De ce faimoasele trenuri germane întârzie mai mult ca niciodată

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 6 ianuarie 2022, 11:13 Economie | Industrie Feroviara


Tren german de mare viteza
Foto: Meinzahn, Dreamstime.com
”Dacă vrei eficiență germană, du-te în Elveția”, spune o glumă, iar cele mai recente date publicate de Deutsche Bahn îi dau dreptate, fiindcă anul trecut un sfert dintre trenurile de lungă distanță au avut întârziere. Sunt mai multe cauze ale creșterii întârzierilor, iar ele țin de criza Covid, de investiții insuficiente și de priorități politice. Chiar și așa, sectorul auto german rămâne unul dintre cele mai grozave din lume.

În 2020 datele Deutsche Bahn arătau că 82% dintre trenurile de lungă distanță ICE și IC au fost punctuale, iar în 2021 procentul trenurilor punctuale a scăzut la 75%.

Deutsche Bahn spune că printre cauze se numără inundațiile foarte grave din iulie, care au produs pagube de peste un miliard de euro în infrastructură, dar compania exemplifică și cu greva din august care a generat pierderi zilnice de 100 milioane euro.

Compania de stat, cea mai mare companie feroviară europeană, spune că întârzierile s-au înmulțit și fiindcă au fost mult mai multe șantiere feroviare în 2021, după ce lucrări care erau programate pentru 2020 nu s-au mai efectuat din cauza pandemiei.

Criza Covid a fost dezastruoasă pentru bugetul Deutsche Bahn care în cele 18 luni, din martie 2020 până în septembrie 2021, a acumulat pierderi de peste 4 miliarde euro din cauza scăderii numărului de călători.

Sunt însă și alte cauze, iar una ține de faptul că, deși se alocă multe miliarde euro pentru sectorul feroviar în fiecare an, tot nu este suficient. Mai mult, unii spun că administrația fostului cancelar Angela Merkel a privilegiat sectorul auto în detrimentul celui feroviar.

În sectorul auto german lucrează 800.000 de oameni și este o mare îngrijorare, fiindcă trecerea accelerată la mașinile 100% electrice poate însemna și disponibilizări de peste 100.000 de oameni în următorii ani, deoarece mașinile electrice au mai puține componente. Unele fabrici de componente pur și simplu își vor pierde obiectul producției dacă nu se va găsi o soluție.

Evident că, în ciuda întârzierilor, sectorul feroviar german rămâne mult peste cel din alte țări europene și nu trebuie considerat că este în criză, ci doar că nu este atât de ”ideal” cum este privit din afară.

Germanii au proiecte care au suferit amânări incredibile, iar cel mai celebru este aeroportul Berlin Brandenburg care s-a deschis în octombrie 2020. Echivalentul feroviar este proiectul Stuttgart 21 care propunea schimbări uriașe în centrul orașului, prin transformarea gării centrale într-un hub subteran pentru trenurile de mare viteză. Proiectul este departe de a fi terminat și și-a depășit bugetul cu 2 miliarde euro.

Sursa: Deutsche Welle








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4603 vizualizari

  • +1 (3 voturi)    
    Faimoasele trenuri (Joi, 6 ianuarie 2022, 11:20)

    yol [utilizator]

    germane?! De unde ati scos-o p-asta?
  • +2 (2 voturi)    
    Mituri nemtesti (Joi, 6 ianuarie 2022, 11:23)

    nhilo [utilizator]

    Trenurile intarzie peste tot inclusiv in Elvetia. Poate nu atat de mult ca in Germania, dar intarzie. Problema este una de optimizare. Capacitatea cailor ferate a fost optimizata, astfel incat daca un tren intarzie un minut, un alt tren intarzie cateva minute. Totul merge in cascada. Anumite trenuri trebuie anulate ca sa restabilesti echilibru.
    • +2 (2 voturi)    
      Detaliile conteaza (Joi, 6 ianuarie 2022, 12:54)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui nhilo

      Daca din 25% intarzieri 10% sunt de forta majora - inundatii si greve - si restul de 15% au intarzieri doar de cateva minute, eu as zice ca fac o treaba excelenta aia de la Deutsche Bahn.
      • +1 (1 vot)    
        Deutsche Bahn (Joi, 6 ianuarie 2022, 19:08)

        nhilo [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Nu chiar. Cifrele oficiale sunt cosmetizate major. Cateva miunte intarzie mai mult de doua treimi din trenuri. 3-4 minute intarziere inseamna punctualitate germana..
  • +1 (3 voturi)    
    Ptr ca sunt tot mai multi romani in tren :)) (Joi, 6 ianuarie 2022, 11:27)

    CezarN [utilizator]

    :))
  • +3 (3 voturi)    
    cam varza (Joi, 6 ianuarie 2022, 11:38)

    andimi [utilizator]

    cu parare de rau, insa textul acesta a fost publicat ca sa fie acolo. Titlul trimite la sectorul feroviar, dar in text se sare brusc la cel auto, iar la feroviar, apoi la electric, nu are nici o logica. Sper sa publicati comentariul.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by