​Compania feroviară națională MAV-Start, care în ultimii ani și-a modernizat puternic materialul rulant, a acordat un contract pentru a cumpăra 35 de locomotive electrice de la Siemens, cu opțiunea de a mai comanda încă 80 de locomotive. Ungaria are și producție importantă de vagoane de cale ferată ultra-moderne care sunt folosite pe plan intern.

Vagoane din UngariaFoto: Hotnews

În Ungaria nu se poate circula cu 200 km/h, dar operatorul național își mărește flota de vehicule capabile să atingă acestă viteză, în ideea că vor exista pe viitor astfel de porțiuni și în Ungaria.

MAV-Start a lansat în 2020 licitația pentru contractul în care vrea să cumpere 115 locomotive, iar două companii au depus oferte: Siemens, cu locomotivele Vectron și Bombardier, cu modelul Traxx.

Costul locomotivelor Siemens, în funcție de complexitate, este între 3,5 milioane și 4 milioane euro/unitate.

MAV va folosi locomotivele pe serviciile InterCity și va lansa trenuri IC+ care vor circula pe cele mai rapide magistrale, unde vitezele maxime sunt de 160 km/h.

De câțiva ani, Ungaria produce vagoane ultra-moderne la fabrica de la Szolnok, vagoane capabile de 200 km/h care sunt utilizate de MAV-Start pe cele mai importante rute interne și mai ales internaționale.

Cele mai moderne vagoane MAV cu compartimente ajung și în România, pe trenul internațional Corona: Brașov - Budapesta.

Vagoane produse în Ungaria sunt certificate pentru a rula cu 200 km/h și se regăsesc pe trenuri care ajung în România, Austria, Cehia, Polonia, Slovacia, Germania și Elveția.

Sursa: International Railway Journal