În Indonezia au ajuns primele trenuri de mare viteză și este prima oară când trenuri de mare viteză produse în China ajung într-o destinație de export. Costurile totale nu vor fi mici: 8 miliarde dolari pentru 142 km, însă timpii de parcurs între Jakarta și Bandung vor fi chiar și de 36 minute, față de mai bine de 195 minute în prezent.

Tren pentru IndoneziaFoto: China Daily

Indonezia este a patra cea mai populată țară din lume, cu 275 de milioane de locuitori. Rețeaua feroviară nu este foarte dezvoltată și cele mai rapide tronsoane permit viteze medii de 80 km/h.

În prezent, trenurile fac peste 3 ore și 15 minute pe cei 173 km dintre Jakarta și Bandung. Pe noua cale ferată de mare viteză, mai directă, vor fi 142 km și drumul va dura între 36 și 45 de minute, în funcție de numărul de opriri.

Calea ferată de mare viteză este gata în proporție de 90%, iar 16 km dintre cei 142 km vor fi prin tuneluri. Calea ferată este construită după standardele chinezești, iar viteza maximă posibilă este 350 km/h. Cu siguranță va fi însă mai mică la început, din motive de siguranță.

11 trenuri electrice cu 600 de locuri fiecare vor fi livrate de compania chineză CRRC Qingdao Sifang până în 2023. Contractul pentru trenuri a fost semnat în aprilie 2017, pentru 370 milioane dolari.

Costurile totale cu această cale ferată sunt de peste 8 miliarde dolari, deși inițial estimările indicau 6 miliarde dolari. Testele dinamice ar trebui să înceapă în noiembrie, iar trenurile cu pasageri vor circula în cel mai bun caz din iunie 2023.

Calea ferată a fost construită de un consorțiu unde firmele indoneziene au 60% din acțiuni, iar cele chineze, 40%. Inițial se credea că linia poate fi gata în 2019, dar au fost probleme tehnice, iar exproprierile au durat foarte mult.

Surse: International Railway Journal, Xinhua, Railway-Techology.com, China Daily