Intalnire online webPR.ro

Are potential Romania in crearea de valoare adaugata in domeniul serviciilor IT? Valentin Tomsa, Director General SAP Romania a discutat online cu cititorii

de SmileMedia    
Marţi, 6 decembrie 2011, 14:30 Economie | IT


Valentin Tomsa
Foto: Hotnews
Furnizorul de solutii IT SAP anunta in noiembrie deschiderea unui centru de consultanta cu birouri in Bucuresti, Cluj si Timisoara. Centrul din Romania, impreuna cu viitoarea entitate din Portugalia, sunt primele centre de nearshoring ale SAP in Europa. Caror clienti se adreseaza si ce servicii va asigura noul Nearshore Center SAP? Aplicatiile SAP se preteaza oricarui domeniu de business? Care sunt cele mai cautate aplicatii de business pe plan local?

Ce fel de posturi vor fi disponibile in fiecare dintre cele 3 orase anuntate si care va fi nivelul de salarizare? Cum se desfasoara programul de recrutare si care sunt cerintele la inscrierea participantilor? Cum poti sa devii consultant SAP si cate examinari se sustin inaintea certificarii? Valentin Tomsa, Directorul General al SAP Romania a discutat online cu cititorii HotNews.ro.

Valentin Tomşa se afla la conduderea SAP Romania din 2002. Este licentiat in inginerie si a absolvit Institutul Politehnic Bucureşti in 1987. In perioada 2001-2002 a fost Director de Vânzări pentru IBM Global Services la IBM Romania.


Nota Redactiei:
  • Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.
  • Va rugam sa nu adresati mai mult de doua intrebari pentru a da posibilitatea invitatilor sa raspunda la cat mai multe probleme ridicate de cititori.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


Întrebari puse de cititorii HotNews.ro:


  • Întrebarea nr. 1 popescu0

    Care este diferenta dintre un operator clasic de call center si angajatii de la centrul de naershoring SAP?

    • Valentin Tomsa

      Intr-un call center, un operator clasic realizeaza o comunicare cu clientii la nivel mediu, pe probleme standard, de rutina. Durata scolarizarii este una redusa si de complexitate mica. La centrul de nearshore SAP angajatii sunt consultanti care implementeaza solutii complexe. De asemenea, scolarizarea este diferita, de minim 2 luni, si apoi training on the job de 12 luni.

  • Întrebarea nr. 2 Andrei C

    Dat fiind ca salariile in IT-ul romanesc au crescut mult in ultimii ani, cat timp credeti ca va mai fi Romania o destinatie tentanta pentru marile companii multinationale. Nu credeti ca multi isi vor muta afacerile in Est sau in Asia unde forta de munca este mult mai ieftina?

    • Valentin Tomsa

      Romania va ramane o destinatie tentanta pentru marile companii interesate sa aiba salariati romani in IT si asta deoarece tinerii nostri sunt bine pregatiti si descurcareti. Sunt de acord ca pentru zonele de call-center exista riscul mutarii lor spre Est sau in Asia.

  • Întrebarea nr. 3 Pavel

    SAP a spus ca va angaja 400 de oameni, insa a spus ca vrea oameni super-calificati.
    1. Credeti ca veti gasi in piata oameni atat de calificati sau va ganditi sa atrageti si angajati de la alte multinationale?
    2. Ce intelegeti prin angajati calificati? Ce trebuie sa stie? Care va fi salariul unui astfel de angajat calificat?

    • Valentin Tomsa

      1. Draga Pavel, daca nu credeam ca vom gasi oameni potriviti, nu plecam la drum.
      2. Nu ne bazam numai pe calitatile dobandite in scoala, ci am initiat un program extins, numit SAP Academy, pentru a completa calificarea tinerilor angajati.

  • Întrebarea nr. 4 Vladimir

    de unde, respectiv cum as putea instala o versiune SAP? am incercat de 30 zile sa instalez programul dar fara succes..

    • Valentin Tomsa

      Depinde ce vrei sa instalezi. Exista versiuni trial pentru anumite produse SAP, iar pentru altele puteti vedea demo-uri online sau realizate de SAP sau partenerii SAP.

  • Întrebarea nr. 5 Mircea

    La aceste centre vor fi si joburi entry-level? Daca da, care este nivelul salarial si cerintele pentru un entry-level?

    • Valentin Tomsa

      Da, sunt job-uri de entry level, deoarece ne adresam tinerilor absolventi. Cerintele sunt: cunostinte economice solide, cunostinte IT, absolvent facultate, limba straina.

  • Întrebarea nr. 6 Albert

    SAP GD la infiintare apartinea de India, acum apartine de SAP AG. De ce s-a facut aceasta rocada?

    In ultimii ani au plecat din cadrul SAP GD mai multi oameni, unii dupa training, altii dupa 1 an de experienta si altii de curand cu experienta mai mare. De ce nu ati facut ceva sa ii tineti in companie, zic eu oferindu-le salarii mai atractive? Exista posibilitatea sa cautati sa angajati si fosti colaboratori/angajati SAP RO?

    Multumesc,

    • Valentin Tomsa

      Pentru ca India este foarte departe de Europa, din toate punctele de vedere.

    • Valentin Tomsa

      Referitor la oamenii care ne pleaca, un ochi rade si altul plange. Ne bucuram ca tinerii nostri au sansa sa se dezvolte, dar suntem tristi ca ne parasesc pentru alte oportunitati externe. Da, exista si posibilitatea sa angajam fosti colaboratori/angajati.

  • Întrebarea nr. 7 Unu'

    De ce nu se vor deschide şi centre de dezvoltare software? Totuşi forţa de muncă este destul de bine calificată din moment ce produc outsourcing pentru firme mari (probabil şi SAP) şi totuşi forţă de muncă este mai ieftină.

    • Valentin Tomsa

      Este posibil, nu excludem,

  • Întrebarea nr. 8 Martens

    In timp ce discutati despre proiectele pierdute de SAP si despre posibilitatile noi de dezvoltare, interfata aplicatiei contine multe erori de traducere in limba romana, ceea ce recomanda produsul ca un produs al unor amatori. Ce parere aveti despre aceste neajunsuri?

    • Valentin Tomsa

      Este bine ca ne-ati semnalat. Orice critica este bine-venita si fiti convinsi ca vom imbunatati traducerea.

