Lansarea noului iPad, un eveniment prezentat cu frenezie de toata lumea, a avut parte de publicitatea asteptata. Cred ca nu a existat niciun canal media din lume care sa nu acopere cel putin partial evenimentul. Din acest punct de vedere am avut de-a face cu un succes.

Dincolo de marketingul impecabil pe care Apple il cunoaste in cele mai mici detalii, pot spune ca n-am avut parte de mai nimic. Un ecran cu o rezolutie mai mare si un procesor mai puternic erau lucruri de bun simt, pe care le-ar fi propus orice novice in domeniu. Daca luai un om de pe strada si-l puneai product manager la Apple nu cred ca ar fi propus altceva. Personal cred ca lansarea iPad nu este altceva decat o dezamagire, iar fumurile acestui rateu se vor vedea in curand. Si, ca sa fiu carcotas pana la cap voi mai aminti in treacat si ca iPad-ul prezentat este mai greu decat precedentul. Un alt element care ne semnaleaza ca, din punct de vedere tehnologic lucrurile de fapt stagneaza.

Dar, desigur, nu despre varianta x a unui aceluiasi produs vreau sa vorbesc, ci despre doua idei care s-au rostit la lansare. In primul rand ma voi referi la strategia de vanzari. Lansarea noului iPad, conduce la o ieftinire a vechii generatii. Aceasta a fost vazuta de comentatorii de ocazie ca un atac direct la Amazon. Ma abtin de la o asemenea idee, mai ales ca e vorba de lucruri total diferite: in timp ce Apple vinde tehnologie Amazon vinde continut. A face o analiza iPad vs Kindle e ca si cum ai compara mere cu masini de cusut. Personal vad ieftinirea vechii generatii doar ca o vanzare inertiala a stocurilor si nicidecum ca pe o mare strategie de vanzari menita a submina pozitia lui X sau Y.

Citeste restul materialului si comenteaza pe Trenduri economice.