​Mai mulți pasionați de artefacte feroviare au reușit să readucă la viață un Buick Road Master Sedan, folosit, se pare, pe post de drezină de liderul comunist Gheorghe Gheorghiu-Dej. Marea dificultate a fost reprezentată de raritatea pieselor de schimb pentru vehiculul aflat în stare avansată de distrugere, scrie Club Feroviar. Cei care au restaurat drezina la Tg Mureș au spus pentru HotNews.ro că primele probe vor fi făcute pe distanțe scurte după jumătatea lui noiembrie, nu departe de gara din Tg Mureș.

Drezina Buick Road Master SedanFoto: Vasi Suciu

Drezina a circulat până în 1998, fiind folosită în inspecții feroviare în zona Mureș, mai ales pe linia linia 406 Luduș - Lechința. După 1998 a staționat într-un garaj din Luduș însă i s-au furat motorul, parbrizul și o serie de piese.

Drezina Buick a avut două accidente, unul în 1970 și altul în 1974, dar niciunul foarte grav. Drezina a stat opt ani în ploaie și s-a deteriorat, însă restaurarea a început în februarie 2020 și a durat peste un an și jumătate. Inițial avea motor Fiat, acum are unul Renault, au explicat pentru HotNews oamenii care au refăcut-o.

Drezina a fost abandonată timp de 23 de ani în Brașov și mai apoi la Zlatna, județul Alba. Ea cântărea 3 tone și era capabilă de o viteză de 75 de kilometri la oră.

Mașina cu roți de tren – un Buick Road Master Sedan – a fost fabricată în anul 1949.

Aceasta nu este singura drezină din România. Ana Pauker a utilizat o Skoda VOS blindată, iar regele Carol al II-lea folosea o drezină fabricată la Malaxa care a fost funcțională până în 1990.

Drezina este un vehicul cu patru sau cu trei roți pus în mișcare cu mîna, cu pedale sau cu ajutorul unui motor, care servește la transporturi ușoare pe o linie ferată.