Autoritățile din Austria au aprobat un plan de investiții în valoare de 18,2 miliarde euro pentru electrificare și pentru extinderea rețelei feroviare. Austria are porțiuni unde trenurile ating 230 km/h, are rețea extinsă de trenuri S-Bahn și a investit un miliard de euro într-o super-gară, la Viena. Între Viena și Salzburg sunt 312 km și cele mai rapide trenuri fac 2 ore și 22 de minute. Cea mai rapidă porțiune lungă din rețea este St Polten - Linz, 122 km, medie de viteză 166 km/h.

Tren in Alpii austrieciFoto: Michael Nosek, Dreamstime.com

Consiliul de miniștri din Austria a aprobat planul de investiții pentru perioada 2022-2027 și este unul dintre cele mai mari proiecte din istoria rețelei feroviare austriece.

O parte consistentă din buget se va îndrepta către modernizări ce vor permite operarea de trenuri de marfă mai grele și mai lungi, în ideea ca tot mai multe companii să mute mărfurile de pe mașini pe tren.

Planul prevede ca o serie de linii secundare să fie electrificate și în unele porțiuni se va face dublarea liniei, iar pe câteva porțiuni se vor instala patru linii, în loc de două câte sunt în prezent.

Pe unele secțiuni traseul va fi scurtat prin construcția unor tuneluri, în alte zone vor fi modernizate gările, iar în câteva regiuni vor fi mărite și modernizate remizele și depourile.

Austria merită o mențiune specială fiindcă, datorită brand-ului Nightjet al companiei de stat OBB, trenurile de noapte renasc în Europa și ajung în multe țări, planurile fiind ca rețeaua să se extindă. Trenul sezonier Satu Mare - Mangalia parcurgea 1.050 în peste 19 ore, în timp ce trenul Nightjet Viena - Amsterdam, cu vagoane moderne, parcurge 1.170 km în sub 14 ore.

Sursa: International Railway Journal