Yahoo! a anuntat ca din 9 ianuarie functia de CEO a companiei va fi ocupata de Scott Thompson, fost presedinte al PayPal si persoana de la care se asteapta foarte mult, in conditiile in care compania este in declin de ani buni, nereusind nici sa faca achizitii importante, dar nici sa intre sub umbrela unei companii mai mari. In septembrie, Yahoo! isi concedia prin telefon CEO-ul Carol Bartz, compania fiind condusa de atunci de catre directorul financiar Tim Morse.

Scott Thompson a fost presedinte al PayPal din grupul eBay, iar inainte a avut functii importante la Inovant, parte a Visa, dar si la Barclays Global Investors.

Dincolo de textele pompoase tipice pentru astfel de anunturi, noul sef admite ca deciziile vor trebui luate cu rapiditate si adauga ca serviciile Yahoo! sunt utilizate de 700 de milioane de persoane.

Lucrurile nu arata deloc bine pentru Yahoo!. Compania, desi are peste 200 de milioane de clienti de e-mail, are o imagine invechita si nu este perceputa ca fiind o companie cool, cum se intampla cu Google sau Facebook. Compania a schimbat designul e-mail-ului in 2009, a integrat in el retelele sociale si a sperat ca utilizatorii isi vor schimba parerea, insa nu s-a schimbat nimic in bine.

Mai mult, in 2008 si 2009 s-a scris mult despre o presupusa achizitie a Yahoo! de catre Microsoft, lucru care ar fi creat un conglomerat care putea face fata mai bine concurentei, decat pot face fata fiecare separat. Nu s-a concretizat insa nimic si - desi Yahoo! si Microsoft au semnat un parteneriat pe zece ani in domeniul publicitatii si a cautarii online - rezultatele au fost aproape nule.

Recent au revenit zvonurile cum ca Microsoft, Google sau chiar si chinezii de la Alibaba evalueaza o posibila achizitie a Yahoo!, insa nimic nu s-a concretizat.