Romanii care acceseaza internetul petrec in medie 31 de minute pe zi in retelele sociale, iar peste o treime dintre ei posteaza cel putin o data pe zi, arata un studiu realizat in randul a 419 internauti care au cont pe retelele sociale. O mare parte dintre cei intrebati admit ca posteaza fotografii in care arata mai bine ca in realitate si pun postari din care sa para ca sunt mai inteligenti, mai arata studiul "Intel UltraYou" realizat de Mercury Research.

Cercetarea arata ca dispozitivul preferat al romanilor pentru conectarea pe retelele de socializare ramane PC-ul mobil (laptop sau Ultrabook), urmat de smartphone-uri/PDA-uri si tablet PC-uri. Romanii prefera in general sa foloseasca laptopul pentru a crea si posta continut (fotografii, videoclipuri etc.), iar smartphone-ul sau tablet PC-ul pentru a-si actualiza statusul. Potrivit studiului, media de timp petrecut zilnic de romani pentru a-si actualiza conturile de pe retelele de socializare este de 31 de minute, 39% dintre ei postand o data sau de mai multe ori pe zi pe aceste canale.

Cea mai populara retea de socializare in randul participantilor la studiu este Facebook, urmata de Hi5, Google+, Netlog si Twitter. Cat despre informatiile distribuite pe retelele de socializare, predomina fotografiile. Astfel, 69% dintre respondenti posteaza pe social media poze personale sau cu persoane cunoscute, 66% opinii si 62% diverse informatii.

Potrivit studiului "Intel UltraYou", romanii posteaza cel mai mult din concediu: 38% dintre respondenti au declarat ca publica informatii pe Internet din vacanta, 15% de la un eveniment sportiv, iar 13% in timp ce sunt la masa cu alte persoane.

Potrivit rezultatelor studiului Intel "UltraYou", exista un decalaj intre profilul romanilor din social media si cum sunt ei in realitate. Varianta "virtuala" este imbunatatita pentru a impresiona prietenii din lista. Pentru 91% dintre cei intervievati, cea mai mare"minciuna sociala" a romancelor este postarea de fotografii selectate, in care arata mai bine ca in realitate. De asemenea, 77% dintre respondenti sustin ca si barbatii se fac vinovati de aceeasi deprindere.

O a doua minciuna sociala frecventa a romancelor si romanilor este postarea informatiilor care ii face sa para mai inteligenti. Pe locul trei in topul neadevarurilor din social media se situeaza check-in-urile: aproape 53% dintre respondenti sustin ca romancele isi dau check-in doar din locuri elegante, in timp ce 46% sustin acelasi lucru si despre barbati. Conform respondentilor, motivele "minciunilor sociale" ale romancelor sunt (in ordinea importantei): dorinta de a impresiona alte persoane, gasirea dragostei sau prieteniei si mascarea nesigurantei. Barbatii romani denatureaza deliberat adevarul pe retelele de socializare intai cu scopul de a impresiona alte persoane, apoi pentru a-si masca nesiguranta si pentru a gasi dragoste sau prietenie.

Alter ego-ul din mediul online influenteaza vietile reale ale romanilor. Din totalul respondentilor la studiul "Intel UltraYou", 42% au declarat ca isi doresc sa semene mai mult cu "eul" lor virtual. Dorinta de a se asemana cu profilul din social media atrage actiuni din partea romanilor "sociali". Spre exemplu, 36% din respondenti au declarat ca citesc mai mult din constrangerea de a "da mai bine" si in viata reala, 25% fac mai multe exercitii fizice, iar 20% merg la petreceri mai des.

Modalitatea cea mai frecventa prin care sunt detectate minciunile in social media este discordanta dintre actiuni si fapte (pentru 38% din respondenti) sau cand un post "suna prea frumos pentru a fi adevara"¬ (24%).

Cea mai mare temere a romanilor cu conturi pe retelele de socializare este legata de activitatea lor pe Internet. Potrivit studiului, 35% dintre ei au declarat ca nu s-ar simti deloc confortabil daca intreaga activitate pe care o desfasoara pe Internet ar fi facuta publica, fata de numai 9%, care s-ar simti foarte confortabil. In plus, 15% dintre respondenti sustin ca se simt vulnerabili din cauza informatiilor publicate pe net de catre ei sau de alte persoane referitoare la ei pe Internet.

In ciuda exploziei de informatii postate pe Internet, 53% dintre respondenti considera ca oamenii ar trebui facuti raspunzatori pentru informatiile postate, iar acelasi procent sustine ca oamenii divulga prea multe informatii pe Internet despre ei.

Cercetarea s-a desfasurat in mediul urban, in luna august, iar in total au fost intervievate 419 persoane cu cel putin un cont pe retele sociale.