​Apple a avut in ultimul trimestru circa 55% din piata mondiala a tabletelor media pe care s-au vandut peste 28 de milioane unitati in acea perioada, iar compania condusa de Tim Cook va continua sa domine piata cel putin pana in 2015, arata o analiza a International Data Corporation (IDC). Anul trecut s-au vandut peste 68 milioane de tablete pe plan mondial, in acest an se va depasi pragul de 100 de milioane, iar tableta celor de la Amazon poate face volume importante, dupa ce in ultimul trimestru din 2011 si-a gasit doar in SUA peste patru milioane de cumparatori.

In ultimul trimestru din 2011 s-au vandut pe plan mondial 28,2 milioane tablete media. Apple are 55% din piata, Amazon a avut 17% cu al sau kindle Fire de 199 dolari in SUA, Samsung a ajuns la 5,8%, iar cota celor de la Barnes&Noble a scazut la 3,5%.

In intreg anul 2011 s-au vandut 68,7 milioane tablete, iar IDC a imbunatatit prognoza pentru anul in curs de la o prima estimare de 87 milioane, la 106,1 milioane unitati.

IDC noteaza ca datorita tabletei Amazon, dar si gratie tabletelor Pandigital cu Android care costa de la 120 dolari, cumparatorii au prins gustul acestui segment cu preturi foarte mici, departe de iPad-ul care costa de la 500 de dolari in sus. Acum tabletele cu Android au 44% din piata, Apple va continua cativa ani sa fie lider de volume cu al sau iPad, insa in 2015 tabletele cu Android vor depasi cota de piata a celor cu iOS, estimeaza analistii IDC.