  • Întrebarea nr. 9 Bogdan

    Ce vreau sa va intreb: are aceasta campanie de informare/constientizare/publicitate a dumneavoastra legatura cu faptul ca SAP nu (prea) a castigat nici o licitatie prin Romania?

    • Valentin Tomsa

      Nu are nici o legatura. Campania de comunicare despre noul centru are rolul de a informa corect pe cei interesati de serviciile pe care le vom derula aici si de oportunitatea pe care o au proaspetii absolventi de a fi instruiti la cel mai inalt nivel si de a deveni consultanti SAP>

  • Întrebarea nr. 10 Jean Valjean

    Credeti ca SAP este bun pentru Romania ?
    Aud tot mai des ca SAP este prea mare, prea greoi, prea stufos si nepotrivit pentru legislatia contabila din Romania.

    • Valentin Tomsa

      Draga Jean,
      Eu zic ca este bun. Dar decat sa auzi de la Radio Sant, mai bine incearca sa te interesezi intr-un mod direct. Iti stam la dispozitie.

  • Întrebarea nr. 11 Calin

    Buna ziua, care credeti ca ar fi sansele ca o persoana simpla care cunostinte de operare MS Ofiice generale in sensul ca a mai lucrat sa spunem in baze de date, care sa presupuna receptii de marfuri evidente de avize facturi , etc sa faca un curs de operator baze de date SAP? Pe mine unul m-ar interesa foarte mult si multi ani incerc sa prind un astfel de curs. Mentionez ca am intalnit aplicatia la o fabrica de ciment din Romania, si am fost impresionat de felul in care se pot face importurile si exporturile de date in acest program de management al productiei si vanzarilor, insa sunt convins ca aplicatia este dezvoltata si pe alte nivele.Mai exact as vrea sa stiu mai mult despre Applications, and Products in Data Processing Multumesc pentru raspunsul dvs.

    • Valentin Tomsa

      Se vor lansa anul viitor cursuri pentru operare SAP (BASIS).

  • Întrebarea nr. 12 Alex

    De ce nu a fost implementat pana acum programul SAP Univerisity Alliance in universitatile de top din Romania?

    Nu credeti ca ar fi oportun pentru SAP Romania sa recruteze din randul studentilor din anii terminali, care au participat la activitati legate de SAP?

    • Valentin Tomsa

      Programul SAP University Alliance este implementat deja la UPB, ASE si UVT. Vom continua colaborarea si cu alte universitati.

  • Întrebarea nr. 13 Cristian

    Buna ziua, pana in prezent am lucrat cu partea de planificarea productiei, productie si logistica.
    Care ar fii sansele de a deveni consultant SAP? Sunt interesat in special de detalii legate de centrul din Cluj.
    Multumesc pentru raspuns.

    • Valentin Tomsa

      Sansele tin de pregatirea ta, de dorinta de a invata pentru a obtine certificarile SAP.

  • Întrebarea nr. 14 Irina

    Buna ziua,

    Cine asigura suportul legislativ pentru SAP Romania, adica exista o firma/ persoana dedicata care interpreteaza legislatia romaneasca si care anunta consultatii SAP de modificarile legislative? Daca da, de ce multe modificari legisltiave sunt furnizate in ultimul moment sau chiar dupa ce termenul legal de aplicare a fost depasit?
    Multumesc,
    Irina

    • Valentin Tomsa

      Nu stiu daca stii, dar foarte multe dintre legile noastre sunt aplicabile retroactiv. In acest sens, este greu sa anticipezi legislatia romana... :)

  • Întrebarea nr. 15 B0g

    Buna ziua,

    va rog sa imi spuneti de ce orasul Iasi nu a fost o destinatie pentru SAP. Stiu multe firme din IT care au luat in calcul deschiderea unui sediu in Iasi, dar diferiti factori le'a facut sa se resgindeasca.
    A doua intrebase vizeaza achizitionarea Sybase: pe terment mediu - lung produsele SAP vor folosi exclusiv baze de date Sybase?

    Multumesc,
    B0g

    • Valentin Tomsa

      Aveti dreptate, Iasiul este unul dintre importantele centre universitare ale tarii si pe care sunte convins ca il vom lua in considerare in viitor. Referitor la SIBASE, este evident ca toate produsele SAP folosesc baze de date SIBASE, dar asta nu inseamna ca nu pot fi folosite si pe celelalte tipuri de baze relationale.

  • Întrebarea nr. 16 Unu`

    Buna ziua,

    2 intrebari: Se vor angaja in noile centre si angajati cu experienta pe salarii mai bune decat cele pentru entry level?
    Daca o persoana nu are certificare dar in schimb are 3 ani de experienta pe SAP este un candidat bun pentru noile locatii SAP?

    Multumesc

    • Valentin Tomsa

      Draga unu', esti tot unu' cel de ieri?

    • Valentin Tomsa

      Si apropos, remarc ca toti sunteti anonimi. De ce? Este o moda? Este un standard? Sau este lipsa de curaj a unei opinii?

  • Întrebarea nr. 17 baciu ciprian

    Va rog sa ne specificati cui ne putem adresa pentru o analiza a sistemului SAP pe care il avem implementat si pentru eventuale traininguri, in special pentru contabilitate romaneasca. Ma intreseaza colaboratori autorizati sa desfasoare aceste activitati.

    • Valentin Tomsa

      Oricare dintre partenerii nostri pot sa raspunda cerintelor tale. Intra pe site-ul nostru si ii identifici.

  • Întrebarea nr. 18 Anonim

    Buna ziua,

    Timisoara e un oras intr-un echilibru stabil (dar, paradoxal, precar) al cererii/ofertei de astfel de joburi. In mod natural, ma gandesc ca multinationalele de aici au prevazut venirea SAP sau au aflat de ea inainte de a deveni publica stirea.
    Intrebarea mea e destul de delicata si intra in aria "tabu-urilor": exista vreun "gentlemen's agreement" cu multinationalele mari din Timisoara?
    Daca nu, o sa inceapa head-hunting-ul?
    Daca da, ce se intampla cu cei care doresc sa ajunga la SAP, dar sunt blocati de aceasta intelegere?

    Va multumesc!

