S-a semnat contractul pentru studiul de fezabilitate în vederea modernizării a 106 km de cale ferată în zona Vatra Dornei

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 6 ianuarie 2022, 11:42 Economie | Industrie Feroviara


Utilaj feroviar
Foto: CFR Infrastructura
CFR Infrastructură și Asocierea TPF Inginerie SRL – ISPCF – Baicons IMPEX SRL au semnat contractul, în valoare de 49.3 miloane lei (fără TVA), pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic, în vederea modernizării liniei Ilva Mică - Pojorâta (subsecțiunea 2 a tronsonului Apahida - Suceava), pentru viteza maximă de circulație a trenurilor de călători cu 160 km/h, respectiv cu 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Trenurile circulă în prezent cu viteze medii cuprinse între 37 și 46 km/h. Pe cei 106 km există o mică porțiune unde trenurile pot depăși 75 km/h, dar în mai multe zone viteza este limitată la 60 km/h. Porțiunea este parte a liniei principale 502 Ilva Mică - Suceava.

Ce spune CFR SA


Valoarea contractului este de 49.314.755 lei (fără TVA), sursa de finanţare fiind asigurată din fonduri alocate prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei – CEF Sector Transport, în procent de 85% din valoarea eligibilă și de la Bugetul de Stat. Durata de finalizare a contractului este de 23 de luni.

Obiectivul general al contractului de prestări servicii este modernizarea infrastructurii feroviare între ILVA MICĂ și POJORÂTA, pentru integrarea unui transport durabil între regiunea Centrală și Nord-Estică a țării, asigurarea dezvoltării socio-economice a zonelor traversate, îmbunătățirea competitivității economice a României și asigurarea condițiilor necesare pentru creșterea numărului de pasageri și a volumului de mărfuri transportate pe rețeaua TEN-T.

Contractul prevede câteva obiective:
  • creşterea numărului de călători în oraşele importante din ţara noastră, inclusiv creșterea numărului de turiști;
  • creșterea vitezei de deplasare și reducerea timpului de călătorie atât pe tronsonul analizat, cât şi pe întreg Coridorul de transport;
  • îmbunătăţirea condiţiilor de călătorie şi de siguranţă a circulaţiei, gestionând în același timp impactul asupra mediului, în conformitate cu standardele europene;
  • eficientizarea transportului de mărfuri.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4216 vizualizari

  • -3 (3 voturi)    
    Si nu se lauda nimeni cu semnaturile? (Joi, 6 ianuarie 2022, 11:50)

    AndreiSo [utilizator]

    Sa urmeze calea lui Drula si a atata altora , care au semnat o groaza dar n-au terminat nimic.
    E ca-n bancul cu bordelul comunist: -E adevarat ca n-avem prostituate, dar va place organizarea, nu-i asa?
  • +2 (2 voturi)    
    intram in era PSD (Joi, 6 ianuarie 2022, 12:09)

    cristi_an [utilizator]

    studii de fezabilitate pe banda rulanta
  • +2 (2 voturi)    
    alte cai ferate necesare in Moldova (Joi, 6 ianuarie 2022, 12:44)

    Laurell [utilizator]

    Cand vor fi bani se pot realiza si urmatoarele lucrari la infrastructura feroviara, cum sunt:
    - reparatia cai ferate intre Adjud si Siculeni;
    - linie noua între Bicaz și Gheorghieni care ar uni căile ferate existente spre Bacău prin Piatra Neamț, la Gheorghieni există magistrala 400;
    - linie între Bacău și Moinești/Comănești care va uni magistrala 500 și linia Adjud - Siculeni.
    - linie între Bacău și Onești și posibil până la Brețcu vor putea uni magistrala 500 și linia 404, deja existente dar nereparate. Aceste linii ar micșora distanța și durata între Moldova și Transilvania;
    - linie noua între Iași și Botoșani via Harlau sau Trusesti, va aduce oamenii la tren, sunt localități cu destui locuitori, liniile prin Veresti sau Dorohoi ocolesc, nu sunt convenabile;
    Aceste bucăți de cale ferată, paralele cu drumul și autostrada vor scurta cu cel puțin 50 de kilometri distanțe și durate între localități și județe din Moldova, Republica Moldova și Transilvania, Banat.
    De asemenea o noua cale ferată între București și Chișinău prin Bârlad și Huși.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by