Sari direct la conținut

Primul tren nou cumpărat de România în ultimii 20 de ani este tot mai departe de momentul când va circula cu pasageri

HotNews.ro
Trenul Alstom intercalat intr-un marfar, Foto: Vlad Barza / HotNews.ro
Trenul Alstom intercalat intr-un marfar, Foto: Vlad Barza / HotNews.ro

​Primul tren nou cumpărat de România în ultimii 20 de ani, o ramă electrică Alstom Coradia Stream, a ajuns în țară la final de 2023, însă va circula cu pasageri în cel mai bun caz în decembrie 2024, a spus șeful Alstom pentru România, citat de Club Feroviar. În total vor ajunge 37 de trenuri în țară, dar numai trei sunt deja produse și abia în iulie va începe asamblarea trenului nr 4.

În toamna lui 2023 se spera că primul tren va circula cu pasageri din decembrie 2023, iar în februarie 2024 termenul a „alunecat” către sfârștiul verii. Nu va fi să fie. Reamintim că sunt întârzieri foarte mari și la trenurile de metrou Alstom pentru București.

Punerea în circulație a unui tren nou nu este un proces atât de simplu pe cât ar putea părea la prima vedere, a explicat directorul general al Alstom pentru România, Bulgaria și Republica Moldova, Gabriel Stanciu.

El a dat exemplul Germaniei, unde certificarea unui tren nou durează între 42 și 44 de luni, iar a unei variante/versiuni a unui tren între 25 și 27 de luni.

„Obiectivul nostru este să obținem toate certificările necesare până în luna decembrie, astfel încât trenul numărul 2, cel care a sosit la București, să poată circula cu călători în luna decembrie”, a spus Gabriel Stanciu.

Alstom a fabricat trei trenuri, fiecare parcurgând etape diferite de certificare, în paralel, pentru a se economisi timp. Primul tren a fost dus la inelul feroviar din Cehia, la Velin, pentru o serie de teste. Trenul numărul 2 a fost adus la București pentru a face teste pe inelul de la Făurei și pe rețeaua feroviară națională, în timp ce trenul numărul 3 a fost dus în Germania, pentru alte teste.

La sfârșitul lunii iunie – începutul lui iulie, toate rezultatele testelor efectuate vor fi depuse la Organismul Notificat Feroviar Român. Nu vor fi făcute însă acum toate testele prevăzute, unele dintre ele – cum ar fi cel pentru circulația pe o porțiune de rețea cu ETCS și cel pentru circulația în cuplare multiplă (două sau trei garnituri cuplate una de cealaltă pentru a circula împreună) – fiind lăsate pentru o etapă ulterioară.

Șeful Alstom a adăugat că în luna iulie va începe producția de serie pentru trenurile de la numărul 4 la numărul 37, totalul care a fost comandat de Autoritatea pentru Reformă Feroviară. O altă decizie radicală luată de cei de la Alstom este de a muta producția noilor trenuri din Polonia în Germania. Deși costurile vor fi mai mari, a explicat el, avantajele constau într-o suplețe mai mare și îndepărtarea cât mai mult a locului de producție de zona de război.

Ajută-ne să facem HotNews mai bun
Vrem să aflăm ce subiecte sunt importante pentru tine și cum putem îmbunătăți HotNews. Am pregătit un chestionar a cărui completare durează 5 minute şi care e anonim, dacă nu vrei să ne laşi adresa de mail. Nu e obligatoriu să răspunzi la fiecare întrebare, deși ne-am bucura. Orice contribuție ne ajută să luăm decizii mai bune.
Formular Feedback
ARHIVĂ COMENTARII
cartograful • 2024-05-23 09:47:21
Aici merge mema aia cu "how it started, how it's going". De aia nu merge lumea cu trenul nu pt ca-s rai si bizoni. E ca diferenta intre vrabia din mana si cioara de pe gard, doar promisiuni.
3 7
Adisson • 2024-05-23 10:07:24
Interioarele si confortul uneori nu sunt f bine alese, lucruri simple gen cum sunt orientate scaunele, daca ai loc la picioare, daca haina celui din fata sau spate nu-ti sta in freza,etc. Durata calatoriei poate fi un factor important dar multi nu aleg masina doar din comoditate ci si pentru ideea de "a avea liniste". Ar fi bine sa se consulte si un psiholog pentru cerintele de baza in a fi confortabil mental.
1 11
Würtzburg • 2024-05-23 10:14:43
Important este că s-au luat spăgile! Trenul va circula el cândva.
2 18
imi_pasa_de_romania • 2024-05-23 11:12:44
S-a luat ca sa nu comenteze, s-a dat ca sa fie bine pentru toti, s-a bifat ca sa para ca se munceste, acum ca nu e folosit, pai nu tre' si muzeele sa aiba exponate? La noi oricum asa se face: se cumpara 1-2 (ca tre' piese de schimb daca se strica unicatul) apoi nu se da in uz ca sa nu "se uzeze".
2 7
pehash • 2024-05-23 10:34:11
Transportul pe calea ferată e victima sistemului nostru de guvernare. Crește calitatea vieții, dar scad încasările la bugetul de stat. Pesediștii nu ai nici un interes să facă așa ceva.
2 15
George21 • 2024-05-23 10:45:22
exact
2 11
George21 • 2024-05-23 10:45:12
Bataie de joc...Ne batem joc de calatori pe bani publici...De ce nu angajeaza mai multi oameni pentru a testa mai repede trenurile astea?De ce vor sa continue sa puna vietile oamenilor in pericol prin folosirea vechiturilor de locomotive?
5 8
TICALOSU • 2024-05-23 11:14:43
Ați citit articolul? Ați văzut unde și cum se testează? Cine credeți ca ,,angajează mai mulți oameni pentru a testa mai repede treburile astea”? Sunt proceduri, timpi, planificări….ia faceți-vă dvs firma de teste a trenurilor și dați un exemplu despre rapiditate, eficiența, profesionalism….
9 7
INTERVIURILE HotNews.ro