    • Valentin Tomsa

      Piata muncii este libera, inclusiv in Romania. Cred ca fiecare dintre companii trebuie sa isi motiveze si sa-si retina talentele. Daca nu reusesc sa o faca, nu este vina altora, ci in exclusivitate vina lor.

  • Întrebarea nr. 19 johny

    Buna ziua,

    Va rog sa imi spuneti unde pot urma cursuri pentru a accede la un nivel superior in cunoasterea SAP. As dori sa devin consultant SAP; in prezent am experienta ca utilizator, modul MM. Care sunt costurile?Multumesc.

    • Valentin Tomsa

      Iti sugerez sa iei legatura cu partenerii nostri de training Aleron.

  • Întrebarea nr. 20 Dana

    Buna ziua,

    Din ce am vazut pe site, SAP a externalizat serviciile de training firmei Aleron Training Center.

    In prezent, exista intentia formarii unui fel de "SAP University" chiar in cadrul firmei ? Ma refer la cursuri complexe (de la contabilitate pana la folosirea sistemului), un fel de "bootcamp", destinate atat clientilor cat si consultantilor (actuali sau in devenire) ? Multumesc.

    • Valentin Tomsa

      Dana, nu inteleg. Reformuleaza.

  • Întrebarea nr. 21 anonim

    In strainate SAP este considerat unul dintre angajatorii de top in IT, din punct de vedere al salarizarii, facilitatilor oferite anagajatilor etc
    Cum va fi situatia in Romania, dat fiind ca centrele din Romania vor fi primele centre de nearshoring ale SAP in Europa?
    Cand vor fi deschise aceste centre mai exact si daca puteti oferi cat mai multe detalii despre posturile disponibile, programele de recrutare , nivelul de salarizare etc.
    Va multumesc!

    • Valentin Tomsa

      Trimite, te rog, un mail pe adresa info.romania@sap.com in atentia departamentului HR.

  • Întrebarea nr. 22 sorin

    Cam care e raportul intre nr. de posturi preconizate pe partea de dezvoltare software respectiv consultanta?
    Care sint pozitiile pt care se fac(se vor face angajari): programator beginner/senior, project manager etc.
    In Romania se vor dezvolta si proiecte noi sau doar se vor implementa specificatii ale unor proiecte "manage-uite" de afara?

    • Valentin Tomsa

      Sorin, iti sugerez ca si colegului. Trimite un mail la info.romania@sap.com.

  • Întrebarea nr. 23 Elena

    In Romania, tara care nu duce lipsa de informaticieni, marea majoritate a celor care au auzit de SAP se gandesc la software pentru contabilitate si, cum sunt firme care au implementat SAP R3, sunt si persoane care exploateaza diversele module FI/MM/CO/etc. dar si programatori ABAP.
    Putini sunt insa cei care stiu de existenta SAP Portal si dezvoltare aplicatii pe platforma SAP NetWeaver. Personal am aflat toate acestea prin 2009 si prin MULT STUDIU INDIVIDUAL(deoarece oferta de cursuri SAP NetWeaver in Romania este foarte slaba, chiar inexistenta pentru programare Java) am ajuns sa fac programare SAP NetWeaver - SAP Portal si detin CERIFICAREA "SAP Development Consultant SAP Netweaver 2004s – SAP Portal".
    Activitatea noului Nearshore Center SAP va acoperi si aceasta arie SAP? Daca DA, ce sanse as avea pentru o eventuala angajare daca nu vorbesc GERMANA/Franceza?

    Multumesc,

    • Valentin Tomsa

      Elena, ai o sansa daca vorbesti bine engleza si este dispusa sa studiezi intensiv germana sau franceza.

  • Întrebarea nr. 24 Seby

    Cum va influenta deschiderea acestui nearshore activitatea (si implicit cifra de afaceri) distribuitorilor de solutii SAP? Adica a partenerilor SAP.

    • Valentin Tomsa

      Eu sper ca pozitiv. Sper sa se creeze o emulatie din care sa beneficieze si partenerii nostri. Dorim ca partenerii nostri sa fie profitabili si sa utilizeze cat mai multe resurse calificate.

  • Întrebarea nr. 25 friend

    prin deschiderea acestor 3 centre de nearshore, ce implica o crestere semnificativa a resurselor umane si a competentelor detinute de acestia, se preconizeaza ca in viitor SAP Romania sa comercializeze si servicii de implementare in Romania, cu alte cuvinte, sa devina si furnizor de servicii de implementare sau ramane la nivelul de furnizor de software?
    Din ce data se va comercializa oficial, prin parteneri, sybase ca sistem de baza de date pentru aplicatiile SAP. Care va fi procentul la care se va calcula valoarea acesteia? Se urmareste, macar prin acest mijoc de calcularea a valorii licentelor SAP reducerea preturilor sau marginalizarea altor furnizori de sisteme de baze de date?

    • Valentin Tomsa

      Noi si acum furnizam servicii de implementare, dar pe anumite zone si pentru anumite solutii. Partenerii nostri sunt cei care au responsabilitatea implementarilor end-to-end a unor solutii in Romania.

      Da, SYBASE este disponibil si acum.

  • Întrebarea nr. 26 Rada Laura

    Din experienta dumneavoastra care sunt cele mai cautate aplicatii de business de pe piata romaneasca? Cu care din ele va concura SAP atat din pozitia de furnizor cat si din pozitia de implementator sofware?

    • Valentin Tomsa

      Inca suntem la stadiul de implementare ERP-uri. Mai nou, in mare voga sunt si portalele. Evident, SAP este bine pozitionat in ambele zone, atat ca si furnizor de solutie, cat si ca implementator.

  • Întrebarea nr. 27 Constantin Maricel

    Cum se va asigura SAP Romania ca odata ce acesti consultanti vor dobandi experienta acestia nu vor pleca catre pietele mature ale SAP, unde un job de SAP consultant poate fi chiar bine platit ?

    • Valentin Tomsa

      Iti multumesc, Constantin. Esti primul cu nume si prenume in toata conversatia noastra. Este o intrebare la care ma gandesc si eu de foarte mult timp si nu am gasit raspunsul. Daca ai cumva vreo sugestie, este mai mult decat binevenita.

  • Întrebarea nr. 28 Alexandru

    De ce SAP merge numai la multinationale?

    • Valentin Tomsa

      Este un mit, draga Alexandru, care s-a stins de cel putin 10 ani. In Romania sunt foarte multe firme private, performante, cu un management excelent care exploateaza sistemele SAP intr-un mod foarte profesionist.

  • Întrebarea nr. 29 Mihai

    Buna ziua,
    Programator SQL la baza, experienta in dezvoltare sisteme tip ERP (mySQL ; SQL) , am experienta migrare legacy-SAP (tool conversie , tool verificare collection sheet,etc), am facut parte din echipa implementare SAP, actualmente sunt SAP FICO suport (implementari, proiecte si configurari) am cunostinte detaliate sistem contabil RO, as dori sa aplic pentru un post . Cum anume putem lua legatura ?
    Multumesc

    • Valentin Tomsa

      Trimite un mail la info.romania@sap.com, in atentia departamentului HR.

  • Întrebarea nr. 30 Cristina

    Bună ziua,

    De 4 ani lucrez ca și administrator SAP (R/3, Ecc6, BW, CRM, APO, Portal ), nivel I (de genul gestionarii imprimantelor, alocării de spațiu tablespace-urilor, data dictionary, creare de job-uri în SAP, gestionare backup-uri, oprire/pornire aplicatii server , post-refresh ) însă, la compania la care lucrez eu, în RO, nu este posibil să se facă administrare SAP la un nivel mai avansat (instalari și configurări de noi sisteme SAP, upgrade de oracle, ), această administrare se face din altă țară... Aș dori să știu mai multe despre cursurile de certificare SAP din RO:
    - este posibil ca la mai multe cursuri făcute să se facă o reducere de preț?
    - este posibil să se dea decât examenul de certificare, fără a urma cursul?
    - care este intervaul în care se încadrează costurile pentru certificarea în administrare SAP?
    - am studiat ADM100, ADM102, SAPTEC. Cu ce credeți că ar trebui să continui?

    Vă mulțumesc,
    Cristina

    • Valentin Tomsa

      Trimite un mail la info.romania@sap.com, in atentia Cameliei Hars.

  • Întrebarea nr. 31 Gogu

    Cat de bine se plateste in centrele SAP?

    • Valentin Tomsa

      Gogule, daca salariul este singurul criteriu pentru care vrei sa vii la SAP, te rog sa nu aplici. Noi credem ca salariul vine ca o rezultanta a dorintei de dezvoltare si de performanta a fiecarui tinar. Este o rezultanta, si nu un scop in sine.

    • Valentin Tomsa

      Trebuie sa mai adaug ceva foarte important, acela ca trebuie sa fii foarte pasionat si sa iti placa ceea ce faci.

  • Întrebarea nr. 32 sapisimus

    Este o conditie obligatorie cunoasterea limbii germane pentru consultantii care vor dori sa aplice pentru posturile din noul centru nearshore sau este sufiecienta limba engleza si/sau alte limbi de circulatie internationala?

    • Valentin Tomsa

      Nu.

  • Valentin Tomsa

    Dragi Prieteni, va multumesc pentru timpul vostru si pentru intrebarile puse. Va stau la dispozitie si in perioada urmatoare pentru alte intrebari. La revedere si Sarbatori Fericite!





7666 vizualizari

  • Operator call-center / angajat SAP (Marţi, 6 decembrie 2011, 15:26)

    popescu0 [anonim]

    Care este diferenta dintre un operator clasic de call center si angajatii de la centrul de naershoring SAP?
    • re: Operator call-center / angajat SAP (Miercuri, 7 decembrie 2011, 15:04)

      Valentin Tomsa [hotnews.ro] i-a raspuns lui popescu0

      Intr-un call center, un operator clasic realizeaza o comunicare cu clientii la nivel mediu, pe probleme standard, de rutina. Durata scolarizarii este una redusa si de complexitate mica. La centrul de nearshore SAP angajatii sunt consultanti care implementeaza solutii complexe. De asemenea, scolarizarea este diferita, de minim 2 luni, si apoi training on the job de 12 luni.
  • Salarii IT Romania (Marţi, 6 decembrie 2011, 16:04)

    Andrei C [anonim]

    Dat fiind ca salariile in IT-ul romanesc au crescut mult in ultimii ani, cat timp credeti ca va mai fi Romania o destinatie tentanta pentru marile companii multinationale. Nu credeti ca multi isi vor muta afacerile in Est sau in Asia unde forta de munca este mult mai ieftina?
    • re: Salarii IT Romania (Miercuri, 7 decembrie 2011, 15:06)

      Valentin Tomsa [hotnews.ro] i-a raspuns lui Andrei C

      Romania va ramane o destinatie tentanta pentru marile companii interesate sa aiba salariati romani in IT si asta deoarece tinerii nostri sunt bine pregatiti si descurcareti. Sunt de acord ca pentru zonele de call-center exista riscul mutarii lor spre Est sau in Asia.
  • Angajati super-calificati (Marţi, 6 decembrie 2011, 16:31)

    Pavel [anonim]

    SAP a spus ca va angaja 400 de oameni, insa a spus ca vrea oameni super-calificati.
    1. Credeti ca veti gasi in piata oameni atat de calificati sau va ganditi sa atrageti si angajati de la alte multinationale?
    2. Ce intelegeti prin angajati calificati? Ce trebuie sa stie? Care va fi salariul unui astfel de angajat calificat?
    • re: Angajati super-calificati (Miercuri, 7 decembrie 2011, 15:07)

      Valentin Tomsa [hotnews.ro] i-a raspuns lui Pavel

      1. Draga Pavel, daca nu credeam ca vom gasi oameni potriviti, nu plecam la drum.
      2. Nu ne bazam numai pe calitatile dobandite in scoala, ci am initiat un program extins, numit SAP Academy, pentru a completa calificarea tinerilor angajati.
  • Instalare SAP (Marţi, 6 decembrie 2011, 17:24)

    Vladimir [anonim]

    de unde, respectiv cum as putea instala o versiune SAP? am incercat de 30 zile sa instalez programul dar fara succes..
    • re: Instalare SAP (Miercuri, 7 decembrie 2011, 15:08)

      Valentin Tomsa [hotnews.ro] i-a raspuns lui Vladimir

      Depinde ce vrei sa instalezi. Exista versiuni trial pentru anumite produse SAP, iar pentru altele puteti vedea demo-uri online sau realizate de SAP sau partenerii SAP.
  • Entry-level (Marţi, 6 decembrie 2011, 17:28)

    Mircea [anonim]

    La aceste centre vor fi si joburi entry-level? Daca da, care este nivelul salarial si cerintele pentru un entry-level?
    • re: Entry-level (Miercuri, 7 decembrie 2011, 15:09)

      Valentin Tomsa [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mircea

      Da, sunt job-uri de entry level, deoarece ne adresam tinerilor absolventi. Cerintele sunt: cunostinte economice solide, cunostinte IT, absolvent facultate, limba straina.
  • SAP (Marţi, 6 decembrie 2011, 17:37)

    Albert [anonim]

    SAP GD la infiintare apartinea de India, acum apartine de SAP AG. De ce s-a facut aceasta rocada?

    In ultimii ani au plecat din cadrul SAP GD mai multi oameni, unii dupa training, altii dupa 1 an de experienta si altii de curand cu experienta mai mare. De ce nu ati facut ceva sa ii tineti in companie, zic eu oferindu-le salarii mai atractive? Exista posibilitatea sa cautati sa angajati si fosti colaboratori/angajati SAP RO?

    Multumesc,
    • re: SAP (Miercuri, 7 decembrie 2011, 15:34)

      Valentin Tomsa [hotnews.ro] i-a raspuns lui Albert

      Pentru ca India este foarte departe de Europa, din toate punctele de vedere.
    • re: SAP (Miercuri, 7 decembrie 2011, 15:35)

      Valentin Tomsa [hotnews.ro] i-a raspuns lui Albert

      Referitor la oamenii care ne pleaca, un ochi rade si altul plange. Ne bucuram ca tinerii nostri au sansa sa se dezvolte, dar suntem tristi ca ne parasesc pentru alte oportunitati externe. Da, exista si posibilitatea sa angajam fosti colaboratori/angajati.
  • Centre de dezvoltare software? (Marţi, 6 decembrie 2011, 19:12)

    Unu' [anonim]

    De ce nu se vor deschide şi centre de dezvoltare software? Totuşi forţa de muncă este destul de bine calificată din moment ce produc outsourcing pentru firme mari (probabil şi SAP) şi totuşi forţă de muncă este mai ieftină.
    • re: Centre de dezvoltare software? (Miercuri, 7 decembrie 2011, 15:12)

      Valentin Tomsa [hotnews.ro] i-a raspuns lui Unu'

      Este posibil, nu excludem,
  • Traducere interfata (Marţi, 6 decembrie 2011, 19:42)

    Martens [anonim]

    In timp ce discutati despre proiectele pierdute de SAP si despre posibilitatile noi de dezvoltare, interfata aplicatiei contine multe erori de traducere in limba romana, ceea ce recomanda produsul ca un produs al unor amatori. Ce parere aveti despre aceste neajunsuri?
    • re: Traducere interfata (Miercuri, 7 decembrie 2011, 15:13)

      Valentin Tomsa [hotnews.ro] i-a raspuns lui Martens

      Este bine ca ne-ati semnalat. Orice critica este bine-venita si fiti convinsi ca vom imbunatati traducerea.
  • SAP din ce in ce mai prezent in presa (Marţi, 6 decembrie 2011, 20:39)

    Bogdan [anonim]

    Ce vreau sa va intreb: are aceasta campanie de informare/constientizare/publicitate a dumneavoastra legatura cu faptul ca SAP nu (prea) a castigat nici o licitatie prin Romania?
    • re: SAP din ce in ce mai prezent in presa (Miercuri, 7 decembrie 2011, 15:14)

      Valentin Tomsa [hotnews.ro] i-a raspuns lui Bogdan

      Nu are nici o legatura. Campania de comunicare despre noul centru are rolul de a informa corect pe cei interesati de serviciile pe care le vom derula aici si de oportunitatea pe care o au proaspetii absolventi de a fi instruiti la cel mai inalt nivel si de a deveni consultanti SAP>
  • SAP este bun in Ro ? (Marţi, 6 decembrie 2011, 23:10)

    Jean Valjean [anonim]

    Credeti ca SAP este bun pentru Romania ?
    Aud tot mai des ca SAP este prea mare, prea greoi, prea stufos si nepotrivit pentru legislatia contabila din Romania.
    • re: SAP este bun in Ro ? (Miercuri, 7 decembrie 2011, 15:15)

      Valentin Tomsa [hotnews.ro] i-a raspuns lui Jean Valjean

      Draga Jean,
      Eu zic ca este bun. Dar decat sa auzi de la Radio Sant, mai bine incearca sa te interesezi intr-un mod direct. Iti stam la dispozitie.
  • Cursuri operare (Miercuri, 7 decembrie 2011, 0:39)

    Calin [anonim]

    Buna ziua, care credeti ca ar fi sansele ca o persoana simpla care cunostinte de operare MS Ofiice generale in sensul ca a mai lucrat sa spunem in baze de date, care sa presupuna receptii de marfuri evidente de avize facturi , etc sa faca un curs de operator baze de date SAP? Pe mine unul m-ar interesa foarte mult si multi ani incerc sa prind un astfel de curs. Mentionez ca am intalnit aplicatia la o fabrica de ciment din Romania, si am fost impresionat de felul in care se pot face importurile si exporturile de date in acest program de management al productiei si vanzarilor, insa sunt convins ca aplicatia este dezvoltata si pe alte nivele.Mai exact as vrea sa stiu mai mult despre Applications, and Products in Data Processing Multumesc pentru raspunsul dvs.
    • re: Cursuri operare (Miercuri, 7 decembrie 2011, 15:15)

      Valentin Tomsa [hotnews.ro] i-a raspuns lui Calin

      Se vor lansa anul viitor cursuri pentru operare SAP (BASIS).
  • SAP Univerisity Alliance (Miercuri, 7 decembrie 2011, 7:30)

    Alex [anonim]

    De ce nu a fost implementat pana acum programul SAP Univerisity Alliance in universitatile de top din Romania?

