​Furnizorul de solutii IT SAP anunta deschiderea unui centru de consultanta in Romania, urmand sa angajeze 400 de persoane pana in 2014, centrul avand birouri in Bucuresti, Cluj si Timisoara. Noul centru va oferi servicii de consultanta pentru clienti din Europa Centrala si de Vest. SAP Romania s-a infiintat in 2002 si are circa 100 de angajati in prezent. UPDATE; Compania estimeaza ca investitiile totale in proiect vor fi de circa 40 milioane euro in urmatorii ani, urmand sa fie angajati cam 100 de oameni anual.

Noua entitate a rezultat din transformarea fostului centru SAP Global Delivery, parte a diviziei SAP Consulting din Bucuresti si va include alte doua birouri in tara: Cluj si Timisoara. Centrul va furniza servicii pentru clienti din pietele mature din Vestul si Centrul Europei: Austria, Belgia, Germania, Luxemburg si Olanda.

Centrul din Romania, impreuna cu viitoarea entitate din Portugalia, sunt primele centre de nearshoring ale SAP in Europa.

UPDATE: Cei de la SAP spun ca nu e vorba nici pe departe de un call-center, ci de un centru de copnsultanta cu forta de munca de inalta calificare si salarii mari. Se fac deja cursuri la Timisoara unde biroul va functiona de la inceput de 2012, in timp ce biroul de la Cluj ar trebui sa se deschida in al doilea semestru al anului viitor.

Fiind vorba de o investitie unde e implicat mult capital uman si mult training, investitia totala este greu de cuantificat, insa va ajunge la 40 milioane euro, incluzand si costuriile cu sediile, a spus Franck Cohen, sef al regiunii EMEA la SAP. Vor exista si colaborari cu universitati din cele trei orase pentru a fi gasiti oameni si pentru a fi pregatiti, perioada de training urmand sa dureze cam doua luni.

Per total SAP are circa 10.000 de consultanti in Europa, astfel ca cei 400 de oameni nu reprezinta nici 5%, insa daca in universitati vor fi gasiti oameni cu potential compania germana nu exclude depasirea pragului de 400 de oameni.

Seful SAP Romania: Oamenii dintr-un call-center sunt simpli zilieri, oameni nostri au inalta calificare si pot influenta economia nationala

Intrebati daca investitia va consta intr-un simplu call-center, cei de la SAP au fost foarte vehementi - prin vocea sefului pe Romania, Valentin Tomsa - facand o diferentiere clara intre un simplu operator de call-center si consultantii de inalta calificare pe care grupul german ii va angaja in cele trei orase

"Discutam de o mare diferenta de pregatire, la noi discutam de sase saptamani numai pentru inceput, intr-un call-center obisnuit dureaza doua zile (...) Oamenii din call-centere sun simpli zilieri, vin si pleaca, adevarata valoare este ceea ce facem noi (...) Un simplu angajat dintr-un call center isi poate gasi loc de munca doar intr-un alt call-center, tot pe 200 de euro, asta este valoarea lui. Nimic mai mult, acei tineri dupa sase luni sunt plafonati.

La SAP discutam despre oameni care pot merge pe proiecte internationale, care castiga de trei - patru ori mai mult si care influenteaza economia nationala.", spune Valentin Tomsa.

Despre SAP in Romania si in lume

SAP a inregistrat pe plan local in 2010 afaceri de 17,6 milioane de euro, in crestere cu 17,1% fata de 2009. Subsidiara din Romania avea la finalul anului trecut 94 de angajati, cu 17 mai multi decat in 2009.

SAP Romania s-a infiintat in 2002, activitatea sa fiind concentrata pe vanzari si marketing, precum si pe dezvoltarea versiunilor localizate ale solutiilor SAP. Compania avea o cota de 22,1% in 2009 pe piata furnizorilor de solutii pentru afaceri (conform IDC) si peste 300 de clienti in Romania.

SAP AG s-a infiintat in 1972 si are sediul in orasul german Walldorf. Veniturile pe plan mondial au trecut de 12 miliarde euro anul trecut, iar numarul de angajati este de 53.000.