​CFR Infrastructură anunță că joi a fost semnat contractul pentru electrificarea și modernizarea a 53 de km de cale ferată dintre Cluj și Oradea. Durata de implementare a contractului este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor. Contractul este parte a PNRR.

Lucrari feroviareFoto: CFR Infrastructura

Între Aleșd și Poieni sunt 53 de km, iar trenurile cele mai rapide fac 57-58 de minute, în timp ce trenurile Regio cele mai lente fac și peste 95 de minute. Sunt porțiuni foarte scurte de 100 km/h și mult mai lungi la sub 50 km/h.

Ce spune CFR SA

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA informează că, joi 10 noiembrie 2022, a fost semnat primul contract de electrificare și modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare, în valoare de 2,11 miliarde lei, pentru Lotul 3 Poieni - Aleșd, aferent obiectivului de investiții “Electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor (166,2 km)ˮ, finanțat cu fonduri nerambursabile prevăzute în Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.

Contractul a fost câștigat de Asocierea FCC CONSTRUCCION - GULERMAK – CCN

Asocierea desemnată câștigătoare în luna octombrie, va elabora proiectul tehnic și va executa lucrările de electrificare și modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe secțiunea Poieni - Aleșd, în lungime de 52,74 km, inclusiv lucrări civile în stațiile Bratca și Aleșd, în cele 7 halte de mișcare - Ciucea, Lacu Crișului, Piatra Craiului, Bulz, Șuncuiuș, Vadu Crișului, Butan -, 6 puncte de oprire - Valea Drăganului, Negreni, Stâna de Vale, Bălnaca, Vadu Crișului, Aleșd -, lucrări de modernizare a lucrărilor de artă - 10 poduri, 91 podețe, 2 tuneluri - Șuncuiuș (191 m), Peștera (86,20 m) -, 2 pasaje denivelate noi, la km 571+588 și km 590+950, sisteme automate de semnalizare la 31 de treceri la nivel cu calea ferată, lucrări specifice de exploatare feroviară, precum și lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) pe întregul traseu.

Obiective de utilitate publică și feroviară:

- pasarele pietonale în stațiile CF Bratca și Aleșd;

- clădire de călători nou-proiectată în Hm Ciucea;

- panouri fonoabsorbante pe o lungime totală de 32,635 km;

- clădire de mentenanță nou - proiectată în Hm Ciucea;

- rampe de încărcare-descărcare în stațiile Bratca și Aleșd, dar și în Hm Ciucea, Piatra Craiului, Vadu Crișului;

- substație de tracțiune nouă în zona Hm Butan.

Durata de implementare a contractului, în valoare de 2,11 miliarde lei, fără TVA, este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor.