Guvernul federal german și cele ale land-urilor vor investi 13,6 miliarde euro în infrastructură feroviară în acest an, cu 900 milioane euro mai mult decât în 2021. Se va da în folosință și o mică porțiune de 250 km/h, vor continua lucrările la tuneluri care să facă mai rapid traficul în zona urbană și vor fi modernizate și liniile din zonele de frontieră. România a investit în total 5,5 miliarde euro în modernizarea infrastructurii feroviare în ultimii 20 de ani.

Tren din GermaniaFoto: Oxygen64, Dreamstime.com

Germania va investi 13,6 miliarde euro și vor fi modernizați 1800 km de linii, se vor face renovări la 800 de gări și vor fi reparate 140 de poduri.

Unul dintre proiectele importante ține de darea în folosință a liniei de 60 km între Wendlingen și Ulm, unde trenurile vor putea rula cu 250 km/h. Testele au început anul trecut, linia se va regăsi în Mersul Trenurilor care începe în decembrie.

Se vor face lucrări de extindere a capacității și de creștere a vitezei maxime la 250 km/h și pe linia spre Elveția: Karlsruhe – Basel.

Pe câteva dintre liniile cele mai aglomerate se va trece de la linie dublă, la patru linii, la Munchen va începe construcția unui al doilea tunel subteran și pe unele porțiuni cu linie simplă se va face dublare.

La Hamburg va fi construită o nouă linie de S-Bahn, iar pe magistrala Saxonia - Franconia vor fi făcute modernizări, pentru a permite viteze de 160 km/h.

Sursa: International Railway Journal