Au reînceput să circule trenurile de pasageri pe linia dintre Atena și Salonic unde circulația a fost oprită din 28 februarie, după ce un accident foarte grav a dus la moartea a 57 de oameni. Grecia promite investiții consistente în instalații de semnalizare, dar până le va face trebuie să încetinească trenurile și să pună reguli în plus, pentru a nu mai fi pericol.

Accident feroviar în GreciaFoto: Intime News/Athena Pictures / Shutterstock Editorial / Profimedia

Sunt 502 km între Atena și Salonic, iar cele mai rapide trenuri IC făceau 4 ore înainte de accident. Biletele costau de la 35 de euro.

În loc de șapte trenuri pe zi, există însă numai unul pe sens. Au fost introduse restricții de viteză și au fost instalați feroviari în gările de pe traseu, pentru dirijarea circulației. Vor fi adăugate noi trenuri în perioada următoare.

În afară de restricții de viteză în zonele sensibile va fi adăugată o nouă prevedere: nu pot intra simultan două trenuri în același tunel, chiar dacă există linie dublă. Circulația trenurilor de marfă între Atena și Salonic a fost reluată la final de martie.

În primul tren de pasageri ce a revenit a călătorit ministrul Transporturilor, dar și șeful companiei feroviare naționale din Grecia, ideea fiind ca pasagerii să aibă încredere din nou în tren.

Au fost multe zile cu proteste în Grecia după cumplitul accident. Autoritățile știau de ani buni că nu funcționează sistemele de semnalizare și că este nevoie de mai mult personal în teren, dar nu au făcut nimic.

Este clar că va mai trece mut timp până ce numărul de pasageri să crească simțitor. Este foarte posibil să nu se mai ajungă la numerele dinainte de accidentul de la Tempe.

Reamintim că două trenuri (unul de pasageru și altul de marfă) s-au ciocnit pe 28 februarie, după ce au ajuns să fie pe aceeași linie. În trenul de pasageri, care circula între Atena și Salonic, se aflau 342 de călători şi zece angajaţi ai căilor ferate.

​Grecia nu este o țară cu multe trenuri, fiindcă relieful nu prea este potrivit pentru căi ferate extinse. Totuși, grecii au modernizat câte ceva în ultimii ani, dar au și renumele de țară cu număr mare de accidente.

În Grecia sunt multe tronsoane ce au mare nevoie de modernizare, sunt o mulțime de zone cu linie simplă și sunt porțiuni lungi unde nu sunt instalate sistemele automatizate de semnalizare și de control al traficului.

Presa din Grecia a scris că de vină ar putea fi faptul că nu funcționează de multe ori în locomotivă sistemele electronice care să-i alerteze pe mecanici de pericole pe linie. De ani de zile aceste sisteme nu funcționează pe unele trenuri, iar în februarie din cauza acestor probleme, cele două trenuri s-au găsit pe aceeași linie și s-au ciocnit.

Surse: International Railway Journal, AFP