China a depășit pragul de 40.000 de km de linii de tren de mare viteză

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 6 ianuarie 2022, 17:23 Economie | Industrie Feroviara


Tren de mare viteza din China
Foto: Yinan Zhang | Dreamstime.com
China a investit anul trecut 117 miliarde dolari în sectorul feroviar, iar rețeaua totală a depășit borna de 150.000 km, dintre care 40.000 sunt linii de mare viteză pe care trenurile pot rula, în funcție de relief și construcția liniilor, cu viteze maxime cuprinse între 250 și 350 km/h. Prima linie de mare viteză din China a fost deschisă în 2008.

Anul trecut China a inaugurat 4.208 km de cale ferată nouă, dintre care 2.168 km au fost linii ferate de mare viteză. O inaugurare a avut loc pe 30 decembrie când au început să circule trenuri pe linia de 176 km Anqing – Jiujiang, viteza maximă fiind 350 km/h. Construcția a durat 5 ani.

În ultima zi din an a fost inaugurată o linie convențională de 88 km în zona portului Nansha, linia fiind mai ales destinată transportului de marfă.

Cea mai lungă linie de mare viteză deschisă în decembrie a fost Ganzhou – Shenzhen, 436 km, viteză maximă 350 km/h. Între cele două orașe trenurile făceau 5 ore pe linia veche, convențională, acum cele mai rapide fac o oră și 49 minute.

Cum a crescut rețeaua chineză de mare viteză (câți km erau în folosință în fiecare an)


2008: 672 km
2009: 2.700 km
2010: 5.100 km
2011: 6.100 km
2012: 9.400 km
2013: 11.000 km
2014: 16.500 km
2015: 19.800 km
2016: 19.800 km
2017: 25.200 km
2018: 29.900 km
2020: 36.000 km
2021: 38.000 km
2022: 40.000 km
(National Bureau of Statistics of China, China Daily)

De ce China construiește atât de repede și atât de ieftin căi ferate de mare viteză


- costul cu forța de muncă este mic
- forța de muncă este aproape nelimitată
- exproprierile se fac rapid și ieftin, dat fiind regimul totalitar
- nu se pierde timp cu licitații și contestații
- statul este extrem de puternic și toate resursele de cercetare au fost mobilizate
- standardizare puternică a tehnicilor de construcție pentru a scădea cât mai mult costurile
- diversele autorități sunt dornice să investească în căi ferate pentru a crea locuri de muncă.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1443 vizualizari

  • +6 (8 voturi)    
    China e mic copil (Joi, 6 ianuarie 2022, 17:31)

    bg80 [utilizator]

    le-am dat avantaj cihnezilor, asa sa ia startul un pic inainte.

    altfel cand ne punem pe treaba o sa le tremure izmenele.

    astia 30 de km de autostrada inaugurata la noi au fost doar asa la deruta.

    si nici nu se compara trebnul Beujing Shanghai cu Otopeni - Gara de Nord,

    n
    • +3 (5 voturi)    
      Sa ramana ei cu tehnologia asta! (Joi, 6 ianuarie 2022, 17:50)

      moima [utilizator] i-a raspuns lui bg80

      Numa viermii se tarasc pe pamant si ramele pe sub el.

      Noi o sa punem in aplicare o tehnologie veche dar secreta. Tracica. Care leviteaza orce. Decat sa crezi. Si face frecare zero. Practic stie orce prost ca dacii pur si simplu se-mpingea in spatiu.

      E simplu. Il faci mic pe spatiu din fata si il maresti p-ala sin spate. Cum ar fi, spatiu te suge din fata si te-mpinge din spate.

      Decat VOTATI AUR si toate tehnologiile secrete dacice rominesti vor fi facute open-source dar numai la romani!
    • +4 (6 voturi)    
      China (Joi, 6 ianuarie 2022, 18:27)

      atc [utilizator] i-a raspuns lui bg80

      La autostrazi noi ne apropiem de 1.000 km., chinezii de 100.000 km. In 1989 noi aveam 100 km iar ei 200 km.Desigur, propaganda!
  • +1 (1 vot)    
    unde și cum (Joi, 6 ianuarie 2022, 18:43)

    irys [utilizator]

    Model pt unde ar trebui să ajungem găsim mai ușor
    (SUA, Franța, Austria, Suedia ș.a.).
    Modelul pt cum să ajungi la țintă trebuie căutat la cei care au parcurs un drum asemănător într-o perioadă istorică relativ scurtă.
    La ,,De ce China construiește atât de repede și atât de ieftin” ordinea e alta (inversă):
    - pt că se dorește repedele (și ieftin);
    - standardizare puternică a tehnicilor de construcție pentru a scădea cât mai mult costurile;
    - statul este extrem de puternic și toate resursele de cercetare au fost mobilizate;
    - diversele autorități sunt dornice să investească în căi ferate pentru a crea locuri de muncă...și pt mobilitatea forței de muncă;
    și
    - nu se pierde timp cu licitații și contestații (am oarece îndoieli);
    - costul cu forța de muncă este mic (lucrează personal calificat pt ,,tehnicile de construcție” în domeniu și pt a se obține calitatea necesară vitezelor de 300 km/h - mă îndoiesc de acest argument);
    - forța de muncă este aproape nelimitată (ca și mai sus - mă îndoiesc de acest argument, menit să alimenteze poveștile cu hei rup-ul supranumeric);
    - exproprierile se fac rapid și ieftin, dat fiind regimul totalitar
    (despre acest ,,argument” trebuie spus:
    peste 90% din populație trăiește pe 45% la sută din teritoriu-spre est/sudest
    din motive de siguranță și de tehnologie și pt salvarea fiecărui petec de pământ , aceste căi ferate sunt suspendate în cea mai mare parte pe piloni
    este celebră imaginea casei unui chinez care n-a fost de acord să fie expropiat ,,ieftin și rapid”, casă încorsetată la nivelul acoperișului de benzile unei autostrăzi).
    În ce privește motivația-justificarea construirii unor linii, unele n-au cum să se amortizeze - în zone deșert
    ice sau podișul tibetan - iar pe altele circulă 40 de garnituri TGV zilnic (Pekin-Shanghai).
  • -3 (5 voturi)    
    România are câteva linii cu viteze bune (Joi, 6 ianuarie 2022, 19:02)

    Laurell [utilizator]

    În România, trenurile circulă cu viteze maxime de 160 km pe oră de la București la Constanța și Valea Prahovei, de la Sighișoara la Alba Iulia.
    Sunt trenuri din oră în oră sau mai des ziua.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by