​CFR Infrastructură a desemnat compania care va executa lucrările de modernizare a liniei de 39 km dintre Caransebeș și Lugoj, pentru viteze maxime de 160 km/h. Cele mai rapide trenuri fac 40 de minute, cu o viteză medie de sub 60 km/h. Acum 20 de ani trenurile IC parcurgeau distanța în doar 26 de minute.

Lucrari feroviareFoto: CFR Infrastructura

Tronsonul este pe magistrala 100 București - Timișoara pe care trenurile fac cu 3 ore mai mult decât acum un sfert de secol.

Ce spune CFR SA

CFR SA a desemnat oferta câștigătoare la procedura de licitaţie publică pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare pe secțiunea Caransebeș - Lugoj (lotul 1), aferentă obiectivului “Modernizarea liniei CF Caransebeș - Timișoara - Aradˮ, pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Oferta financiară depusă de Asocierea WEBUILD SPA - SALCEF SPA, în valoare de 1.367.674.772,56 lei, fără TVA, a fost desemnată câștigătoare, contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii.

Sursa de finanţare a fost identificată și va fi asigurată prin Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.

Proiectul de modernizare pe subsecțiunea Caransebeș - Lugoj (Lot 1) cuprinde lucrări complexe de infrastrutură şi suprastructură feroviară (terasamente, linii, stații C.F, consolidarea lucrărilor de artă, lucrări de instalații, energoalimentare, telecomunicaţii) și de protecţia mediului.

Obiectivele principalele ale programului de modernizarea sunt:

- îmbunătățirea geometriei traseului și sporirea capacității portante a căii pentru a permite circulația trenurilor cu viteza de până la 160 km/h;

- modernizarea staţiilor şi haltelor de mişcare, adaptând capacitatea de exploatare la volumul de trafic şi la necesităţile tehnologice;

- modernizarea clădirilor staţiilor de călători, construirea de pasarele şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;

- înlocuirea de poduri, podeţe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătăţirea terenului de fundare și a terasamentelor;

- dublarea liniei pe toată lungimea;

- montare de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferată ce străbat localități;

- construcţia drumurilor de întreţinere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);

- construcţie clădire de mentenanţă în staţia Caransebeş;

- instalaţii de centralizare electronică şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);

- modernizarea echipamentului de telecomunicaţii;

- montarea de încălzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, în staţii, în halte de mişcare şi la ramificaţii, pentru a combate efectele înzăpezirii liniei CF.

Prin modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe pe subsecțiunea Caransebeș - Lugoj (Lot 1) se vor asigura condiţii tehnice pentru circulaţia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar.