Google a admis ca o campanie publicitara menita sa promoveze browserul Chrome a ajuns sa incalce regulile stabilite chiar de companie fiindca o agentie media care a derulat campania a platit bloggeri pentru ca acestia sa puna postari promotionale pentru browser. Google a admis ca propriile reguli au fost incalcate fiindca se evita pe cat posibil postarile "sponsorizate" care sunt considerate ca fiind elemente de spam lipsite de transparenta. Google a spus ca voia sa promoveze Chrome doar prin clipuri video online, insa lucrurile au degenerat din cauza companiei care a desfasurat campania.

Pe diverse bloguri au aparut postari de genul "Sa-ti duci afacerea la Nivelul Superior cu Google Chrome", iar Google, conform regulilor publicate, descurajeaza astfel de postari care sunt considerate de calitate scazuta. Gigantul web spune ca scopul campaniei era ca Chrome sa fie promovat doar prin clipuri publicitare online, iar postarile platite au aparut din cauza ca agentia media a decis, fara a avea autorizatie, sa plateasca bloggeri pentru ca acestia sa faca reclama la Chrome.

"Am evitat mereu astfel de link-uri sponsorizate si nici nu vrem sa platim bloggeri ca sa faca reclama produselor noastre fiindca acest tip de promovare nu denota transparenta si nici nu este in interesul utilizatorilor. Acum analizam ce schimbari trebuie facute astfel incat asa ceva sa nu se mai intample", spun cei de la Google.

Essence Digital, agentia care a derulat campania, a admis ca Google nu a autorizat-o sa plateasca bloggeri care au postat despre Chrome mesaje publicitare de slaba calitate si mult sub-standardele Google. "Ne cerem scuze fata de Google care in mod clar nu a autorizat asa ceva", spune agentia. Essence Digital a fost insarcinata sa deruleze campania si a apelat la o alta agentie pentru implementarea campaniei: Unruly Media.

Link-urile "sponsorizate" ajuta Chrome sa figureze cat mai sus in rezultatele cautarilor, browser-ul fiind oricum intr-o perioada fasta, cateva studii aratand ca ar fi depasit ca si cota de piata Mozilla Firefox.

Google are de ce fie nemultumita fiindca scandalul contrazice filosofia "Panda" un update prezentat anul trecut exact pentru a penaliza in rezultatele cautarii paginile cu continut de slaba calitate sau auto-generat. Google a insistat in ultimul timp mult pe calitatea link-urilor relevate de cautari, spunand ca algoritmii vor detecta si vor retrograda in lista afisata continutul de tip spam.