europa se circula cu peste 300km/h (Marţi, 19 octombrie 2021, 14:56)

    Coco Whistle [utilizator]

    Si noi construim si bagam bani in cai ferate unde max e 160 dar se va merge poate cu 90. Rusine.
  • +3 (3 voturi)    
    Devine enervant (Marţi, 19 octombrie 2021, 21:58)

    Tibi_N [utilizator]

    Bai frate devine enervant sa vezi ca toate investitiile de infrastructura se fac numai in ardeal. E clar, unirea nu numai ca nu s-a facut inca dar se pare ca se pregateste despartirea.
    • +1 (1 vot)    
      Nu prea stii geografie (Miercuri, 20 octombrie 2021, 11:19)

      feroviarul123 [utilizator] i-a raspuns lui Tibi_N

      Coridorul este Arad-Brasov-Bucuresti Constanta. Predeal Constanta s-a făcut deja se circula cu 160 pe Buc Constanta.
      Facem si spre Iasi daca vom avea bani. Cum moldovenii nu produc nimic nu prea vad de unde.
  • +1 (1 vot)    
    Suntem in grafic (Marţi, 19 octombrie 2021, 22:17)

    Feroviarul [utilizator]

    O sa terminam de modernizat coridorul IV Arad-Constanta peste vreo 7-10 ani iar in total modernizarea a 900 de km de cale ferata va fi durat 25 de ani. Stam excelent la capitolul asta. Cineva intreba mai sus de ce doar in Ardeal. Pai nu Ardealu e cel mai aproape de Europa, de unde si vin banii ? Credeti ca UE da bani pentru linia Bucuresti - Iasi / Suceava ? Ce interes ar avea pentru ea ?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by