Google a lansat un concurs la care elevi cu varste intre 6 si 14 ani sunt invitati sa trimita desene cu idei legate de doodle-ul cu care Google va sarbatori ziua de 1 decembrie. Castigatorul va primi un premiu de 15.000 lei, iar cei zece finalisti vor castiga cate o tableta. Rezultatul final va fi aflat de Ziua Nationala, iar castigatorul va fi ales si de publicul care va putea vota intre 8 si 27 noiembrie.

Cateva din doodle-urile romanesti de pana acumFoto: Google

Concursul Google 4 Doodle se adreseaza copiilor cu varste intre 6 si 14 ani, ce urmeaza cursurile primare sau gimnaziale ale tuturor scolilor din Romania.

Copiii pot fi inscrisi in concurs de catre parinti, invatatori sau profesori, respectand regula unui singur desen inscris pentru fiecare copil. Desenele pot fi trimise prin posta sau e-mail, alaturi de formularul de inscriere disponibil pe pagina google.ro/doodle4google. Termenul limita de trimitere a desenelor este 15 octombrie.

Intr-o prima etapa, echipa Google Romania va selecta cele mai frumoase 250 de lucrari din cele inscrise in concurs. Juriul concursului va alege apoi cele mai reprezentative 30 desene, Dintre acestea, primele 10 desene finaliste vor fi alese prin vot public pe site-ul Doodle 4 Google Romania, iar desenul ce va obtine cel mai mare punctaj din intregul concurs va deveni marele castigator. Votul publicului va putea fi exprimat online intre 8 si 27 noiembrie 2012, pe site-ul www.google.ro/doodle4google.

In afara de premiul cel mare si de premiile finalistilor, si scolile din care provin primii cinci clasati in functie de voturi vor primi cate o bursa de tehnologie in valoare de 20.000 lei.

Juriul concursului Doodle 4 Google Romania este format din personalitati din domeniul artistic, media si educatie, Nicolae Alexi, Adrian Botan, Adrian Braescu, Andreea Esca, Medeea Marinescu, Ioan T. Morar si Catalin Stefanescu. Din juriu va face parte si Sophia Foster-Dimino, membra a echipei care se ocupa de redesenarea logo-ului Google la aniversarile pe care Google le sarbatoreste la nivel international si local.

Despre doodles

Google isi schimba logo-ul ocazional, pentru a serba un anumit eveniment major sau o personalitate anume care a schimbat lumea; in galeria celor mai recente logo-uri dedicate Romaniei s-au numarat Constantin Brancusi , George Enescu , I.L. Caragiale , Sergiu Celibidache , Martisorul sau Ziua Nationala a Romanie i. Competitii similare pentru a decora pagina Google in momente speciale s-au organizat in peste 30 de tari, Romania aflandu-se la prima editie in acest an.

Cum a aparut ideea acestor doodles?

In 1998, fondatorii Google - Larry si Sergei au participat la festivalul Burning Man din desertul Nevada. Pentru ca au vrut sa-si anunte utilizatorii ca vor fi plecati in acea perioada, au adaugat emblema festivalului in spatele logo-ului Google.

Primul doodle astfel creat fost unul relativ simplu, dar ideea de a decora logo-ul companiei cu ocazia unor evenimente importante a fost neasteptat de bine primita de catre utilizatorii nostri, care au apreciat natura jucausa a acestor modificari. Doi ani mai tarziu, in 2000, Larry si Sergei l-au numit pe Dennis Hwang managerul echipei Doodle Google.

De atunci s-au creat peste 1000 doodles pentru paginile de start Google din intreaga lume, sarbatorind personalitati ca Marie Curie, Ghandi sau personaje ca Batman. Unele dintre aceste doodles sunt publicate la nivel global (pe toate paginile de start locale) iar altele sunt create special pentru o anumita tara.

Doodle-urile au inceput ca simple ilustratii dar in timp acestea au evoluat, ca si tehnologia, astfel incat s-au creat unele sofisticate, ca cel dedicat aniversarii primei publicari a povestii lui Pinocchio, si doodle-uri interactive, ca cele ce omagiau opera lui Jules Verne (20,000 de Leghe Sub Mari) sau chitara electrica Les Paul.