Facebook a confirmat ca noile reguli de utilizare vor intra imediat in vigoare, la o zi dupa ce un amplu vot s-a incheiat cu rezultate net defavorabile pentru aceste noi reguli. Cea mai controversata parte a noului set de conditii de folosire a platformei cuprinde si anularea posibilitatii ca pe viitor userii sa mai poata vota asupra schimbarilor pe care Facebook le face regulilor sale. Compania spune insa ca reteaua sociala isi va pastra caracterul participativ in relatia cu fanii si se va tine cont de feedback.

La votul care s-a tinut intre 3 si 10 decembrie au participat sub 700.000 de useri, insa pentru ca votul sa fie validat trebuia sa participe 300 de milioane. Compania spune ca participarea a fost minimala si adauga, acest lucru nefiind o surpriza, ca noile reguli intra acum in vigoare.

Chiar daca 88% dintre cei care au votat au spus NU noilor reguli, Facebook a spus inca de la inceput ca acest vot va avea caracter consultativ daca la el nu vor participa 30% din userii retelei.

Cei de la Facebook spun ca, desi foarte putini au participat, feedback-ul a fost substantial si extrem de valoros, iar noile reguli sunt revizuite si gandite sa fie mai clare decat cele vechi.

Compania spune ca intelege faptul ca userii vor ca Facebook sa aiba in continuare un caracter participativ cand e vorba de regulile de guvernanta si precizeaza ca asta este si dorinta ei. Compania da de inteles ca va face un compromis intre anularea posibilitatii ca utilizatorii sa voteze cand se schimba ceva si dorinta acestora de a avea un cuvant de spus in modul de folosire a platformei si de gestionare a datelor.

Cea mai controversata prevedere a noilor reguli tine exact de anularea pe viitor unui astfel de proces de votare precum cel desfasurat intre 3 so 10 decembrie. Facebook spunea ca acest sistem de vot nu a fost eficient si nici nu este potrivit cu situatia actuala in care reteaua sociala a devenit o companie foarte mare care trebuie sa respecte o serie de reguli impuse de autoritatile de protectie a datelor din diverse tari.

Compania spunea ca introduce noi aplicatii prin care userii vor fi incurajati sa dea feedback de calitate si adauga ca cei care au cont pe retea nu trebuie sa se teama ca prin eliminarea sistemului de vot nu vor mai avea nicio putere.

O alta propunere inclusa in noul pachet largeste restrictiile in ceea ce priveste persoanele care pot contacta pe Facebook un anumit utilizator si practic optiunii "Who can send you Facebook messages" ii vor putea fi adaugate tot felul de noi filtre.

O alta schimbare tine de modul in care sunt stocate si partajate informatiil de pe Facebook cu cele de pe noi companii achizitionate, precum Instagram. Facebook nu vrea ca informatiile user-ilor sai sa fie total separate de cele pe care acei useri le au spre exemplu pe Instagram si se doreste atingerea unui nivel in care profilele de pe Facebook si cele de pe Instagram sa fie oarecum unificate, astfel ca un user sa gaseasca la un loc tot ce a postat cu Facebook cu ce a postat pe Instagram.