    Nu credeti ca ar fi oportun pentru SAP Romania sa recruteze din randul studentilor din anii terminali, care au participat la activitati legate de SAP?
    • re: SAP Univerisity Alliance (Miercuri, 7 decembrie 2011, 15:16)

      Valentin Tomsa [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alex

      Programul SAP University Alliance este implementat deja la UPB, ASE si UVT. Vom continua colaborarea si cu alte universitati.
  • Detalii (Miercuri, 7 decembrie 2011, 8:53)

    Cristian [anonim]

    Buna ziua, pana in prezent am lucrat cu partea de planificarea productiei, productie si logistica.
    Care ar fii sansele de a deveni consultant SAP? Sunt interesat in special de detalii legate de centrul din Cluj.
    Multumesc pentru raspuns.
    • re: Detalii (Miercuri, 7 decembrie 2011, 15:17)

      Valentin Tomsa [hotnews.ro] i-a raspuns lui Cristian

      Sansele tin de pregatirea ta, de dorinta de a invata pentru a obtine certificarile SAP.
  • personalul SAP Romania (Miercuri, 7 decembrie 2011, 9:01)

    Irina [anonim]

    Buna ziua,

    Cine asigura suportul legislativ pentru SAP Romania, adica exista o firma/ persoana dedicata care interpreteaza legislatia romaneasca si care anunta consultatii SAP de modificarile legislative? Daca da, de ce multe modificari legisltiave sunt furnizate in ultimul moment sau chiar dupa ce termenul legal de aplicare a fost depasit?
    Multumesc,
    Irina
    • re: personalul SAP Romania (Miercuri, 7 decembrie 2011, 15:18)

      Valentin Tomsa [hotnews.ro] i-a raspuns lui Irina

      Nu stiu daca stii, dar foarte multe dintre legile noastre sunt aplicabile retroactiv. In acest sens, este greu sa anticipezi legislatia romana... :)
  • SAP in Iasi? (Miercuri, 7 decembrie 2011, 9:47)

    B0g [anonim]

    Buna ziua,

    va rog sa imi spuneti de ce orasul Iasi nu a fost o destinatie pentru SAP. Stiu multe firme din IT care au luat in calcul deschiderea unui sediu in Iasi, dar diferiti factori le'a facut sa se resgindeasca.
    A doua intrebase vizeaza achizitionarea Sybase: pe terment mediu - lung produsele SAP vor folosi exclusiv baze de date Sybase?

    Multumesc,
    B0g
    • re: SAP in Iasi? (Miercuri, 7 decembrie 2011, 15:19)

      Valentin Tomsa [hotnews.ro] i-a raspuns lui B0g

      Aveti dreptate, Iasiul este unul dintre importantele centre universitare ale tarii si pe care sunte convins ca il vom lua in considerare in viitor. Referitor la SIBASE, este evident ca toate produsele SAP folosesc baze de date SIBASE, dar asta nu inseamna ca nu pot fi folosite si pe celelalte tipuri de baze relationale.
  • Echipa (Miercuri, 7 decembrie 2011, 11:02)

    Unu` [anonim]

    Buna ziua,

    2 intrebari: Se vor angaja in noile centre si angajati cu experienta pe salarii mai bune decat cele pentru entry level?
    Daca o persoana nu are certificare dar in schimb are 3 ani de experienta pe SAP este un candidat bun pentru noile locatii SAP?

    Multumesc
    • re: Echipa (Miercuri, 7 decembrie 2011, 15:20)

      Valentin Tomsa [hotnews.ro] i-a raspuns lui Unu`

      Draga unu', esti tot unu' cel de ieri?
    • re: echipa (Miercuri, 7 decembrie 2011, 15:20)

      Valentin Tomsa [hotnews.ro] i-a raspuns lui Unu`

      Si apropos, remarc ca toti sunteti anonimi. De ce? Este o moda? Este un standard? Sau este lipsa de curaj a unei opinii?
  • training sap (Miercuri, 7 decembrie 2011, 11:21)

    baciu ciprian [anonim]

    Va rog sa ne specificati cui ne putem adresa pentru o analiza a sistemului SAP pe care il avem implementat si pentru eventuale traininguri, in special pentru contabilitate romaneasca. Ma intreseaza colaboratori autorizati sa desfasoare aceste activitati.
    • re: training sap (Miercuri, 7 decembrie 2011, 15:21)

      Valentin Tomsa [hotnews.ro] i-a raspuns lui baciu ciprian

      Oricare dintre partenerii nostri pot sa raspunda cerintelor tale. Intra pe site-ul nostru si ii identifici.
  • Timisoara (Miercuri, 7 decembrie 2011, 11:27)

    Anonim [anonim]

    Buna ziua,

    Timisoara e un oras intr-un echilibru stabil (dar, paradoxal, precar) al cererii/ofertei de astfel de joburi. In mod natural, ma gandesc ca multinationalele de aici au prevazut venirea SAP sau au aflat de ea inainte de a deveni publica stirea.
    Intrebarea mea e destul de delicata si intra in aria "tabu-urilor": exista vreun "gentlemen's agreement" cu multinationalele mari din Timisoara?
    Daca nu, o sa inceapa head-hunting-ul?
    Daca da, ce se intampla cu cei care doresc sa ajunga la SAP, dar sunt blocati de aceasta intelegere?

    Va multumesc!
    • re: Timisoara (Miercuri, 7 decembrie 2011, 15:24)

      Valentin Tomsa [hotnews.ro] i-a raspuns lui Anonim

      Piata muncii este libera, inclusiv in Romania. Cred ca fiecare dintre companii trebuie sa isi motiveze si sa-si retina talentele. Daca nu reusesc sa o faca, nu este vina altora, ci in exclusivitate vina lor.
  • cursuri SAP (Miercuri, 7 decembrie 2011, 11:42)

    johny [anonim]

    Buna ziua,

    Va rog sa imi spuneti unde pot urma cursuri pentru a accede la un nivel superior in cunoasterea SAP. As dori sa devin consultant SAP; in prezent am experienta ca utilizator, modul MM. Care sunt costurile?Multumesc.
    • re: cursuri SAP (Miercuri, 7 decembrie 2011, 15:25)

      Valentin Tomsa [hotnews.ro] i-a raspuns lui johny

      Iti sugerez sa iei legatura cu partenerii nostri de training Aleron.
  • SAP University (Miercuri, 7 decembrie 2011, 12:15)

    Dana [anonim]

    Buna ziua,

    Din ce am vazut pe site, SAP a externalizat serviciile de training firmei Aleron Training Center.

