A fost demolat vechiul pod feroviar de la Grădiștea. În curând va începe construcția noului pod de pe ruta directă București - Giurgiu

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 25 octombrie 2021, 12:55 Economie | Industrie Feroviara


Tren al CFR Calatori
Foto: Stefania Gal
Podul vechi de la Grădiștea, de pe linia 902 București - Giurgiu, a fost demolat, scrie publicația România Feroviară, iar compania austriacă Porr, care a câștigat proiectul, va începe construcția noului pod și demontează și vechea cale de rulare, pe o distanță de 7 km. În loc să fie un drum de maxim o oră și 20 de minute, călătoria cu trenul între București și Giurgiu durează și peste trei ore, făcându-se din 2005 pe o rută ocolită, prin Videle.

Per total vor fi construite patru noi poduri: cel de peste Argeș, două peste Sabar și unul peste Neajlov.

Aproape jumătate dintre cei 7 km de cale ferată dintre Grădiștea și Vidra au fost demontați, iar terenul a fost pregătit pentru noul rambleu al noii căi ferate București Progresu - Giurgiu

CFR SA și compania austriacă Porr Construct au semnat pe 4 decembrie 2020, contractul pentru ”modernizarea liniei CF București Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră”, Lot 1: ˮRedeschiderea circulației feroviare pe podul CF peste râul Argeș, între Vidra și Comanaˮ, contract în valoare de 472 milioane lei fără TVA, finanțat din fonduri nerambursabile.

Date despre proiect


Obiectivul general al investiției Modernizarea liniei de cale ferată București Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră, Lot 1: ˮRedeschiderea circulației feroviare pe pod peste râul Argeș, între Vidra și Comanaˮ, prevede proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare, în conformitate cu legislația și reglementările tehnice în vigoare, pe linia de cale ferată dintre stațiile Vidra și Comana (inclusiv stația Comana), de la km 18+180 (capătul Y al stației Vidra), până la km 30+200 (capătul Y al stației Comana), un traseu în lungime de 12,02 km cu 6 lucrări de artă (4 poduri și 2 viaducte):
- pod CF km 23+607 peste râul Argeş, între Haltele Vidra şi Grădiștea;
- pod km 18+265 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m;
- pod km 18+402 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m;
- pod km 28+375 peste râul Neajlov. Noul tablier va avea deschiderea de 70 m;
- viaducte de acces, de la km 23+201, până la km 24+554.

Linia 902 București - Grădiștea - Giurgiu, 85 km


Din 2005, de când s-a prăbușit podul de la Grădiștea, trenurile nu mai circulă pe linia directă dintre cele două orașe. Este una dintre marile dovezi ale neputinței pentru România când este vorba de a reface infrastructura, fiindcă au fost discuții, promisiuni și studii de fezabilitate în ultimii 13-14 ani, dar podul nu a fost refăcut, deși era pe o rută importantă și pentru trenuri internaționale din Balcani și pentru trenurile de marfă.

Acum există un singur tren direct între cele două orașe și face peste două ore și 20 de minute pe 115 km, via Videle. În anii '90 erau 2-3 accelerate pe zi între București Nord și Giurgiu și opt personale pe cei 58 km dintre Gara Progresu și Giurgiu. Acum, cine vrea să ajungă la Giurgiu trebuie să schimbe la Videle și drumul durează și peste 3 ore, iar după 16.38 nu mai este niciun tren de la Videle la Giurgiu.

De la Giurgiu la Videle sunt 4 trenuri pe zi, primul la 4.00 și ultimul la 15.30. În zona Videle - Rădulești este restricție de 30 km, iar între Rădulești și Giurgiu nu se depășește nicăieri viteza de 70 km/h, iar cea medie este 43-44 km/h.

În aceste condiții, microbuzele sunt singura variantă de transport în comun fiind și două pe oră, cu cele mai rapide drumul fiind de 70 de minute.

