Tendinta este mai accentuata in cazul barbatilor (62%), a persoanelor intre 25 si 34 ani (63%), cu educatie superioara (65%) si a celor din Bucuresti (70%).
- "Odata cu adoptarea larga a Internetului in Romania, consumatorului i se deschid mai multe oportunitati de informare. In loc ca optiunile sale sa se ingusteze pentru a facilita alegerea propriu-zisa a produsului, asa cum se intampla in modelul clasic de luare a deciziei de cumparare, in cazul mediului online, datorita varietatii de informatii disponibile, optiunile se largesc. Acest fapt ajuta consumatorul sa ia cea mai buna decizie, dar, in acelasi timp, reprezinta o provocare pentru companii sa includa intr-un mod inteligent si eficient Internetul in mixul de comunicare", declara Traian Nastase, Online Project Manager GfK Romania.
Internetul a fost prima sau a doua sursa de informare pentru produsele cumparate in fiecare dintre industriile analizate in studiul GfK: financiar, telecom si servicii Internet, electronice si electrocasnice, turism si timp liber, Do It Yourself, piese si servicii auto, se arata in comunicat.
Despre studiu
Studiul 'GfK Internetul si decizia de cumparare' a fost lansat in cadrul conferintei GfK Digital Research Market si este disponibil de la inceputul lunii februarie. Acesta ofera informatii despre implicarea Internetului in procesul luarii deciziei de cumparare pentru pietele enumerate mai sus, analizand comportamentul concret pentru ultimul produs cumparat. Studiul a fost realizat online pe panelul de respondenti askGfK. Au fost chestionate 700 persoane, studiul fiind reprezentativ pentru utilizatorul de Internet din mediul urban din Romania, 18-54 ani.