    In prezent, exista intentia formarii unui fel de "SAP University" chiar in cadrul firmei ? Ma refer la cursuri complexe (de la contabilitate pana la folosirea sistemului), un fel de "bootcamp", destinate atat clientilor cat si consultantilor (actuali sau in devenire) ? Multumesc.
    • re: SAP University (Miercuri, 7 decembrie 2011, 15:25)

      Valentin Tomsa [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dana

      Dana, nu inteleg. Reformuleaza.
  • SAP Romania (Miercuri, 7 decembrie 2011, 12:20)

    anonim [anonim]

    In strainate SAP este considerat unul dintre angajatorii de top in IT, din punct de vedere al salarizarii, facilitatilor oferite anagajatilor etc
    Cum va fi situatia in Romania, dat fiind ca centrele din Romania vor fi primele centre de nearshoring ale SAP in Europa?
    Cand vor fi deschise aceste centre mai exact si daca puteti oferi cat mai multe detalii despre posturile disponibile, programele de recrutare , nivelul de salarizare etc.
    Va multumesc!
    • re: SAP Romania (Miercuri, 7 decembrie 2011, 15:27)

      Valentin Tomsa [hotnews.ro] i-a raspuns lui anonim

      Trimite, te rog, un mail pe adresa info.romania@sap.com in atentia departamentului HR.
  • pozitii deschise (Miercuri, 7 decembrie 2011, 12:26)

    sorin [anonim]

    Cam care e raportul intre nr. de posturi preconizate pe partea de dezvoltare software respectiv consultanta?
    Care sint pozitiile pt care se fac(se vor face angajari): programator beginner/senior, project manager etc.
    In Romania se vor dezvolta si proiecte noi sau doar se vor implementa specificatii ale unor proiecte "manage-uite" de afara?
    • re: pozitii deschise (Miercuri, 7 decembrie 2011, 15:28)

      Valentin Tomsa [hotnews.ro] i-a raspuns lui sorin

      Sorin, iti sugerez ca si colegului. Trimite un mail la info.romania@sap.com.
  • Consultant CERTIFICAT SAP fara Germana/Franceza? (Miercuri, 7 decembrie 2011, 13:37)

    Elena [anonim]

    In Romania, tara care nu duce lipsa de informaticieni, marea majoritate a celor care au auzit de SAP se gandesc la software pentru contabilitate si, cum sunt firme care au implementat SAP R3, sunt si persoane care exploateaza diversele module FI/MM/CO/etc. dar si programatori ABAP.
    Putini sunt insa cei care stiu de existenta SAP Portal si dezvoltare aplicatii pe platforma SAP NetWeaver. Personal am aflat toate acestea prin 2009 si prin MULT STUDIU INDIVIDUAL(deoarece oferta de cursuri SAP NetWeaver in Romania este foarte slaba, chiar inexistenta pentru programare Java) am ajuns sa fac programare SAP NetWeaver - SAP Portal si detin CERIFICAREA "SAP Development Consultant SAP Netweaver 2004s – SAP Portal".
    Activitatea noului Nearshore Center SAP va acoperi si aceasta arie SAP? Daca DA, ce sanse as avea pentru o eventuala angajare daca nu vorbesc GERMANA/Franceza?

    Multumesc,
    • re: Consultant CERTIFICAT SAP fara Germana/Francez (Miercuri, 7 decembrie 2011, 15:28)

      Valentin Tomsa [hotnews.ro] i-a raspuns lui Elena

      Elena, ai o sansa daca vorbesti bine engleza si este dispusa sa studiezi intensiv germana sau franceza.
  • Distribuitorii de SAP (Miercuri, 7 decembrie 2011, 14:47)

    Seby [anonim]

    Cum va influenta deschiderea acestui nearshore activitatea (si implicit cifra de afaceri) distribuitorilor de solutii SAP? Adica a partenerilor SAP.
    • re: Distribuitorii de SAP (Miercuri, 7 decembrie 2011, 15:29)

      Valentin Tomsa [hotnews.ro] i-a raspuns lui Seby

      Eu sper ca pozitiv. Sper sa se creeze o emulatie din care sa beneficieze si partenerii nostri. Dorim ca partenerii nostri sa fie profitabili si sa utilizeze cat mai multe resurse calificate.
  • scopul centrelor nearshore (Miercuri, 7 decembrie 2011, 14:50)

    friend [anonim]

    prin deschiderea acestor 3 centre de nearshore, ce implica o crestere semnificativa a resurselor umane si a competentelor detinute de acestia, se preconizeaza ca in viitor SAP Romania sa comercializeze si servicii de implementare in Romania, cu alte cuvinte, sa devina si furnizor de servicii de implementare sau ramane la nivelul de furnizor de software?
    Din ce data se va comercializa oficial, prin parteneri, sybase ca sistem de baza de date pentru aplicatiile SAP. Care va fi procentul la care se va calcula valoarea acesteia? Se urmareste, macar prin acest mijoc de calcularea a valorii licentelor SAP reducerea preturilor sau marginalizarea altor furnizori de sisteme de baze de date?
    • re: scopul centrelor nearshore (Miercuri, 7 decembrie 2011, 15:31)

      Valentin Tomsa [hotnews.ro] i-a raspuns lui friend

      Noi si acum furnizam servicii de implementare, dar pe anumite zone si pentru anumite solutii. Partenerii nostri sunt cei care au responsabilitatea implementarilor end-to-end a unor solutii in Romania.