În anii '90 când vitezele erau mult superioare față de prezent pe multe magistrale feroviare, trenurile nu erau prea rapide între București și Giurgiu: acceleratele făceau 85 - 95 de minute din București Nord la Giurgiu Nord, iar personalele făceau 80 de minute pe cei 58 km dintre gara București Progresu și Giurgiu.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3445 vizualizari

  • +1 (3 voturi)    
    Tren al CFR Calatori (Luni, 25 octombrie 2021, 13:33)

    VOX. [utilizator]

    Frumoasa poza!
    • +2 (2 voturi)    
      Sunt și alte localități care au nevoie de linii (Luni, 25 octombrie 2021, 14:23)

      Laurell [utilizator] i-a raspuns lui VOX.

      Nu doar de la București trebuie construite poduri și căi ferate, dar și în restul țării: între Pitești și Râmnicu Vâlcea, între Sighișoara și Târgu Mureș, între Bacău și Transilvania, între Iași și Botoșani pe varianta scurtă prin Harlau, între București și Alexandria, între Cluj Napoca și Zalău și altele.
      Microbuzele și autocarele circulă pe șosele mai drepte, mai scurte între localități. Unele căi ferate ocolesc mult și nu sunt convenabile pentru clienți.
      • +1 (1 vot)    
        Statul nu poate construi cei 3.000 km necesari (Luni, 25 octombrie 2021, 15:05)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui Laurell

        nici într-o sută de ani.

        Sistemul feroviar românesc este extrem de disfuncțional, după cum foarte bine ai remarcat, însă nu poate fi revigorat pe baza actualului model de business.

        M219 Pitești - Rm.Vâlcea este un exemplu foarte bun. Ar fi extrem de necesară pentru sistemul feroviar românesc, era aproape finalizată în 1989, dar interesul CFR-ului este să nu se poată circula pe un asemenea traseu. Astfel încât linia a fost demontată fizic din teren pe vremea lui Adrian Năstase și demontată a rămas până în ziua de azi.
        • +1 (1 vot)    
          doar 40-50 de kim de linie noua (Luni, 25 octombrie 2021, 17:28)

          Laurell [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          Dar si intre Sibiu si Ramnicu Valcea este aglomerat. Oricum in judetele Arges si Valcea locuiesc aproximativ 1 milion de locuitori la care se adauga multi din Muntenia, Dobrogea, Transilvania.
          Suntem in epoca celor mai avansate tehnologii, alte tari construiesc sute de kilometri prin relief mai dificil. Costurile se vor amortiza in cativa ani cum este si in alte tari.
          Cine a calatorit in ultimii 2-3 ani intre Pitesti si Ramnicu Valcea cu autoturismul sau autocarul a vazut ca traficul este aglomerat, uneori foarte plin.
          Uniunea Europeana nu isi da seama ca este mare nevoie de aceasta?
  • +2 (4 voturi)    
    Nu e neputință, e feudalism tipic (Luni, 25 octombrie 2021, 13:33)

    Harald [utilizator]

    Căile ferate sunt ale statului român, care le administrează în exclusivitate, chiar dacă ele nu produc nimic. În esență, la asta se rezumă toată povestea. Statul e marele boier.

    În Statele Unite, căile ferate sunt private, iar autoritățile locale obțin bani din ele chiar și numai din impozitele pe proprietate pentru terenul ocupat. Niciun proprietar privat n-ar fi fost atât de indolent încât să țină zeci de kilometri de cale ferată nefolosiți timp de 15 ani.

    Doar statul român e atât de mare boier încât să-și permită așa ceva :)
  • +2 (2 voturi)    
    Hahahahahahahah (Luni, 25 octombrie 2021, 14:06)

    JustinCase [utilizator]

    Au trecut DACAT 16 ani.
    Unde va grabiti atat?
    In alti 17 ani e gata!


    Hahahahahahahah!
  • +1 (1 vot)    
    Dupa ce am facut zeci de ani naveta pe acolo (Luni, 25 octombrie 2021, 14:08)

    Ritzi Pitzi [utilizator]

    Poate apuc sa mai circul inca odata pe prima cale ferata din Regatul Romaniei.

    Nici nu vreau sa ma mai gandesc la cheltuielile uriase facute de CFR ca sa transporte in ultimii 16 ani vagoanele de la Bucuresti la Giurgiu, cu un ocol de 60 km.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by