CFR SA a anunțat că au fost semnate contracte de tip Quick Wins pentru ca restricțiile de viteză să fie eliminate pe o parte din magistrala 600 Tecuci - Iași. Cele mai rapide trenuri rulează în zonă cu o medie de 73 km/h, iar cele mai lente, cu sub 50 km/h.

Lucrari feroviareFoto: CFR Infrastructura

De la Tecuci la Iași sunt 170 km, iar cel mai rapid tren IR face 2 ore și 21 minute. Cel mai lent tren este un Regio care staționează mult la Bârlad și Tutova și face 4 ore și 20 minute

Ce spune CFR SA

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA vă informează că Sucursala Regională CF Iași a semnat astăzi, 09 februarie 2023, contractul, în valoare totală de 163.605.204,47 LEI, fără TVA, pentru lucrări tip Quick Wins, finanțate prin Planul Naţional de Redresare și Reziliență (PNRR).

Sucursala Regională de căi ferate Iași și S.C. NESS Proiect Europe S.R.L. Ploiești au semnat contractul pentru execuția lucrărilor de tip Quick Wins pe linia CF Tecuci - Iași (Fir II), intervalul de stații Tutova - Munteni, km 286+163 - km 328+000.

Valoarea contractului de lucrări este de 163.605.204,47 lei, fără TVA, cu finanțare asigurată din fonduri nerambursabile PNRR și are drept scop eliminarea restricțiilor de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii și creșterea vitezei de circulație până la 120 km/h (funcție de configurația traseului),pe următoarele loturi:

• Lot 1 - Tutova - Zorleni, km 286+163-289+200

• Lot 2 - Bârlad - Zorleni, km 289+200-293+500

• Lot 3 - Bârlad - Banca, km 293+500-297+500

• Lot 4 - Zorleni - Banca, km 297+500-301+500

• Lot 5 - Zorleni - Crasna, km 301+500-305+500

• Lot 6 - Banca - Crasna, km 305+500-309+500

• Lot 7 - Banca - Crasna, km 309+500-313+500

• Lot 8 - Banca - Crasna, km 313+500-319+500

• Lot 9 - Banca - Crasna, km 319+500-324+000

• Lot 10 - Banca - Crasna, km 324+000-328+000

În cadrul contractului cu o durata de implementare de 18 de luni, antreprenorul va executa lucrări de tip Quick Wins, pe o lungime totală de 41,837 km CF, cu materiale de cale noi achiziționate de constructor, lucrări care vizează înlocuirea punctuală a elementelor componente ale suprastructurii căii - șină, traverse, aparate de cale, piatră spartă - sau orice alt element care va conduce la creșterea vitezei de circulație pentru trenurile de călători și marfă, cu impact direct și imediat asupra duratei de călătorie și/sau asupra creșterii siguranței și a confortului călătorilor.

Principalele beneficii ale lucrărilor tip QUICK WINS sunt:

  • creșterea vitezei de circulație prin eliminarea restricțiilor și a limitărilor de viteză
  • eliminarea costurilor cauzate de restricții/limitări
  • creșterea eficienței activității de operare
  • diminuarea efectelor adverse asupra mediului
  • readucerea stării tehnice a liniei la parametrii proiectați
  • maximizarea gradului de siguranță

Odată cu semnarea acestui contract, CFR SA a ajuns la un grad de contractare de 89,14% din PNRR, valoarea totală a celor 126 de contracte semnate fiind de 15,16 miliarde lei, spune compania.