​Se lucrează într-un ritm susținut pe cele patru loturi ale tronsonului Simeria - Km 614 pentru a ridica viteza maximă a trenurilor la 160 km/h, scrie Asociația Pro Infrastructură care a postat și o serie de fotografii de pe șantiere. Lucrările au început în primăvara lui 2018 și vor mai dura probabil doi ani, așa că mai repede de finalul lui 2023 nu se va circula super-rapid între Arad și Deva. Dacă este să fim realiști, timpii de circulație din 1989 vor fi depășiți după 2024.

Lucrari intre Simeria si AradFoto: Asociatia Pro Infrastructura

Dat fiind că este șantier extins, trenurile cele mai rapide vor parcurge și în 2022 distanța Simeria - Arad cu o medie de 50-52 km/h și vor face peste trei ore, cum se întâmplă și în prezent. Sunt porțiuni unde și trenurile internaționale rulează cu mai puțin de 40 km/h. Apoi sunt porțiuni lungi cu limita de 50 km/h: Mintia - Ilteu (46 km), Milova - Bătuța (24 km).

Galeria foto completă o puteți vedea aici

Cât făceau cele mai rapide trenuri între Simeria și Arad, 157 km

1978: 2 ore și 5 minute

1989: o oră și 59 minute

1996: 2 ore și 7 minute

2001: 2 ore și 6 minute

2009: 2 ore și 6 minute

2014: 2 ore și 32 de minute

2021: 3 ore și 27 minute

Proiectul este unul foarte complex, având nouă poduri noi peste râul Mureș, dar și trei tuneluri.

Lucrările pe variantele noi de traseu au început pe întreg sectorul abia la finalul lunii mai 2018, când au fost emise autorizațiile de construire, la aproximativ un an de la semnarea contractelor.

Pe această linie trenurile de călători circulau la data întocmirii proiectului cu o viteză medie tehnica de 78 km/h, iar viteza maximă admisă era de 100 km/h pentru trenurile de călători și 60 km/h pentru trenurile de marfă.

Implementarea proiectului va permite circulația cu viteza de 160 km/h pe o lungime de cca. 89% din lungimea secțiunii. Pe 6% din lungime se va circula cu viteza de 120 km/h, iar pe 5% din lungime se va circula cu viteza de 100 km/h. Din cei 144 km, 60 de km vor fi traseu nou.

Valoarea totală a proiectului pentru reabilitarea celor 141 km este de 9.52 miliarde lei și este finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 75% din valoarea totală eligibilă aprobată va fi asigurată din Fondul de Coeziune, iar restul de finanțare va fi asigurată de la bugetul de stat.