​Google lucreaza, se pare, la o pereche de ochelari dotati cu camera video, senzori de miscare si conexiune la internet, totul pentru ca pe una dintre lentile sa iti fie afisate in timp real informatii despre locul unde esti, cladirile din jur si chiar despre oamenii cu care te intalnesti, scrie The New York, citand surse apropiate proiectului. Nu este sigur ca ochelarii computerizati vor exista, insa deja se trag semnale de alarma despre faptul ca Google va afla extrem de multe informatii personale legate de utilizatori si de faptul ca, mergand pe strada atent la informatiile din lentile, poti sa te ranesti.

Pe scurt, dupa modelul aplicatiilor de realitate augmentata de pe smartphone-uri, stil Google Goggles sau Layar, compania din Mountain View lucreaza la scoaterea pe piata a unor ochelari speciali care intr-una din lentile iti proiecteaza informatii despre obiectele din jur.

Poti vedea spre exemplu ce reprezinta anumite cladiri si istoricul lor, poti vedea directii de navigatie si, cand tehnologia de recunoastere faciala va avansa, ochelarii computerizati iti vor putea spune cine sunt oamenii pe care ii vezi pe strada, scrie The New York Times.

Ochelarii speciali vor avea rame groase, vor dispune si de cateva butoane si vor avea camera video incorporata, senzor de miscare si GPS. Despre posibilul pret nu se stiu prea multe, s-au dat variante care cuprind o zona mult prea larga, de la 250 la 600 de dolari.

Se mai spune ca Google nu i-ar fi gandit ca niste ochelari pe care sa-i porti mereu, ci ocazional, insa ca si multe alte gadget-uri risca sa creeze dependenta, cum s-a intamplat si cu smartphone-ul si tableta.

Toate informatiile despre acest produs trebuie insa privite cu suspiciune, multe lucruri nu sunt clare si se pare ca meniurile afisate pe lentila vor putea fi controlate miscand capul in diverse directii, ceea ce va aduce pe strazi un peisaj bizar de oameni care fac miscari inexplicabile pentru omul de rand care nu stie nimic despre "ochelarii - minune".

PC World noteaza, intr-un articol care comenteaza posibila lansare a ochelarilor cu realitate imbogatita, ca o astfel de idee este o reteta pentru dezastru din mai multe motive. Google va afla mult mai multe despre useri, nu doar unde se afla ci ce vad in fata ochilor si poate si cu cine se intalnesc. In plus, s-ar putea ajunge ca diverse companii sa plateasca pentru ca mici anunturi sa apara pe lentila, spre supararea purtatorului.

Trebuie spus si ca niste ochelari atat de scumpi ii vor tenta pe hotii carora nu le va fi atat de greu sa-i smulga de la ochii celor care merg pe strada "absorbiti" de informatiile care le sunt furnizate. Evident ca si mersul pe drum va deveni plin de pericole daca, in loc sa te uiti cu atentie la diverse obstacole, esti prins de continutul inedit afisat pe lentila.