      Da, SYBASE este disponibil si acum.
  • competitie (Miercuri, 7 decembrie 2011, 15:13)

    Rada Laura [anonim]

    Din experienta dumneavoastra care sunt cele mai cautate aplicatii de business de pe piata romaneasca? Cu care din ele va concura SAP atat din pozitia de furnizor cat si din pozitia de implementator sofware?
    • re: competitie (Miercuri, 7 decembrie 2011, 15:40)

      Valentin Tomsa [hotnews.ro] i-a raspuns lui Rada Laura

      Inca suntem la stadiul de implementare ERP-uri. Mai nou, in mare voga sunt si portalele. Evident, SAP este bine pozitionat in ambele zone, atat ca si furnizor de solutie, cat si ca implementator.
  • Pastrarea angajatilor (Miercuri, 7 decembrie 2011, 15:44)

    Constantin Maricel [anonim]

    Cum se va asigura SAP Romania ca odata ce acesti consultanti vor dobandi experienta acestia nu vor pleca catre pietele mature ale SAP, unde un job de SAP consultant poate fi chiar bine platit ?
    • re: Pastrarea angajatilor (Miercuri, 7 decembrie 2011, 15:46)

      Valentin Tomsa [hotnews.ro] i-a raspuns lui Constantin Maricel

      Iti multumesc, Constantin. Esti primul cu nume si prenume in toata conversatia noastra. Este o intrebare la care ma gandesc si eu de foarte mult timp si nu am gasit raspunsul. Daca ai cumva vreo sugestie, este mai mult decat binevenita.
  • Clienti (Miercuri, 7 decembrie 2011, 15:46)

    Alexandru [anonim]

    De ce SAP merge numai la multinationale?
    • re: clienti (Miercuri, 7 decembrie 2011, 15:49)

      Valentin Tomsa [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alexandru

      Este un mit, draga Alexandru, care s-a stins de cel putin 10 ani. In Romania sunt foarte multe firme private, performante, cu un management excelent care exploateaza sistemele SAP intr-un mod foarte profesionist.
  • Cum anume se poate aplica la Dvs ? (Miercuri, 7 decembrie 2011, 15:51)

    Mihai [anonim]

    Buna ziua,
    Programator SQL la baza, experienta in dezvoltare sisteme tip ERP (mySQL ; SQL) , am experienta migrare legacy-SAP (tool conversie , tool verificare collection sheet,etc), am facut parte din echipa implementare SAP, actualmente sunt SAP FICO suport (implementari, proiecte si configurari) am cunostinte detaliate sistem contabil RO, as dori sa aplic pentru un post . Cum anume putem lua legatura ?
    Multumesc
    • re: Cum anume se poate aplica la Dvs ? (Miercuri, 7 decembrie 2011, 15:56)

      Valentin Tomsa [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mihai

      Trimite un mail la info.romania@sap.com, in atentia departamentului HR.
  • Certificari și cursuri SAP (Miercuri, 7 decembrie 2011, 15:51)

    Cristina [anonim]

    Bună ziua,

    De 4 ani lucrez ca și administrator SAP (R/3, Ecc6, BW, CRM, APO, Portal ), nivel I (de genul gestionarii imprimantelor, alocării de spațiu tablespace-urilor, data dictionary, creare de job-uri în SAP, gestionare backup-uri, oprire/pornire aplicatii server , post-refresh ) însă, la compania la care lucrez eu, în RO, nu este posibil să se facă administrare SAP la un nivel mai avansat (instalari și configurări de noi sisteme SAP, upgrade de oracle, ), această administrare se face din altă țară... Aș dori să știu mai multe despre cursurile de certificare SAP din RO:
    - este posibil ca la mai multe cursuri făcute să se facă o reducere de preț?
    - este posibil să se dea decât examenul de certificare, fără a urma cursul?
    - care este intervaul în care se încadrează costurile pentru certificarea în administrare SAP?
    - am studiat ADM100, ADM102, SAPTEC. Cu ce credeți că ar trebui să continui?

    Vă mulțumesc,
    Cristina
    • re: Certificari și cursuri SAP (Miercuri, 7 decembrie 2011, 15:57)

      Valentin Tomsa [hotnews.ro] i-a raspuns lui Cristina

      Trimite un mail la info.romania@sap.com, in atentia Cameliei Hars.
  • Salarii (Miercuri, 7 decembrie 2011, 15:55)

    Gogu [anonim]

    Cat de bine se plateste in centrele SAP?
    • re: Salarii (Miercuri, 7 decembrie 2011, 15:59)

      Valentin Tomsa [hotnews.ro] i-a raspuns lui Gogu

      Gogule, daca salariul este singurul criteriu pentru care vrei sa vii la SAP, te rog sa nu aplici. Noi credem ca salariul vine ca o rezultanta a dorintei de dezvoltare si de performanta a fiecarui tinar. Este o rezultanta, si nu un scop in sine.
    • re: salarii (Miercuri, 7 decembrie 2011, 16:00)

      Valentin Tomsa [hotnews.ro] i-a raspuns lui Gogu

      Trebuie sa mai adaug ceva foarte important, acela ca trebuie sa fii foarte pasionat si sa iti placa ceea ce faci.
  • Limba germana (Miercuri, 7 decembrie 2011, 15:59)

    sapisimus [anonim]

    Este o conditie obligatorie cunoasterea limbii germane pentru consultantii care vor dori sa aplice pentru posturile din noul centru nearshore sau este sufiecienta limba engleza si/sau alte limbi de circulatie internationala?
    • re: Limba germana (Miercuri, 7 decembrie 2011, 16:01)

      Valentin Tomsa [hotnews.ro] i-a raspuns lui sapisimus

      Nu.
  • La revedere! (Miercuri, 7 decembrie 2011, 16:08)

    Valentin Tomsa [hotnews.ro]

    Dragi Prieteni, va multumesc pentru timpul vostru si pentru intrebarile puse. Va stau la dispozitie si in perioada urmatoare pentru alte intrebari. La revedere si Sarbatori Fericite!
  • Anonimat (Miercuri, 7 decembrie 2011, 16:41)

    Anonim [anonim]

    @Valentin Tomsa: Eu cred ca anonimatul din spatele comentariilor are legatura cu faptul ca multi dintre cei care au intrebat ceva, au facut-o stiind ca managementul companiilor in care lucreaza monitorizeaza acest articol. Nu are nicio legatura cu Dvs, ca invitat.
    Probabil ca non-disclosure agreement-ul de pe pagina de comentarii nu permite (sau n-ar trebui sa permita) dezvaluirea informatiilor (email-ul, adica) din spatele "anonimilor". In cazul meu, s-ar putea vedea cu usurinta sursa comentariului, vine de pe un domeniu privat inregistrat la ROTLD. Eu imi exprim acordul sa va fie pus la dispozitie. Pe canale private, nu public, bineinteles.

    PS(legat de comentariul meu initial): Sa inteleg ca nu exista astfel de intelegeri. In acest caz... Felicitari!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by