​CFR SA informează că a fost semnat primul și cel mai important contract de finanțare pentru domeniul feroviar, în valoare de 8,77 miliarde lei, din cadrul Programului Naţional de Redresare și Reziliență (PNRR). Este vorba despre modernizarea liniei de cale ferată Caransebeș - Timișoara - Arad, pe o lungime totală de 162 km.

Lucrari feroviareFoto: CFR Infrastructura

Contractul de finanțare, semnat de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, și directorul general al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, Ion Simu Alexandru, are drept scop modernizarea liniei de cale ferată Caransebeș - Timișoara - Arad, pe o lungime totală de 162 km.

Proiectul de modernizare a liniei de cale ferată Caransebeș - Timișoara - Arad, este structurat în 4 loturi, fiecare lot având deja constructorul desemnat, în cadrul procedurilor de licitație publică pentru proiectare și execuție lucrări, astfel:

Lotul 1: Caransebeș - Lugoj

Lotul 2: Lugoj - Timișoara Est

Lotul 3: Timișoara Est - Ronaț Triaj Gr. D

Lotul 4: Ronaţ Triaj Gr. D - Arad

Ce lucrări se vor executa

  • dublarea liniei de cale ferată pe toată lungimea traseului:
  • refacerea infrastructurii liniilor și corectarea traseului pentru atingerea vitezei de circulație de 160 km/h;
  • modernizarea clădirilor de călători;
  • construirea de pasarele pietonale și adaptarea nivelului peroanelor la standardele europene;
  • înfiintarea de halte de călători în zonele urbane, pentru accesul direct la rețeaua feroviară de transport;
  • desființarea sau transformarea trecerilor la nivel în pasaje denivelate;
  • lucrări specifice de exploatare feroviară, prin construirea a două clădiri de mentenanță, un centru regional de management al traficului și sistem ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM -R).

Linia de cale ferată Caransebeș - Timișoara - Arad se află pe Coridorul Orient/Est Mediteranean, parte a rețelei feroviare TEN-T Core.